In fiecare an, Festivalul Cannes Lions organizeaza o competitie pentru tinerele talente din industria de advertising (de-a lungul timpului, castigatorii au fost copywriteri si art directori mai mult sau mai putin juniori, dar toti sub 28 de ani). Competitia e ca la carte, reuneste tineri creativi din toata lumea, se lucreaza o zi pe un brief iar castigatorii ei urca pe scena la festival si iau premiul din mana unui Droga sau Lubars - anul asta. Adica mare oportunitate mare de afirmare. Tarile isi trimit talentele dupa un proces de selectie, de care, in Romania, se ocupa dra Teodora Migdalovici, ambasadorul festivalului la noi.
Anul acesta noi ne-am hotarat sa participam la selectie in pofida unor mici neintelegeri
De exemplu, o colega a sunat anterior preselectiei, la Scoala Teodorei Migdalovici si a intrebat care sunt conditiile de participare si a aflat de necesitatea participarii la cursurile acestei scoli, care te pregatea special pentru batalia de la Cannes. Paranteza: scoala cu pricina e menita aspirantilor la publicitate (asa cum reiese din brieful concursului de selectie) iar Cannes Young Creative, asa cum o demonstreaza castigatorii de-a lungul timpului, pare o competitie destinata juniorilor industriei. O alta paranteza: scoala e afiliata cumva agentiei de publicitate Tempo, de vreme ce agentia isi leaga numele in comunicatele de presa de implinirile ei educationale. Curios, nu?
In fine, ne-am inscris.
Am rezolvat cum am stiut mai bine brieful de OUTDOOR in 24 de ore, am trimis 2 propuneri (una ca recomandare si cealalta ca propunere backup, care ar fi contat in cazul in care, dupa jurizare, s-ar fi ajuns la egalitate de puncte cu o alta echipa). La cateva zile distanta, ni s-a spus ca suntem in primele 5 echipe selectate (cu shortlist pentru ambele propuneri). Oau! Asta se anunta a fi anul nostru, clar mai ales dupa ce castigasem si competitia pentru key-visual-ul de promovare a Effie Romania 2009.
Pline de entuziasm, am raspuns la intrebarile trimise doar celor selectati si am asteptat, cu sufletul la gura ziua deznodamantului.
Luni, 4 mai. Asistam la prezentarea lui Michael Conrad. Apoi o pauza. In spatele nostru, Teodora Migdalovici si Michael Conrad jurizeaza timp de 5 minute. Apoi, Michael anunta castigatorul. Nu, nu suntem noi. Adica, ma rog, suntem pe locul 2 cum ar veni cu propunerea 2, aia de backup. Ar fi ales lucrarea noastra, dar e mai bun pentru un PRINT headline-ul de la propunerea echipei castigatoare, chiar daca "la nivel de art nu e cine stie ce", zice Michael. Stati!, spunem noi. Brieful concursului era de OUTDOOR! Michael ne raspunde precipitat: "Oh, outdoor! Ma rog, ce am ales merge si pentru outdoor." Apoi trecem rapid prin toate lucrarile de pe shortlist. Surpriza! La vederea celeilalte propuneri a noastra, Michael exclama vadit surprins: "Ah, uite pe asta n-am vazut-o!".
Dupa ce se termina tot balciul, Teodora vine la noi si ne asigura ca ea ne-a sustinut pe noi, ca noi trebuie sa plecam la Cannes si ca va trebui sa vedem cum aranjam sa ajungem si noi la Cannes. Noi ii raspundem ca nu ne intereseaza atat de mult sa mergem la Cannes, cat ne intereseaza sa participam la competitie. Raspuns: "Lasati, va sun eu maine!".
Nu. Nu ne-a sunat :). Si nici nu vrem sa ne mai sune. Vrem doar conditii clare de participare la Cannes Young Creative, competitie adevarata, un proces de jurizare putin mai lung de 5 minute ca sa para macar cat de cat serios si care sa includa toate lucrarile shotlistate tot de dragul seriozitatii si un juriu care sa cunoasca brieful concursului.
