Discutiile despre brandul de tara sunt la ordinea zilei, dar asta nu inseamna ca trebuie sa catalogam subiectul drept unul cazut in derizoriu. Preocupara asupra brandingului de tara capata legitimitate daca luam in considerare rata extrem de mica a celor ce cunosc specificul altor tari. In plus, in cazul in care stiu ceva, atitudinile oamenilor se bazeaza, de cele mai multe ori, pe mituri, zvonuri si anecdote. Asa ca poate ar trebui sa ne gandim ce fel de zvonuri ar trebui sa dirijam in exterior, pentru a contura o imagine coerenta Romaniei.
In acest context, nu mai pare deloc frivol sa ne punem intrebarea ce impact va avea constroversata sintagma "Romania - the land of choice" asupra imaginii tarii noastre, chiar daca nu este un slogan parafat, dupa cum a declarat Stefan Lungu, purtatorul de cuvant al Ministerului Turismului, citat de Cotidianul pe 20 aprilie 2009: "A aparut o confuzie, cauzata de faptul ca, dupa concertul Bregovic, noi am proiectat pe ecrane acest text, atunci cand am anuntat evenimentele de 1 si 2 mai. Nu este vorba despre un slogan, este o fraza din imnul turistic".
Comentarii
Este vorba despre doua perspective: culturala si econimica.Din pacate sau fercire, merg mana in mana. In tara noastra mana culturala este prea putin ridicata, pe cand cea economica stim...Am intrebat printre studentii Erasmus straini ce i-ar determina sa viziteze Romania. Raspuns:Mai nimic.De ce? pentru ca ei sunt interesati de tarile dezvoltate si sunt sceptici asupra intrarii in posesia banilor necesari traiului temporar in Romania. Acesta este primul argument. La al doiela, daca pomenesti de Dracula, fac ochii mari si urechile asemenea. Economic nu stam asa de rau in comparatie cu Bulgaria, de ex, vecina noastra, dar nici foarte bine ca sa mizam pe extraordinara infrastructura economica.Inca nu atrage, turistic vorbind. Trebuie sa schimbam fontul povestei despre Romania, sa alegem unul interesant pentru publicul nostru tinta: atras de ceva diferit, plus ca avem avantajul ca suntem tineri ca imagine a tarii turistice.