Criza ameninta sectoare importante, cu rezultate notabile in anumite cazuri, in care clientii s-au orientat catre medii cu eficienta maxima, masurabila, medii mai bine targetate pe consumatorul final.
Din punct de vedere al evolutiei, advertising-ul pare ca se afla intr-o faza de nou inceput. Clientii sunt mai interesati de mijloacele de comunicare cu un raspuns imediat, sunt mai orientati catre client, dar in acelasi timp doresc o rata de raspuns imediat. Exista o deschidere mai mare spre tehnologie si instrumente noi de comunicare pentru a comunica mai bine si mai eficient. Indoor-ul este unul din mediile castigatoare pentru ca imbina un grad ridicat de apropiere fata de consumator cu tehnologii noi. Suporturile digitale sunt cele pe care mizam cel mai mult pentru ca aduc pe langa expunerea calitativa, preturi mai mici de implementare si o flexibilitate mai mare.
Parerea mea este ca indoor-ul inca nu si-a spus cuvantul in Romania iar anul 2009 nu va stagna evolutia sa. Dupa o perioada incerta din industrie, clientii au devenit mai constienti ca oricand de importanta mentinerii unei comunicari constante cu publicul, in scopul de a conserva valorea brand-ului pe care il reprezinta. In publicitatea indoor, ca si in celelalte medii de comunicare, au existat oscilatii de la finele anului trecut si pana in acest moment, cand lucrurile par sa intre pe o linie ascendenta. In concluzie, imi pastrez previziunea initiala, aceea de crestere a pietei de indoor advertising pentru anul acesta cu 20% fata de anul precedent.