In rest Hai Romania!
Comentarii
in primul rand, cine e teodora migdalovici, ca tot aud de ea, desi ea este inexistenta pe piata de advertising... adica: copywriter nu a fost, art nu a fost, director de creatie, nu. si cu toate astea, cand vine vorba de cannes, apare in toate comunicatele de presa ca fiind nush ce ambasadoare?!?!??!?! wtf!??!??!!
in al doilea rand, si maine e o zi. va suntinea ea maine... of, rabdarea tineretului din zilele noastre...
in al treilea rand, cannes YC apartine agentiei tempo. pentru ca teodora merge la cannes cu sprijinul sau pe sprijinul agentiei :D
concluzie: hai romania!
foarte romaneasca faza. pe banii mei castiga cine vrea muschiu meu.
chiar asa, am vazut lucrarea castigatoare aici: http://negru.headidea.ro/concurs/propunere-outdoor-gradinita-canneslions
putem sa vedem si lucrarile voastre de pe shortlist?
p.s.
brieful e funny. la insight se vorbeste despre brand si nika despre consumator LOL
Hai ca-i bine...
2. Michael Conrad nu a zis de executia voastra ca e pe locul 2. Am fost acolo. A zis, cu cuvintele lui, : "it was a hard decision between yours and this one". This one era cea a echipei de la PUblicis. Exista martori....multi.
3. Cat despre faptul ca michael conrad nu v-a vazut si a doua executie, asta e foarte aiurea. Se pare ca sub aparenta de maxima transparenta, multe lucruri se pot intampla, masca, omite, distorsiona.
4. Mai bine voi astia care va ofticati de rezultate, de3cat sa faceti balci pe Iqads, publicati-va undeva lucrarile inscrise si atunci talentul sa invinga.
http://negru.headidea.ro/concurs/propunere-outdoor-gradinita-canneslions
1. de ce aveati voi doua propuneri inscrise in concurs (daca tot vorbiti despre corectitudine si transparenta)?
2. de ce nu mai participa la competitia young lions castigatorul concursului? nu a castigat cine trebuia?
Am trimis si eu doi tineri colegi la cursurile Gradinitei Cannes, precum si la concursul Cannes Young Creatives. In principal, pentru ca este de admirat ce face Teodora Migdalovici acolo... voi, juniorilor, ar trebui sa fiti recunoscatori pentru ca se nasc atatea sanse sa invatati meseria asta si sa ajungeti si la Cannes, intr-un fel sau altul. Sa nu considerati ca vi se cuvine, ca nu este asa, nu e nicaieri asa, si mai ales, nu a fost niciodata asa (cat mi-as fi dorit eu la inceput). Dar nu despre asta vorbim acum.
Imediat, la cald dupa eveniment, ai mei nu mi-au relatat altceva decat ce povesteste si Eliza.
Apropos, de dragul adevarului istoric, ei au iesit pe locul 2 :).
Si mi-au povestit in detaliu - pentru ca le-am dat asta ca misiune - ce si de ce a ales Michael Conrad ce a ales. Am discutat si colegii mei au inteles ca juriul este suveran (Conrad chiar are o buna reputatie, pe care nu si-ar fi patato in Romania). Daca pe el l-a sedus o bucata de copy, asta e... e un argument suficient pentru ca un ad sa fie memorabil. Drept urmare poate sa il aleaga. Ai mei si cu mine am inteles lectia, ne-am canalizat energia spre a face mai bine.
Fetelor, ma tem ca demersul vostru este si neadevarat si gresit (pentru ca - iertare sa-mi fie pentru copywriterul dintre voi - dar "I didn't get it", exact cum a spus Conrad, inseamna ca nu ati reusit sa transmiteti ideea, nu ca nu a parvenit executia.
http://www.themarketer.ro/ro/index.php?id=10028&lang=ro&concl=editorial&themarketer=874
Cititi pana jos. O sa gasiti mai multe despre Gradinita Cannes si de ce la noi e liniste cand vine vorba de mediatizarea YC. Din pacate asta e tara in care traim. Articolele despre piata sunt de fapt despre Nustiucine care a fugit cu banii de la Bigger. Daca se intampla ceva relevant legat de tinerii din breasla, pass.
