Comuniunea oras-natura, versiunea Matrix

Buzz cu Andrei Fodolica, Copywriter, BV McCann Erickson

IQads: Dorna a avut de-a lungul timpului o comunicare coerenta. Ce schimba noul spot, ce aduce el nou in comunicarea Dorna? Si-a propus sa schimbe ceva, de fapt, sau spotul "Alergatorii" e episodul din 2009 al aceluiasi film?
Andrei Fodolica: Ca orice brand mare care se respecta, Dorna isi propune sa evolueze. Numai ca evolutie nu e sinonim cu "schimbare totala". Pastreaza o linie coerenta si imbunatateste pe ea. Asta e reteta.

IQads: Ati creat o poveste foarte antrenanta, cu o "Carmen Electra" in rolul principal. A fost intentionata similitudinea cu actrita? De ce tocmai cu ea?
Andrei Fodolica: Hai, mai... Pe scurt, nu.

IQads: Simbolurile feminine sunt asociate naturii, iar cele masculine spatiului urban. Nu riscati sa le suparati cu abordarea asta pe doamnele emancipate, urbane?
Andrei Fodolica: Daca doamnele emancipate si urbane vor ajunge vreodata sa-si puna intrebarea asta inseamna ca spotul nu si-a atins scopul (si oamenii au avut timp sa se piarda in detalii neimportante din reclama asta). Eu zic ca daca auzi "natura" primul lucru la care te gandesti e mai degraba o femeie decat un barbat in iedera.

IQads: Hai sa vorbim acum despre filmarea spotului. Ati filmat in 3 locatii. Care a fost cea mai solicitanta?
Andrei Fodolica: In Delta era foarte frig dimineata. In Bucuresti veneam dupa cateva nopti nedormite in Delta. Iar in Barcelona se stransese toata oboseala zilelor trecute. Acum, insa, depinde ce intelegi prin "solicitanta". Eu zic ca a fost caterinca peste tot si nu prea am lasat pe nimeni sa ne "solicite".

IQads: Da-ne cateva detalii tehnice despre spot, ce efecte speciale s-au folosit?
Andrei Fodolica: Pai texturile personajelor au fost facute de o echipa spaniola care a luat premiul Oscar (!) pentru make-up-ul din Pan's Labyrinth. Baietii au mai lucrat si la ambele Hellboy'uri. Stanca si podul (din scena de final) au fost construite la marime naturala in studiourile Castel (super impresionante). Tot acolo am avut cea mai mare croma (fundal neutru) din Europa. Cascadori, sarituri pe geam de la etajul 4 (scena lui de inceput) etc etc.

A, si printul cu mainile. Il stii? Si el a fost multa munca, injuraturi, nervi, parca a fost un minispot. Am vrut ca anul acesta printul sa nu mai fie cut din spot si sa functioneze si separat. Si cred ca ne-a iesit.

IQads: Cat a durat post-productia pentru acest spot?
Andrei Fodolica: 6 luni.

IQads: Coloanele sonore ale spoturilor pe care le-ati facut voi pentru Dorna au fost aproape in fiecare an premiate la categoria "Best Soundtrack" din cadrul BestAds ceea ce ma duce cu gandul la faptul ca aveti deja o reteta dupa care le alegeti. Anul asta ati ales ca soundtrack coloana sonora din "Matrix Revolution", care e usor diferita ca stil de celelalte melodii din spoturile Dorna. Cum ati ales-o?
Andrei Fodolica: Nu avem nicio reteta speciala. Este primul Dorna al echipei Fodolica / Molico. Restul spoturilor au avut alti parinti, deci nu-ti pot raspunde despre reteta folosita pana acum. Pe scurt, vroiam o melodie puternica si memorabila. Si sa nu fie foarte comerciala (si Navras ne-a indeplinit conditiile). Si, in final, un ultim lucru despre spot. Tocmai am suit o varianta mai lunga (de 1 minut) in format HD, pe iutub. Check it out! (http://tinyurl.com/rd6edf)

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Campanii

Pozitii

Sectiune

Dictionar



Branded


Related