"Anul trecut am avut putin peste 80 de intrari, anul acesta asteptam sa fie tot in jur de 70-80 de intrari", a declarat Stefan Iordache (CEO Leo Burnett Group si membru in Comitetul de Organizare a EFFIE 2009) in cadrul emisiunii AdCouture de aseara care a tratat la rubrica "Hot Spot" subiectul EFFIE 2009.
"Chiar daca avem aceasta presiune a bugetelor anul acesta, odata cu trecerea timpului, educatia pietei catre colectarea de date, astfel incat sa putem evalua corect efectul campaniilor, a dus la situatia de a avea din ce in ce mai multi clienti cu cazuri clare, pe care putem sa le sustinem. Ca si campanii masurate, cu efecte clare, cred ca sunt mai multe anul acesta", a concluzionat Iordache.
Categoriile de concurs au ramas aceleasi ca anul trecut, din dorinta de a nu schimba fundamental festivalul de la o editie la alta. Criteriile de alegere a celor 70 de membri ai juriului au ramas, de asemenea, neschimbate, juratii venind din trei domenii ale pietei: agentii de publicitate, clienti si companii de research. Experienta si reprezentativitatea juratilor in board au fost factorii decisivi care au dictat selectia juriului de anul acesta.
Inca un detaliu dezvaluit de CEO-ul Leo Burnett in emisiunea de aseara a fost cifra estimata pentru organizarea editiei din mai a festivalului. Bugetul estimat pentru EFFIE 2009 se incadreaza, asadar, undeva intre 50.000 si 80.000 de euro, iar organizatorii incearca sa controleze cat mai bine costurile festivalului, avand in vedere contextul economic nefavorabil.
Stefan Iordache a mai punctat in emisiunea de aseara posibile bariere pentru inscrierea la EFFIE. Dintre acestea, cel mai important ar fi timpul necesar scrierii unui caz dupa formatul EFFIE, subliniind ca un asemenea proiect nu se poate scrie peste noapte. Foarte importanta in acest proces este si capacitatea fiecarei agentii de a redacta un caz dupa principiile EFFIE.
Care sunt criteriile de respingere a cazurilor inscrise in festival, dar si care sunt asteptarile personale ale CEO-ului Leo Burnett in ceea ce priveste performanta agentiei pe care o conduce la editia din acest an a festivalului puteti afla urmarind emisiunea aici.
Emisiunea AdCouture este prezentata de Serban Ciusca si realizata in co-productie de The Money Channel si IQads. AdCouture se difuzeaza in fiecare luni, incepand cu ora 23:00 si, in reluare, sambata, ora 11:15 si duminica, la ora 11:15 si 01:00.
Emisiunile AdCouture pot fi urmarite si pe www.tmctv.ro si www.iqads.ro, sectiunea Video -AdCouture.