2. Sunt unul din cei prezenti in sala la evenimentul cu pricina. Am participat la competitie, nu am castigat, nu mi-a placut printul castigator, dar asta e viata. Michael Conrad a ales ce i s-a parut lui ca merita. Mai departe nici nu merita sa discutam. Jurizarea a fost pe bune, omul a vazut toate lucrarile, ba chiar eram de fata cand Teodora i le arata chiar si pe cele mai intarziate sau jenante. E alegerea omului, iar omul are si el o reputatie, a jurizat de atatea ori la cannes.
Daca nemultumirea fetelor vine din discutia de dupa, in care el le-a spus "I didn't get it", raspunsul e simplu: NU A INTELES IDEEA.
1. decizia lui Michael Conrard nu a fost anuntata intr-un mod profi. Nu a existat o deliberare prea bine delimitata, ceea ce a dat impresia ca a luat decizia in pripa si oarecum sub influenta spoturilor cu Apple rulate inainte.
2. copy-ul baiatului denumit castigator de acesta era intradevar foarte bun, desi chestia cu einstein a tot fost folosita
3. dupa mine a fost alta lucrare mai buna decat a fetelor - cea cu soricelul care a fost criticata pe partea de copy.
4. fetele se grabesc sa tipe ca lumea e nedrepata si sa arunce cu noroi, probabil si datorita impresiei foarte bune, pe care o au despre ele si despre munca lor, datorita agentiilor in care lucreaza. Inainte de a va indragosti de propria munca, mai bine v-ati posta lucrarea, sa aflati daca intradevar lumea o considera mai buna decat a baiatului din Iasi. Ceilalti concurenti, mai ales cei cu lucrarea cu soricelul ar trebui sa-si puna si ei lucrarea, pentru a nu mai lasa lumea sa alunece in polemici despre cat de nedrepata este lumea advertisingului si ce tara aiurea avem.
5. una dintre ideile fetelor de a pune niste stick-uri pe anunturile alea penibile din oras cu repar pantofi etc, am tot auzit-o si nu mi se pare ca ajunge la publicurile vizate. Este doar parerea mea...:)
A si inca ceva, va inteleg ca ati fost suparate, cum ziceam deliberarea a fost confuza, dar sa va duceti la un om ca Michael Conrard(http://www.berlin-school.com/en;faculty-research;faculty;d:287.htm), si sa-l intrebi pe un ton superior, certaret si arogant ce a inteles el din lucrarea ta, mai ca nu ati pus amandoua mainile in sold, mi se pare un gest foarte urat...
CONCLUZIE:Conteaza sa stii sa te porti, chiar si atunci cand ai ajuns destul de departe si ai castigat competitii!
In plus, apropo de comment-ul anterior, faptul ca mandria lor personala atinge cote alarmante nu cred ca are cu nimic de a face cu agentiile la care lucreaza si nu cred ca e normal sa jucam leapsa... Cat despre concursurile castigate pana acum de acestea, as vrea sa stiu si eu care sunt? Sau sunt iar doar vorbe...
Nu cred ca s-a pus problema de printuri neindreptatite, de locul 2 sau NU, de cum e sau nu lucrarea castigatorului, etc.
@ancutzmutz: comentariul tau este exagerat, subiectiv si pare a fi destul de personal iar astfel de comentarii nu cred ca isi au locul aici.
Sfatul meu pentru toti, este acela de a citi articolul inainte de a comenta pentru a nu se mai crea acest efect jenant de altfel.
