Brand&Bears si Ursus Breweries au castigat un Silver Effie intr-o categorie speciala dificila 'New Product or Service Introduction' cu 'Redd's Launch Campaign'. Povestea lansarii Redd's in 2008 pare un studiu de caz din cartile de marketing & publicitate.
Intr-una din cele mai dinamice si mature piete romanesti, Ursus Breweries decide sa creeze o noua categorie: berea cu arome cu target principal femeile. Si iata cum Redd's ajunge sa 'se bata' nu numai cu berile premium, dar si cu vinul, racoritoarele, cafeaua, cocktail-urile etc.
Cu toate ca ne-am propus un obiectiv ambitios de vanzari (cateva milioane de beri), ne-am concentrat in primul rand pe schimbarea unor tipare de mentalitate si comportament prin: pozitionarea categoriei ('o altfel de bere'), stabilirea atributelor produsului (gustul diferit, mai putin amar) si a pozitionarii Redd's.
Dupa ce am trecut prin toate etapele 'ca la carte' - segmentare target ('premium switchers' & 'taste seekers)', descoperirea insight-urilor, stabilirea pozitionarii & a ideii strategice, gandire mix media - am lasat deoparte teoria si am lasat creatia sa faca ce stie mai bine.
Ca si creativ, sa primesti un brief precum lansarea berii Redd's este coplesitor. Orice strategie ai avea, oricate insighturi ai primi, nicio idee nu este demna de prezentat mai departe. Simti mereu ca se poate mai bine, mai destept. Poate ca tocmai din aceste motive am reusit sa facem o treaba atat de buna.
Aveam in fata noastra un produs nou si o zona de comunicare deloc exploatata. Pe cat de ofertant parea, pe atat era de greu. Orice idee puneam pe masa era verificata apoi in focus grupuri, despicata in patru si...revenea in creatie. Astfel, am luat-o de la capat iar si iar.
Odata ce am stiut cu cine vorbim, am creat eticheta sticlei, apoi sloganul, headline-ul, vizualul, tvc-ul, toate elementele care au facut ca Redd's sa fie o mare tentatie, sa placa, sa nu aiba cusur.
Acum ca am mai crescut, impreuna, pot sa spun ca munca pentru un brand ca Redd's se bazeaza mai ales pe atentia la detalii - tribalele de pe eticheta, conotatia fiecarui cuvant din slogan sau headline, hainele personajelor din TVC, conturul fiecarei siluete din vizual. Orice detaliu e important.
Pentru toata munca noastra am fost rasplatiti cu Silver Effie. Foarte frumos. Acum insa, punem trofeul undeva si mergem mai departe fiindca pentru Redd's mai sunt multe de facut, mai bine. Rezultatele campaniei au dovedit ca premisele de la care am pornit au fost corecte. Ne-am bucurat sa aflam ca prin aceasta campanie am dublat cam toate obiectivele de imagine propuse (notorietate, trial, vectori de imagine), dar si pe cele de vanzari.
Mai mult, Redd's a continuat sa creasca spectaculos pe tot parcursul anului 2008 si sa devina lider al categoriei 'bere cu arome'.
Comentarii
Daca tot e cum ziceti, de ce v-a mai scos clientul la pitch?
Cit despre cum se ia un premiu d'asta prin Romania... Voila!
In tara asta sunt multi oameni de advertising care cred ca o reclama comica vinde orice... si isi iau o mare teapa...
Si ca pozitionarea produsului urmata de o reclama cu o strategie buna... vinde mai bine ca orice... Red's e un succes pentru ca e prima bere pentru femei si pentru ca a ales unghiul asta... atat tot...
Daca au luat un premiu inseamna ca or fi facut ceva bine.
Penibil oricum.
Trebuiau sa ia locul 2, cind nimeni nu a concurat!!!
BRAVO