Brandul de tara nu e o promotie
Ce inseamna asta?
Inseamna ca nu ar trebui sa ne preocupe vanzari pe termen scurt, desi turismul are nevoie de ele ca de aer pentru a reanima o economie anesteziata cu o supradoza. Inseamna ca trebuie sa plecam de la produs si sa ii privim cu luciditate plusurile si minusurile si sa ne asumam rezultatul acestei analize oricare ar fi el. Inseamna sa facem pace cu noi si sa ne asumam ca nu suntem si nici nu vom fi de talia Frantei sau Germaniei dar ca am putea invata ceva din lectia Portugaliei si Spaniei care mai intai au facut autostrazi si hoteluri si dupa aceea oferte comerciale.
Inseamna sa intelegem ca un brand este o promisiune pe care o putem livra. Si vai cat de greu este treaba cu livratul in tara asta de la guvern pana la agentiile de publicitate. Inseamna sa avem rabdare caci un brand este o experienta care se construieste in timp nu in doua luni. Inseamna sa vedem dincolo de clisee sau de filosofii ieftine despre romanii care au inceput si faurit lumea. Inseamna sa facem un plan pe termen lung si sa ne tinem de el. Inseamna sa ascultam ce spune doctorul ( consultantul) si nu sa ne tratam singuri cu zeama de varza.
Proiectul acesta trebuie sa inceapa cu un research amplu nu cu o concluzie. Avem nevoie de sociologi, psihologi, istorici, filosofi, jurnalisti, antropologi, oameni de afaceri si de stiinta care sa aduca input in tot acest proces de decantare in drumul catre noi insine.
Comentarii