Sincer, mi se rupe cine a castigat si cine nu. Insa, mi-ar placea sa existe transparenta totala ( sa se anunte public startul competitiei, juriul sa fie format din mai multi mebri - fara "invitati de onoare", sa existe un sistem de evaluare obiectiv, sa se anunte public castigatorii si sa fie publicate lucrarile impreuna cu punctajul acumulat)
Mai nou, "marele castigator" nu va mai participa la competitia YL de la Cannes. Sa inteleg ca Romania nu va mai avea reprezentant in 2009?
Si faza cu "Michael a fost Presedintele Juriului de la Cannes", c'mon?! Si Hagi a fost un mare fotbalist, dar daca maine intra pe teren, nu stiu ce sa zic despre performantele luiÂ…
1. Tot de dragul adevarului istoric, noi avem mesaj scris de la organizatori in care ni se spune raspicat ca suntem pe locul 2 si ni se mentioneaza si un posibil "premiu" (care, probabil, tocmai ne-a fost retras:)). Altfel, nu am fi indraznit sa ne pronuntam aiurea si sa ne acordam singure locul 2. Putem sa va punem oricand la dispozitie mesajul (noroc ca l-am pastrat:)). Este putin probabil ca mesajul sa fi fost trimis gresit pentru ca este foarte personalizat. Daca si dumneavoastra aveti acelasi mesaj, acesta este inca un exemplu al organizarii defectuoase. In orice concurs transparent, exista o ierarhie care este facuta publica imediat dupa anuntarea castigatorilor.
2. Juriul este suveran, asta cu siguranta. Vis-a-vis de ce ati spus in continuare nu o sa ma pronunt ca nu-mi place balciul. Dar nu ati fost acolo. Cu siguranta, mai avem mult de invatat ca si creativi, nu am sustinut nicio clipa ca noi suntem cele mai misto:). Despre lucrarea selectata nu s-a spus "I didn't get it". Este o instalatie simpla care nu depinde mai deloc de partea de copy. Dar nu o judecata publica a lucrarilor sau a portofoliilor urmarim aici. Dupa cum am mai spus, noi avem o problema cu organizarea.
3. Si pentru cei care au intrebat: da, am inscris 2 lucrari dupa ce ne-am asigurat ca avem voie, doar dupa ce am sunat organizatorii. Daca nu se putea, inseamna ca ar fi trebuit sa fim descalificate, nicidecum selectate.
Inca o data. Nu am zis nicio clipa ca NOI trebuia sa castigam, nu vrem sa demonstram asta, vrem doar sa avem parte de o organizare transparenta, de fairplay. PS: acum, nici castigatorul nu mai participa?!:) se aduna prea multe...
1.era vorba de un singur entry, ca la concursul de pe malul mediteranei. sa intelgem ca au fost standarde diferite pentru echipe diferite si unii au avut voie sa inscrie mai mult de unul?
2.care este partenerul castigatorului? are vreun partener? se putea inscrie de unul singur?
3.de ce castigatorul anunta pe blogul lui ca nu se va duce din motive organizatorice la concurs? care sunt motivele organizatorice?
4.in cazul in care acesta nu va participa... atunci cine va participa in locul lui? (sau al lor)
5.la intalnirea cu dl conrad s-a anuntat doar castigatorul, in nici un caz vreun clasament. de ce nu exista nici un clasament comunicat oficial? ca apoi sa vina varii echipe plus directorii lor de creatie si sa sustina adevarul (evident istoric!) ca de fapt erau pe locul 2, (probabil animate si de perspectivele deschise de anuntul neasteptat de pe site-ul castigatorului)
6.de ce s-a anutat, dupa primirea inscrierilor, o proba suplimentara care seamana suspect de mult cu un survey pe care de obicei il refuz la iesirea din metrou? care e relevanta pentru un participat a acestei reguli inventate in ziua anuntari castigatorului, dupa fluierul de inceput al meciului?
7.se face atat de mult caz pe un print pe care nici macar nu mi-l amintesc. unde putem vedea macar shortlist-urile?
si ultima intrebare: cine pune ramasag ca intrebarile astea or sa isi gaseasca doar un raspuns vag? asta in cazul semi-fericit in care isi vor gasi raspuns
Nu mi-a placut lucrarea castigatoare. Mi-a placut argumentatia pentru motivele desemnarii ei.
