Beyoncé (se) joaca in reclame

V-ati intrebat vreodata cum o fi sa fii Beyoncé? In ultimul timp e foarte ocupata viata ei, asta e sigur. Dincolo de turneul de promovare a albumului "I Am...", Beyoncé s-a apucat serios de treaba la capitolul endorsat branduri. Nici nu-i de mirare ca a inceput sa ii placa atat de mult sa joace diverse roluri incat a simtit nevoia sa isi creeze un alter-ego, prin cantecul care da si titlul albumului "I Am...Sasha Fierce", dupa cum singura marturiseste pe site-ul oficial. De fapt gustul pentru dublu-rol i l-o fi trezit filmarea spotului din 2007 pentru telefonul Samsung?! Oricum, Beyoncé e pe val in muzica dar si in inimile marketerilor si advertiserilor care o vor!... In reclame!

Nici dupa scandalul de vara trecuta, cand cei de la L'Oreal au fost acuzati ca i-au mascat sclipirea de mulatra in photoshop, pentru a da mai bine in ad-ul pentru vopseaua de par L'Oreal Feria, Beyoncé nu a renuntat la aparitiile in reclame. Si nici cu cei de la L'Oreal nu s-a certat. Speculatiile au continuat in presa, ea n-a comentat nimic, iar oficialii L'Oreal au iesit la inaintare cu o declaratie cuminte si respectuoasa in care negau orice alterare a tonului pielii frumoasei mulatre. Pana la urma, e si normal, sunt in joc multi multi bani, contractul n-a expirat inca si unde mai pui ca Beyoncé colaboreaza cu L'Oreal din 2001. Dupa asa o relatie lunga e nevoie ca partenera sa se reinventeze din cand in cand, macar in photoshop, nu?

In plus, nici L'Oreal nu vine cu pretentii de exclusivitate, asa ca din martie 2009 Beyoncé s-a alaturat vedetelor care promoveaza Nintendo. In 2007, Nicole Kidman, o femeie inteligenta si stilata, aparea in reclama Nintendo pentru jocul "More Brain Training". A urmat Liv Tyler in 2008. Si avalansa de vedete s-a intetit. Tot felul de actrite si cantarete care se joaca Nintendo. America Ferrera a aparut la sfarsitul anului trecut intr-o reclama cu un gadget personalizat "America" jucand Nintendo DS New Super Mario Bros. Mai apoi, Lisa Kudrow - vegetariana din Friends - a aparut in reclama pentru Personal Trainer: Cooking, tot in numele Nintendo.

Asa ca nu ne mai putem mira de ce o vedem pe Beyoncé captivata de "Rhythm Heaven", un nou joc muzical propus de Nintendo. Ba mai mult, in cea de-a doua varianta a spotului apare si nepotul ei Juelz, pentru a imprima o nota si mai fireasca atmosferei create in spot. Una peste alta, pe youtube circula si filmulete in care Beyoncé isi aminteste de copilarie si de gustul pentru jocuri, si pentru Super Mario in special. Teatrala sau nu aceasta confesiune, trebuie sa dam Cezarului ce-i al Cezarului: dintre toate celelealte vedete care au acceptat sa (se) joace pentru Nintendo, Beyoncé are o motivatie mai puternica: "I love rythm, I love bit and that's what's all about it." Si e perfect adevarat, pentru ca e chiar plauzibl ca diva R&B-ului sa promoveze un joc care mizeaza pe puterea sunetului.

Si sa nu uitam de cea mai recenta implicare a cantaretei in activitati de comunicare pentru un brand comercial: colaborarea cu brandul Trident din portofoliul Cadbury. Brandul de guma Trident a anuntat in a doua jumatate a lunii aprilie o promotie clasica de tip trimite codul de bare si castiga un bilet la concert - concert exclusiv Beyoncé - pe ritmul "Single Ladies". A fost un veritabil PR Stunt in Picadilly Circus, cu 100 de femei dansand si cu un impact peste asteptari. Beyoncé si-a facut treaba. Asocierea de imagine a functionat si are efecte benefice de ambele parti. Desi ar putea parea cheap asocierea cu un brand de guma de mestecat, Beyoncé reuseste sa isi conserve imaginea de diva si chiar s-o intareasca, acceptand colaborarea cu Trident.

In concluzie, eu propun un cross promotion pentru cele trei branduri. Ce parere aveti de o reclama in care Beyoncé joaca Nintendo mestecand guma Trident in timp ce asteapta sa i se usuce vopseua de par L'Oreal Feria?!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related