Ce legatura are biologia cu PR-ul?

Buzz cu Dragos Bucurenci, Presedinte Mai Mult Verde

IQads: Dragos, am asistat la prezentarea ta de la PR Forum despre tendintele in PR in 2009. Ai starnit ceva reactii aducand in discutie biologia... Ce legatura e intre PR si biologie, pana la urma?
Dragos Bucurenci: PR contine cuvantul "public", care se refera la oameni. Nu spun ca a-i intelege pe oameni se rezuma la biologie, dar cred ca trebuie sa treci si prin biologie ca sa ajungi la metafizica. Astazi unii dintre noi comunica pentru a-si vinde produsele, acum doua milioane de ani oamenii comunicau pentru a-si gasi un partener de imperechere, la fel cum faceau stramosii lor din alte specii de sute de milioane de ani. Fiecare dintre noi este urmasul unui lung sir de comunicatori de succes, care au reusit sa-si vanda calitatile in procesul de selectie sexuala. E nevoie si de biologie ca sa intelegi ce-i face pe oameni sa reactioneze la anumite mesaje sau cum sunt programati de evolutie sa
le interpreteze.

IQads: Mai era valabila propunerea ta daca n-ar fi fost recesiune anul asta?
Dragos Bucurenci: E valabila din mezozoic, nu se perimeaza de la un an la altul.

IQads: Ai pledat pentru investitia in CSR pe perioada crizei, ca semn de maturitate si stabilitate a unei organizatii. Esti de acord ca ideea ta e valabila pentru orice alt domeniu al industriei de comunicare (advertising, PR..), nu doar pentru CSR?
Dragos Bucurenci: In principiu orice forma de comunicare e un semnal costisitor, in sensul dat de Amotz Zahavi (http://tinyurl.com/58xs8z), adica vorbeste, printr-un handicap asumat, despre taria organismului care-l produce. Dar nu cred ca orice investitie in comunicare pe timp de criza transmite la fel de bine acest mesaj. Investitia masiva in advertising, cel putin cea in ATL, e un semnal ambiguu: imi poate spune ca am de-a face cu o companie puternica sau cu o companie panicata de scaderea vanzarilor.

IQads: Ce alta prezentare din acelasi panel ti s-a mai parut relevanta pentru domeniul PR-ului in 2009?
Dragos Bucurenci: Toate au avut relevanta lor, nu cred ca au fost comparabile. M-a impresionat Ioana Manoiu, pentru ca e rar sa auzi o perspectiva atat de lucida asupra presei din Romania din partea unui om de PR. Si mi-a placut citatul pe care l-a dat Alina Simpetru din Sf Talmud: "oamenii nu vad lumea asa cum este ea, o vad asa cum sunt ei".

IQads: In primul panel, pe care l-ai si moderat, ai impus disciplina in sala cu riscul de a parea antipatic celor care aveau interventii pe parcursul discutiei. Nu-ti va afecta asta brandul personal?
Dragos Bucurenci: Cine ma urmareste de ceva vreme stie ca nu sunt un mare fan al atitudinilor balcanice, al "micii intelegeri", al nepunctualitatii, al bascaliei si al batutului reciproc pe burta. Cred ca civilizatia incepe din momentul in care acceptam ca libertatea mea nu trebuie sa ingradeasca libertatea ta, ca e nevoie de conventii si de respectarea lor. Intr-o dezbatere cu public si moderator, conventia e ca moderatorul le da cuvantul participantilor. Daca fiecare ia cuvantul atunci cand crede de cuviinta, nu mai e dezbatere cu public si moderator, e Parlamentul Romaniei din anii '90. Treaba mea a fost, intre altele, sa ma asigur ca dezbaterea ramane in formatul convenit. Iar brandul "Dragos Bucurenci" e despre un tip care-si face bine treaba. Asa ca, dimpotriva, felul in care am moderat nu cred ca-mi va afecta brandul personal, cred ca-l va intari.

IQads: Ai invatat ceva nou de la PR Forum 2009?
Dragos Bucurenci: Am invatat ca adevaratii lideri nu scot castanele din foc cu mainile altora. Ii datorez aceasta lectie lui Eric Kish.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Branduri

Sectiune


Comentarii

dana savuica
acum 15 ani
dupa ce am devenit bipezi, ne-am hotarat sa fim ceseristi ca sa devenim masculi alfa in revistele de scandal de specialitate. come on, chiar era nevoie sa vinzi pr gradinarilor?


Branded


Related