Nici lucrarile celor 2 nu mi-au placut. Si nici atitudinea de dupa, cu luatul la intrebari tipic romanesc. Parerea mea e ca daca pierzi o lupta, te pregatesti pentru urmatoarea si vezi care o sa fie rezultatul razboiului.
Si zicea cineva ca nu s-a popularizat competitia. Untrue. http://iaa.ro/Articole/Evenimente/Incepe-selectia-pentru-young-lions-sectiunea-print/2529.html Asta pentru cine a avut de citit.
I'auzi una - lucrarile au fost mai toate cel mult modeste. Cum spunea si Dobritza, Conrad nu prea a avut din ce alege. Insa propun o expozitie publica si uite, draga Ema, sa le jurizeze ADC*RO. Eu pariez pe ai mei :).
P.S. Am avut pe cineva si la Scoala ADC*RO.
I'auzi doua - NORMAL ca toti ne dorim cea mai buna si mai dreapta competitie. Cu reguli clare si cu o sesiune de jurizare serioasa, metodica (merge si 7+). Asta cred ca a incercat si Teodora. Vezi insa ce a reusit toata industria romaneasca cu Ad'Or-ul pana nu demult. D'aia n-as sari la gatul nimanui, ca nu pot sa ridic nici prima piatra.
I'auzi saptezecisinoua - zau imi cer scuze pentru neintelegere. Nici o secunda nu am avut intentia de a ma certa cu cele doua fete. Doamne Iarta-ma, am alte cruciade de dus. Doar ca tzunami asta e facut intr-un pahar, pentru ca nu asa se zguduie neregula. Nu asa se drege borsul industriei autohtone, nu cu acreala de struguri neajunsi.
I'auzi, ia - am tacut. Stop, pe toata galaxia, la infinit.
asa ca mai adaug una: daca respectivul concurs nu se adreseaza agentiilor de ce se agita atatea agentii prin directorii lor de creatie sau prin PR in bulibaseala asta? mai asteptati un pic, vine ad'or acush:P
mentin ramasagul
Insa pe Michael Conrad, om care e din zona creativa, a lucrat cu Lürzer, a creat scoli, etc.
nu-l mai inteleg.
Nu inteleg nici cum o preselectie pentru Cannes Lions se poate face cu doi oameni in juriu ( poate am inteles gresit ). Mi-ar place o rejurizare corecta, mi-ar place ca cei de la
BBDO si JWT sa se implice, sint oameni de-ai lor nedreptatiti acolo.
Cunosc una dintre persoanele implicate, Ioana Sandru ( Art Director la Grafitti BBDO ) , o cunosc de cind avea trei ani, am studiat cu tatal ei, Dorin Sandru, designer, fondator al Catedrei de Design la Facultatea de Arte Vizuale La Oradea, a hell-of-a-guy dedicat design-ului si artelor, si stiu un lucru - ca acest copil nu si-a dorit sa castige necinstit in fata altora, a dorit doar sa aiba o sansa jucata corect, cu manile pe masa.
deci vorbim de cai verzi pe billboard-uri ca inca nimeni nu a pus lucrarile shortlistate undeva intr-un loc electronic public.
poate sunt si alti participanti care au considerat ca ar fi trebuit altcineva sa castige, poate nu castigatorul anuntat, poate nu domnisoarele. ca pana la urma nu cine zice - ala e!
de-abia partea cealalta e distractiva, asa cam ca un program de revelion de pe vremea lui ceausescu... deci cum? ar fi bine ca bbdo si jwt sa se implice in rejurizare motivul fiind oamenii lor presupus mai nedreptatiti decat alti concurenti? :)) (evident asta fiind numai auto-aprecierea fata de munca propriei)
mdeah, tocmai cand incepeam sa ma plictiseasca incrancenarea asta mi-ai readus zambetul. la masa urmatoare sunt unii care ar aprecia un cantec duios.
Sa spunem mai clar, atunci. Ideea era ca tipa a crescut intr-un mediu de competitie corecta, si isi dorea o jurizare corecta, clara, transparenta. Ceea ce nu are, din moment ce a scris ce a scris.
Eu n-am vazut lucrarile, decit pe cea cistigatoare (care mi se pare fumata si penibila tehnic),
nici nu ma prea intereseaza. Ma intereseaza o rejurizare corecta, eventual publica, si asta nu vad sa se intimple din vointa cuplului Migdalovici/Conrad, de aia ma gindeam ca agentiile care au avut oameni in concurs ar putea face neshte presiuni.
Si da, lucrarile postate undeva public, de fiecare data - IQads ar fi locul perfect.
Altfel, 'incepeam sa ma plictisesc' si eu :)
treaba e ca inainte de eventuale rejurizari a caror perspectiva e foarte nesigura, sunt niste intrebari pe care le-am pus mai jos si carora ar fi interesant sa li se gaseasca un raspuns inainte de alte lucruri dupa parerea mea. totusi vad ca organizatorii prefera sa raspunda doar pe site-uri unde nu se pot comenta articolele. ca si cum ar zice ceva becali pe tvr1 si i-ar raspunde basescu pe tvr botosani.
I dont understand one thing about this article and forgive me if i understood wrong but.. language.. As far as i understood, those two girls participated in a ad contest and they were accusing the official organizator that they are pushing their own favourite candidates? Ok until here, but as far as I see, many of the ones commenting and the ones writing this article have their agencies signature on it.. If it was just a personal opinion, for me it would be ok, but since there is agencies names in those accusations, and since there isn't any official answer from the speicific agencies, should we all understand that the agencies are supporting these accusations? Because if in my company there would be someone accusing an official competition (in my domain), I wouldn't want my company's name to be involved so either I would officially deny that I agree with my employees opinion and that is totally her opinion and nothing to do with the official company's view or even i would go further with firing them. Except if I agree with them, meaning I want to start a fight in the market (especially your small market) and I would stand for them. I have to say that I really don't know if this competition is really "stood up" or not, and i dont care about this. My comment is totally about the agencies, and if they support their employees opinion about that or not since there is their name also there under the accusants' names.
Thanks,
Paul
deci dansele au castigat, nu se stie cu care dintre lucrari... daca primul castigator a fost declarat hors concours, pentru ca nu a avut partener, atunci nu ar trebui sa se intample ca fel cu singura echipa care a inscris doua lucrari? inca nu se stie cum arata nici una dintre ele, ceea ce e de neinteles, ca daca ti se pare ca ai facut ceva bun e normal sa il arati.
inca o nelamurire dintre multele. Conrad chiar a rejurizat? adica ii credem pe organizatori pe cuvant?
succes maxim la cannes :P
p.s. vedeti ca la YC e voie sa inscrii doar o singura lucrare!
Eu propun ca la inscrierea in concurs sa se scrie ca la trecerea din mess in mail, la yahu' :
"DO YOU WANT TO BE RESIGNED AUTOMATICALLY WHEN YOU APPLY FOR CANNES YOUNG CREATIVES OR DO YOU WANT US TO PRETEND ? "
Acuma serios, mey, cum v-ati gandit voi boys and girls ca fata cu scoala de dans si bune maniere n-o sa-si bage in fata boysandgirls-ii care au cotizat ?
A mai fost un dude care a apelat la migdale amare si a reusit : Adolf Hitler . Da veneau rushii, noah.
nici macar domnisoarele nu mai zic nimic, nici multumesc nici f.i.c., nici de bine nici de rau, nimeni nu a vazut ce lucrare a castigat, organizarea ramane tot la latitudinea organizatorilor, raspunsul la articol ramane in coada de peste, dl conrad care cica -sanchi- a jurizat a doua oarase retrage la pensie la el la tzara in tenerife. gust de bere la 2,5 litri, rasuflata.
urmarorul scandal - la ad'or. stay tuned! we'll be back after these messages.