Buzz cu Alina Alexandrescu, Project Manager Millenium Communications
IQads: Millenium organizeaza de 3 ani EFFIE Awards. Situatia de anul acesta a fost insa una speciala, din cauza crizei. Spune-mi, te rog, care a fost bugetul in care a trebuit sa va incadrati cu organizarea evenimentului de anul acesta? Ce parte a bugetului a trebuit sa sacrificati?
Alina Alexandrescu: Intr-adevar, editia de anul acesta a avut niste parametri financiari ceva mai deosebiti, dar deloc surprinzatori avand in vedere contextul de criza. A fost in acelasi timp si o provocare, aceea de a pastra standardele inalte si calitatea festivalului in ansamblul sau, optimizand pe cat posibil costurile de orice fel. N-as vorbi despre niciun sacrificiu, ci mai degraba de gasirea unor solutii inteligente, cu rezultate spectaculoase, intr-un buget optim. Astfel, a aparut ideea de a organiza intalnirile de jurizare la IAA House, care este poate cel mai potrivit spatiu pentru a reuni specialistii de top din industria de marcomm, sau de a renunta la petrecerea cu open-bar de dupa Gala de premiere, cand oricum toti castigatorii prefera sa sarbatoreasca la propriile petreceri. :)
IQads: Din ce se hraneste festivalul? Se bazeaza in exclusivitate pe fee-urile pentru inscrierea lucrarilor in competitie?
Alina Alexandrescu: Putem vorbi de trei surse principale in bugetul festivalului: fee-urile de inscriere in competitie, fee-urile de participare la eveniment si sponsorizarile.
IQads: Care sunt task-urile pe care le-ati avut de indeplinit voi in tot procesul de organizare? Cum v-ati completat cu IAA si UAPR?
Alina Alexandrescu: Noi ne ocupam de tot managementul proiectului, cu un brief foarte clar de la Comitetul de Organizare Effie, ales anual de Adunarea Generala IAA - UAPR si respectand formatul international Effie Awards. Ceea ce inseamna pentru noi trei mari capitole: competitie (inscrieri, participanti, juriu, jurizare), comunicare (PR, creatie, parteneriate media, campanie de ATL) si eveniment (concept, desfasurator, implementare, productie). Comitetul de Organizare are toate deciziile privind regulamentul competitiei, alegerea si invitarea membrilor juriului, strategia de comunicare a festivalului, conceptul de eveniment, bugetul proiectului, aprobari de costuri etc.
IQads: Pentru ca anul trecut au existat contestatii ale castigatorului Grand EFFIE, povesteste-ne putin ce s-a schimbat anul asta, ce masuri de precautie interne v-ati luat, astfel incat sa nu mai existe discutii?
Alina Alexandrescu: Contestatiile de anul trecut n-au avut nici o legatura cu partea de organizare a festivalului, care este responsabilitatea noastra. Cred astfel ca aceste masuri de precautie ar trebui sa fie adoptate mai degraba de agentiile care inscriu cazurile si care trebuie sa se asigure ca informatiile furnizate in briefurile de concurs reflecta in mod corect contextul in care o anumita campanie a fost conceputa si comunicata. Si sa nu uitam ca principalele decizii legate de Effie sunt supuse votului in adunarile comune IAA - UAPR.
IQads: CAP ne-a semnalat o neregula in ceea ce priveste acordarea premiilor pe care le-a obtinut alaturi de Next, informatie confirmata ulterior de voi. Ce s-a intamplat, de fapt? De ce Gold-ul pentru Babanu si Silver-ul pentru Matache Macelaru au fost atribuite doar agentiei Next?
Alina Alexandrescu: A fost o mica neintelegere. Premiile obtinute de cele doua campanii au fost atribuite de la bun inceput ambelor agentii. In cadrul Galei de Premiere, au fost anuntate ambele agentii ca fiind castigatoare si fiecare agentie a primit cate un trofeu. S-a strecurat o greseala de prelucrare a datelor din campul respectiv al briefului, greseala care s-a perpetuat si in lista trimisa catre presa in seara Galei. A doua zi, insa, lista a fost retrimisa corect si, de asemenea, am revenit cu o clarificare si speram ca lucrurile sunt lamurite acum.
IQads: Care sunt regulile de confidentialitate pentru membrii juriului? Cata lume stie, de fapt, castigatorii inainte de ceremonie? Anul asta se stia dinainte de festivitate cine va lua Grand EFFIE.
Alina Alexandrescu: Fiecare membru al juriului semneaza un contract de confidentialitate, cu reglementari foarte clare in ceea ce priveste informatiile din briefurile de concurs si alte aspecte ce tin de procesul de jurizare. Rezultatele finale sunt cunoscute de Presedintele Juriului si de inca o persoana din echipa noastra care trebuie sa lucreze cu aceste informatii pentru reusita Galei de Premiere. :) Dincolo de asta, oricine e liber sa faca previziuni si sa parieze pe reusita uneia sau alteia dintre campaniile inscrise.
IQads: Ce learning-uri in urma editiei de anul asta ati trecut pe lista pentru anul viitor?
Alina Alexandrescu: Editia de anul asta inca nu s-a incheiat si e prea devreme sa tragem linie. Cu atat mai putin n-as vrea sa vorbim de pe acum despre editia de anul viitor.