Asa-numitul "jurnalism de externe" trece printr-o perioada critica, pe fondul expansiunii Internetului ca mijloc de comunicare, in special, si al globalizarii, in general. Aceste fenomene transforma radical notiunile pe care se bazeaza munca "externistilor", se arata intr-un recent studiu publicat de Institutul Poynter, din SUA.
Editorii si reporterii "de externe" din presa lumii lucreaza, prin traditie, sub presiunea evenimentelor majore de pe mapamond si a celor care pot afecta in mod direct viata comunitatii locale. Ei acorda prioritate absoluta unor astfel de evenimente, in fata altora care nu au legatura directa cu traiul cotidian al publicului-tinta. Acest mod de abordare a evenimentelor internationale era acceptabil in urma cu 40-50 de ani, insa nu in comunitatea globala in care traiesc in momentul de fata jurnalistii si audienta lor, arata o analiza publicata recent de Institutul Poynter, sub semnatura reputatului profesor de jurnalism Bruce C. Swaffield.
Acesta sustine ca, in vremurile noi, evenimente care se petrec in cealalta emisfera a globului pot raspunde la fel de bine interesului public precum o reuniune a administratiei locale, deoarece noile tehnologii apropie oamenii mai mult ca niciodata si ii fac sa impartaseasca aceleasi interese, fie ca provin din Nepal sau Patagonia.
Vremuri de cumpana pentru jurnalismul "de externe"
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative: