V-ati intrebat vreodata ce se intampla in interiorul unui automat? Poate ca in tarile in care aceste aparate au o traditie indelungata, copiii cresc intrebandu-se ce minunatii se petrec in lumea misterioaselor "vending machines" (in timp ce pentru mine marele mister era cum arata cucoana de la CEC, pentru ca niciodata nu puteam vedea deasupra zidului inalt de marmura).
Am avut ocazia, la AdPrint 2009, sa aflu chiar de la Sue Anderson (Creative Director, Wieden+Kennedy, Amsterdam) ca acesta este misterul care sta la baza campaniei pentru Coca-Cola "Fabrica de fericire". Subiectul acestei editii de IQadsTv este trecerea publicitatii Coca-Cola de la personajele ciudate din Fabrica de fericire (I,Filmul, III) la personaje reale, care transmit emotii complexe, intr-un mod mai degraba convingator decat distractiv, in spoturile lansate anul acesta de Wieden+Kennedy, Portland, pe noua platforma de comunicare, "Open Happiness".
Iata cateva dintre ele:
Crave
Suspans, mister, atmosfera si muzica de Harry Potter: un tip traverseaza orasul cu sudori curgandu-i pe frunte, de parca ar fi fost urmarit pas cu pas.
Library
Flirtul inocent, magic, din liceu, care n-a mai avut acelasi gust niciodata de atunci: un tip si o tipa isi deseneaza diverse personaje pe maini, care comunica in locul lor (pentru ca le e probabil prea rusine sa faca asta direct, iar linistea impusa de biblioteca e o scuza foarte buna).
Avatar
Un pusti pasionat de videogames, care vede peste tot personaje animate din jocurile lui, revine cu picioarele pe pamant cand descopera niste personaje si mai intrigante: fetele.
Heist
Bogat in animatie, transmite placerea de a visa cu ochii deschisi, intins pe spate, in iarba. Toate lucrurile minunate care se petrec in natura n-ar fi la fel de minunate daca n-ar exista un om cu o fantezie bogata care sa si le inchipuie.
In ce mod a fost facuta trecerea de la un tip de personaje la celalalt, puteti vedea la IQadsTv.
Bineinteles ca dupa analiza despre LimbaMare, LimbaNeteda, Ochila &co., nu am ratat ocazia de a-i cere detalii lui Sue despre rolul lor in campania Coca-Cola Zero - "Tongues & Eyeballs" (Can't drink, Liar, Finger, Brain).
Interactive
Un alt subiect care ma bantuie e obiceiul agentiilor de publicitate de a realiza o campanie online pe care o comunica drept interactiva, cand de fapt ea consta doar intr-un site pe care poti urmari cateva filmulete.
Sue a povestit despre cat de interactiva e campania online pentru Fabrica de fericire realizata de AKQA, London si apoi s-a referit si la aplicatia pentru iPhone - Coca-Cola Spin the Bottle, care e evident cu adevarat interactiva.
Apropo de interactiune, contul de Twitter @CLIOAwards a dat retweet link-ului spre IQadsTv-ul cu Sue in dimineata asta, ca sa comunice ca spotul Heist este pe shortlist. Iata deci un exemplu de interactivitate care n-are nevoie de echipa de filmare sau de webdesigneri care stiu Flash. Si poate ca tocmai de aceea mesajul reuseste sa fie cu adevarat interactiv.
James Bond
Sue a fost foarte surprinsa la filmare, cand i-am povestit ce s-a intamplat in Romania in seara lansarii "James Bond: Quantum of Solace", pentru care ea (cu echipa, desigur) realizase campania de promovare. A preferat sa nu se pronunte in privinta consecintelor, desi i-am spus ca a fost vorba de un impediment tehnic. Am obtinut totusi un raspuns interesant despre alegerea formatului de generic de film pentru spotul Coke Zero Zero 07.
Si acum, va asteapta un anumit buton in pagina asta.