Starring brands: Vodafone, McDonald's
Ati dat click? V-am convins? Nu-i asa ca nu exista argument mai puternic decat "Merita!", eventual scris cu mai multe semne de exclamare, ca sa fie inca si mai convingator, daca e cu putinta asa ceva? Dupa cum cred toti oamenii care scriu anunturi la mica publicitate si toti patronii de magazin care "cocheteaza cu marketingul", verbul "merita" (conjugat adesea la diateza reflexiva) este cuvantul magic care determina in randul consumatorilor fie dorinta de nestavilit de a duce imediat mana la portofel, fie razgandirea rapida, in cazul in care "nu se merita" nici macar sa evaluezi posibilitatea achizitiei pe cont propriu, pentru ca altcineva a facut-o deja pentru tine.
Sa trecem acum direct la refutatio, ca aud cum va fosniti acolo, in ultima banca.
Un pret inghetat de criza
Sa luam de exemplu acest mash McDonald's pentru inghetata de 1,5 lei, care "Merita!". Sa insemne asta ca "atata dai, atata face", adica "de banii astia, ce gust credeai ca o sa aiba?". Nu. Cu siguranta ca, din moment ce reclama e platita de ei, nu au vrut sa spuna asa ceva. La a doua privire, tinand cont de headline-ul "un pret inghetat de criza", e musai sa intelegem ca inghetata asta valoreaza 1,5 lei din aia nedevalorizati, dinainte de criza. Si daca se trezeste vreun destept care sa spuna ca asta nu rezolva problema cu "merita doar 1 leu 50 ", sa se uite imediat la mana aia care tine darnica in palma fix cantitatea de inghetata care poate intra in cornet, adica fix cat se vede la suprafata lui si sa aprecieze dovada de sinceritate. Pana la urma, cat ar fi putut sa ceara pe cantitatea aia? Asa ca merita!
"La noi criza NU mareste preturile"
Eu chiar am auzit pe cineva ca si-a pus problema asta: "Ce ma fac daca pana si la McDonald's va mari criza preturile? Nu cumva n-o sa mai am bani de iPod?". Noroc ca a venit rapid campania aceasta, care l-a facut cu siguranta sa respire usurat. Acum poate sa-si ia linistit iPod, in loc sa asculte cu un coleg de clasa la cate o casca. Se si gandea cam cati hamburgeri din aia de 3 lei isi poate lua de 8 milioane, dar mai ales, cat inseamna 8 milioane in RON. Lasand la o parte riscul minor, imperceptibil chiar, ca indemnul "Tine-ti banii pentru McDonald's" sa fie ingrijorator, sa inlature rapid usurarea indusa de anuntul ca la ei criza nu mareste preturile si sa faca pe cineva sa se gandeasca efectiv sa faca economii pentru McDonald's, sa ne concentram atentia asupra lucrurilor cu adevarat importante: preturile de 3 si 3,5 lei. Aceasta executie a precedat-o pe cea cu inghetata, de aceea poate, au simtit nevoia sa intareasca promisiunea ca "Merita!" prin aplicarea stampilei incontestabile de "Calitate McDonald's 100%", semn ca au prevazut situatia in care cineva si-ar fi pus problema ca aceasta calitate ar fi putut scadea.
Acum ca am rezolvat cu nevoia de hrana, sa trecem la ce merita in materie de socializare.
Intra in cea mai tare retea! Merita!
Cand vine vorba de ales reteaua, nici un argument nu e de prisos. Se poate sa ai un produs cum nu mai e altul, sa poti scrie mare in Romana "Cheltui cat vrei" si "Tine-ti preturile sub control", se poate sa-i ai pe Moga, Smiley, Cerebel si Alex in nenumarate spoturi care sa fie si amuzante, si sa vorbeasca si despre produs, se poate ca, dupa multa vreme de romantism inexplicabil sa fi reusit in sfarsit o abordare mai pragmatica, dar si mai trasnita, s-ar putea sa fi crezut lumea ca esti Cosmote dupa ce ai lansat primele spoturi (semn ca te-ai calificat in sfarsit in categoria "telecomisti culeni"), se poate ca in timp sa fi reusit sa te individualizezi si sa te bucuri de toata incantarea pe care o manifesta publicul pentru endorserii tai, se poate sa nu se grabeasca lumea sa schimbe canalul cand iti apar reclamele la tv sau sa citeasca de fiecare data poanta cand trec pe langa panoul cu Smiley si Cerebel, se poate ca oamenii sa fi inteles in sfarsit ca doar la Vodafone pot sa nu riste surprize la factura, se poate sa fie cea mai tare chestie care ti s-a intamplat in ultimii ani, dar indiferent cat de multe argumente ai avea de oferit nu te abtine sa nu spui la sfarsitul fiecarui spot ca "Merita!". Niciodata nu e prea mult!
Sa fie acest "merita" the famous client touch, care face toate lucrurile sa fie MULT MAI CLARE pentru toata lumea care n-a inteles DIN PRIMA ca e cea mai tare retea?
Comentarii
Poate reclamele astea vor sa scape de vorba multa saracia omului...deci merita, ce rost mai are sa mai discutam...