Betoane si femei

Atingeti va rog cu manuta putin aici. Asa, foarte bine. Ia spuneti, s-a intarit? Nu? Foarte curios si neconform cu specificatiile. Trebuia sa fie tare pana acum. Poate am exagerat cu apa sau n-am omogenizat cum trebuie amestecul. Ei, hai ca au mai trecut 20 de secunde, scoateti mana din buzunar si pregatiti-o pentru imersiune suflecandu-i manecile tricoului pana dupa umar. Acum o sa incercam aici. Acum s-a intarit? Da? Era si timpul. In sfarsit "e beton". Probabil v-ati dat seama, intelectualii care ati apucat sa cititi, este vorba de doua print-uri de la gigantul Lafarge Romcim.

Acum, am o mare dificultate: nu sunt in target. N-am construit niciodata o casa, nu detin decat notiuni foarte vagi despre punerea in opera a unui pavaj, nu m-a interesat fenomenul Bechtel, nu stiu cum sa abordez astfel de procese care au o latura ezoterica pe care nu resusesc sa o parcurg. Dar sunt barbat si asta ma include in acel probabil "public 90% masculin" pe care fetele de la departamentul de marketing l-au decupat cu unghierele in demografice. Asa ca nu am de ales. Trebuie sa-mi dau cu parerea despre de ce, in cat timp si care sunt procesele psiho-tehnologice ce nu lasa acest produs sa se intareasca prematur si in forme neregulate pe mainile muncitorilor.

Un posibil indiciu il putem elibera din context de pe site-ul producatorilor amintiti, site care in afara de culoarea verde, nu impartaseste nimic din valorile hormonale ale campaniei in cauza. Iata insa ca, in sectiunea privitoare la ciment, ne intampina urmatoarea afirmatie: "Oferta de produse are la baza trei cuvinte cheie: inovare, calitate, diversitate". Daca sunt "cuvinte cheie" asta inseamna ca au aparut cu bold in brief. Daca au aparut cu bold in brief, musai trebuie sa se regaseasca in comunicare. Sa le luam deci pe rand. Inovator. Cu siguranta nu. Analogia cu jargonul lui "beton" si remontarea angrenajului mitologic al lui Manole n-au nici o sansa sa construiasca ceva durabil in mintea consumatorilor. Epoca "betonului" a trecut iar "Manole" nu e la primul casting in publicitate. Calitate. Eh, aici am avut un art director, o agentie de modeling, un fotograf si un client care au girat cu toti calitatea si acuratetea executiei. De gustibus non est disputandum. Diversitate. Din cate am inteles, avem in fata un singur tip de ciment in aparenta bun la toate. Dar, daca nu ma insel, s-a folosit aceeasi domnisoara. Asa cum stim de la Bergenbier, barbatilor le place schimbarea. Iar daca avem o idee si nu stim sa o declinam, ca barbat consumator latent, sunt foarte dezamagit. Ca si constructor banuiesc ca introdusul a doua degete pe zi in gura si pierderea contactului fragil cu schela sunt destule avantaje competitive in alegerea unui nou tip de ciment.

Daca mi se permite o parere, sunt putin descumpanit. Imi place directia, nu inteleg aceasta abordare puerila. Si nu pricep de ce un concept atat de plastic se rezuma la print. E genul de idee care pur si simplu se cere narata. Altfel efectul este absolut aiuritor si neconvingator. In alta ordine de idei, daca asta este campania pentru acest produs, astept cu nerabdare putina sustinere si pe alte medii. Si aici nu ma refer in mod strict la TV. S-ar putea, pentru conformitate, incepe cu refacerea ghidului de utilizare al cimentului Lafarge Romcim. Presimt ca "rezultatul va fi beton".

Din fericire, pe acest segment de piata ne putem permite rasfatul unei alegeri. Il avem pe Holcim care transmite mesaje seismice si elaborate, pe Carpatcement care in afara prezentei la Gala Societatii Civile ramane totusi la capitolul comunicare intr-o zona destul de rece si impersonala si in sfarsit, pe Lafarge Romcim - reversul mai aspru si mai putin rafinat deocamdata al puterii, performantei si pasiunii. Probabil mai exista si altii, dar pana la minime eforturi publicitare, pe acestia ii putem incadra linistiti in categoria "ciment obisnuit". Eu unul as alege Holcim, dar si aici cu rezervele de rigoare. Un print recent unde se intitulau "obsedati de performanta" a pus dinamita in excelentul stand de la targ si a dat "excelentei in alb" o nuanta cam clinica.

E bine totusi sa vorbim in acest fel despre ciment cand inundatiile sunt in toi. Ba as spune ca prin prisma acestei abordari calamitatile ni se dezvaluie altfel. E mult mai usor sa intuim cu ce tip de ciment se reface podul de la Maracineni avand in vedere ca presedintele tarii, in calitate de prim barbat, nu se mai satura sa treaca pe acolo. Singur.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related