Buzz cu Ioana Gheorghita (Strategic Planner, Leo Burnett)
1. Petrom - Gold Effie (CORPORATE REPUTATION, IMAGE & IDENTITY): "Common Sense and Responsbility" (Marcaje, Pompierii, Soferul, Microbuzul)
IQads: Care au fost obiectivele Petrom cand ati inceput sa lucrati la aceasta campanie?
Ioana Gheorghita: Petrom a dorit sa-si recastige credibilitatea si popularitatea in randul romanilor, dupa perioada tulbure de dupa privatizare, si totodata sa-si mentina leadership-ul pe piata, in ciuda cresterii fortei competitiei.
IQads: Dintre toate tipurile de CSR, o campanie de comunicare (care are si spoturi tv) despre bun simt ofera cea mai mare expunere, mai ales cand clientul plateste din buzunar acoperirea in media. Donatiile si sponsorizarile sunt la fel de nobile, dar nu au nici pe departe o expunere la fel de mare. Cum ati masurat efectele acestei campanii asupra populatiei?
Ioana Gheorghita: "Bun simt si responsabilitate" nu a fost o campanie CSR, ci una de imagine. Ceea ce te-a facut pe tine sa o incluzi in categoria campaniilor sociale a fost probabil tonalitatea comunicarii Petrom - grava, profunda, ca in majoritatea cazurilor discursurilor care promoveaza valori (vezi Dove - Real Beauty). Equity-ul romanesc si marimea companiei au permis Petrom sa-si asume un manifest pro-evolutie a Romaniei post-Revolutie. Insa in spatele spoturilor care emotionau au existat indicatori de imagine, cote de piata si volume care trebuiau sa urce. Si, in urma campaniei, toate au "bubuit".