CE E LA TELEVIZOR?

Citi dintre noi isi mai aduc aminte de sloganul asta? Era vremea la care I.A.A. incerca prima campanie de captare a bunavointei telespectatorilor romani, prevestind suvoiul publicitar ce avea sa devina, in scurt timp, o banala parte integranta a privitului la televizor. Probabil una dintre primele campanii sociale difuzate in Romania. Privitorilor li se explica pentru prima data ca, fara publicitate, raspunsurile pentru intrebarea de mai sus ar fi greu de gasit.

Pina la momentul respectiv, televiziunea venea "de la ei", "de la bulgari", "de la sirbi"… Dintr-o data, televiziunea se reinventa, devenea o distractie pentru care bugetul statului sau abonamentul liber-impus nu mai era suficient.

Ne-am obisnuit cu fenomenul publicitatii. L-am injurat, l-am blestemat, l-am comentat, l-am invidiat, am incercat sa-l intelegem. Intr-un final. Pentru ca sintem tot in Romania. Vrind-nevrind, am lasat publicitatea sa ne umble prin convingeri, sa ne caute prin buzunare sau sa ne manipuleze pur si simplu. Rau necesar ? Apanaj al progresului ? Spectacol ? Destin de urmat pentru ratatii altor domenii ? Cine mai sta sa despice firul in patru ?

Prima editie a concursului AdPlay a fost plina de surprize. Intii surprinderea celor pasionati de publicitate ca, in sfirsit, o astfel de competitie le devenea accesibila. Sint sigur ca multi dintre participantii de-atunci au ales sa se inscrie mai degraba din pasiune decit de dragul premiilor puse in joc. Apoi surprinderea creatorilor concursului in legatura cu afluenta celor care s-au lasat prinsi in competitie. Mai apoi viteza de reactie a concurentilor, cunostintele lor despre marcile reprezentate in concurs, apetenta lor pentru un domeniu despre care nu putem spune ca e chiar o bomboana fondanta pentru publicul larg.

Sintem la debutul celei de-a doua editii. Doua luni de-acum inainte aveti cu ce va ocupa timpii morti de la birou, cind va ginditi la concediu ca la "marea izbavire" sau cind caldura de afara devine direct proportionala cu lipsa de umanitate a superiorilor. IQads a pregatit seturi noi de intrebari, calitatea "materialului didactic" e mult mai buna, la fel si viteza de incarcare a paginilor. Cel mai interesant concurs on-line pe teme publicitare asteapta sa fie cistigat. Sintem siguri ca veti devora cu mare bucurie fiecare set de intrebari si fiecare provocare pe care AdPlay v-a pus-o in cale.

Dar, dincolo de concursul in sine, ar trebui sa apreciem interesul zecilor de mii de concurenti pentru publicitate in sine. Daca ei vor recunoaste slogane, vor identifica marci, frinturi de spoturi sau imagini publicate in ultimul timp in presa, atunci inseamna ca ei, "facatorii de publicitate", au reusit sa mai reduca distanta dintre mesajul publicitar si publicul atit de bombardat cu stimuli comerciali. Si daca tot ei, "publicitarii", au reusit sa transforme in pasionati niste oameni care acum cinsprezece ani nu auzisera de publicitate, merita consideratia noastra. Inclusiv pentru sutele de spoturi proaste sau pentru campaniile ratate aruncate in capul consumatorilor. Au muncit, deci au si gresit.

Ce e la televizor ? Campanie electorala. Un alt izvor de creatii publicitare, majoritatea lipsite de stralucire. Ce e pe AdPlay ? Hai sa vedem.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Sectiune

Dictionar



Branded


Related