Dashboard SMARK: "Cum te lupti intr-un pitch"

Saptamana aceasta discutam pe SMARK Dashboard despre nemultumirile agentiilor, dar si ale clientilor vizavi de pitch-uri, pentru ca, fara indoiala, exista de ambele parti. Si nu sunt nici pe departe putine, simple sau in totalitate spuse. Agentii insuficient pregatite sau din start castigatoare, lipsa de transparenta a clientului referitor la participanti sunt doar cateva dintre sursele de insatisfactii si animozitati care apar in relatia client-agentie. SMARK Dashboard iti sta la dispozitie pentru a completa lista si mai ales pentru a incerca sa vedem care sunt modalitatile prin care putem diminua aceste conflicte.

Raluca Feher, Director de Creatie la CAP, Eduard Croitoru, Director de publicitate la Dacia-Renault si Catalin Rusu, Creative Director si Managing Partner la Rusu&Bortun vor discuta despre ce strategii pot fi adoptate pentru a diminua riscurile si a face acest proces echitabil de ambele parti.

"Pana cand UAPR nu va pune piciorul in prag si nu va veni cu un set de reguli de functionare a relatiei agentie-client si cu metode de amendare a celor care incalca aceste reguli, nimic nu se va schimba. Ceea ce inseamna ca agentiile oneste vor pierde teren in fata spagarilor si vor fi victimele clientilor tepari. Guideline-urile sunt guideline-uri si in Romania nimic nu functioneaza cu frumosu'". Raluca Feher

"Un pitch este un proces extrem de important in activitatea unei companii. Inca de la selectia companiilor care sunt invitate sa participe la pitch si pana la alegerea finala sunt o serie de etape care necesita o atentie deosebita si mai ales o expertiza in domeniu. De fiecare data cand am organizat un pitch am cautat sa gasim un partener de cursa lunga si nu un simplu furnizor de servicii. Partea de strategie, viziunea asupra proiectului si capabilitatile de relationare cu terte companii sau cu noi, sunt elemente cheie intr-un proces de selectie." Eduard Croitoru

"Cand vine vorba de pitch-uri, cred ca-i foarte important de ce parte a pitch-ului te afli. Adica daca esti challenger si, printr-o sansa extraordinara, devii invitat in pitch, atunci sigur ca ele suna bine si motivant. Daca esti scos la pitch dupa o experienta neclara, poate fi o ultima sansa sa pastrezi contul. Cand ai obtinut rezultate de netagaduit si esti "invitat" la pitch atunci e trist si absurd, dar se intampla. Dupa parerea mea, efortul pentru pitch-uri trebuie atent dozat, foarte multe agentii isi pierd clientii curenti si echilibrul de dragul potului cel mare. E demotivant sa pierzi, dar e copilaresc sa intri in meciuri in care ai sanse foarte mici. Ii apreciez mult pe clientii care organizeaza licitatii cu maximum 3-4 agentii si-i apreciez si mai mult pe cei care-si aleg partenerii cu multa documentare si viziune". Catalin Rusu

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Branduri

Sectiune



Branded


Related