Buzz cu Catalin Tolontan (Redactor-Sef, Gazeta Sporturilor)
IQads: Si-a vandut GSP sufletul la Cosmote odata cu editia dedicata de zilele trecute (http://bit.ly/RE8p)? Aveti o pasiune deosebita pentru acest brand sau e doar primul numar dintr-o serie de editii dedicate cate unui brand?
Catalin Tolontan: Departamentul condus de colega mea Catalina Zaman a facut oferta catre toata piata cu aproximativ o luna inainte. Catre toata lumea, repet. Si a fost foarte bine receptata. Am primit comenzi de la mai multe agentii si clienti. Cosmote a intrat primul pentru ca s-a armonizat cu o campanie in derulare a lor. In zilele urmatoare veti vedea si alte branduri cu expunere exclusiva intr-o anume editie in Gazeta Sporturilor.
IQads: Cititorii se plang ca e "prea multa publicitate" intr-o publicatie cand ii deranjeaza in vreun fel. La noi, pe IQads, se plang de overlayere. La voi s-a plans cineva ca era "prea multa publicitate", in sensul ca era obositor/enervant de urmarit textul printre machete, inconjurat de headline-uri Cosmote pe fundal verde (acolo unde in ziua precedenta erau margini albe) si fara a putea distinge clar intre titlurile articolelor si headline-urile machetelor, titlurile fiind scrise cu verde Cosmote?
Catalin Tolontan: Nu au existat observatii din partea cititorilor. Sistemul de customer service al gsp primeste zilnic sute de mesaje. In acest caz, a fost o reactie aboslut OK. De ce nu au existat reprosuri? Probabil si pentru ca, de multa vreme, noi cultivam in rindul publicului, fie ca e vorba de print, online sau mobile, un mesaj limpede: publicitatea inteligenta nu deranjeaza. Publicitatea informeaza, educa si amuza.
IQads: Daca era vorba de o revista cu aparitie lunara, ati mai fi dedicat-o unui brand? Daca apare zilnic e mai usor de trecut cu vederea faptul ca apare un numar izolat care pare publicatie de brand?
Catalin Tolontan: "E mai usor de trecut cu vederea" pleaca de la ipoteza ca publicitatea ar deranja. Ceea ce, cu tot respectul pentru intrebare, e incorect! Publicitatea nu deranjeaza. Din machetele publicitare oamenii afla, de pilda, preturi la masini, variante de vacante, ofertele de telefonie mobila. Publicitatea este complementara continutului. Mario Garcia, cel care va conferentia in Romania peste citeva zile si care este probabil cel mai important grafician din istoria presei, aproape ca ii implora pe editori sa inteleaga rolul benefic al publicitatii si sa-si deschida ziarele ideilor inovative.
IQads: Cum au reactionat jurnalistii de la GSP cand au aflat ca ziarul va arata asa?
Catalin Tolontan: Intre redactie si publicitate nu exista determinari. Cultura brandului gsp este limpede: vindem spatiu, nu continut editorial. Vindem audienta, nu bunavointa. Cu alte cuvinte, redactia nu afla continutul publicitar al ziarului, nu este interesata de asa ceva.
IQads: A cui a fost ideea sa faceti acest numar?
Catalin Tolontan: Pentru ca a fost o idee buna, este colectiva. :-) Numai esecurile au nume proprii.
IQads: Am observat ca titlurile catorva articole aveau termeni din telecom: "Max Option" langa macheta Cosmote "Comunica nelimitat", "Laca fara semnal" langa macheta Cosmote dedicata campaniei pentru semnal oriunde. Deci s-au facut si eforturi editoriale, nu numai de grafica pentru acest numar. Mie, ca jurnalist de publicitate, mi se pare o miscare inteligenta de integrare a brandului. Ce impresie crezi ca le lasa cititorilor GSP titlurile acestea?
Catalin Tolontan: Este normal ca expresii pe care publicitatea reuseste sa le consacre in spatiul public sa fie citate. De pilda, in editia imediat urmatoare am vazut cum colegii mei care se ocupa de caricaturi au facut una cu Piturca indemnindu-l pe Max Nicu: "Vopseste nemteste!". E adaptarea sloganului unei marci de vopsea. In cazul Cosmote au folosit tot sloganuri binecunoscute intr-un mod contextual.
IQads: Care era frecventa cu care apareau machetele de presa in GSP in ultimele doua luni?
Catalin Tolontan: Publicitatea in gsp s-a redus cu o panta sub media pietei, dar evident ca am pierdut si noi volum in acest an. Aproximativ 30%.
IQads: A fost o solutie disperata, luata in conditii de criza? Crezi ca ati mai fi facut-o daca nu era recesiune?
Catalin Tolontan: Nu numai ca am fi facut-o oricum, dar am mai facut-o. Scuze daca suna sententios sau lipsit de modestie, dar Gazeta este cea care a introdus in Romania, cu Fiat, moda paginii 1 afis publicitar si moda ziarului integral, cu BRD, acum mai multi ani.
IQads: Cred ca numarul in sine a fost o miscare inteligenta pentru Cosmote. Intrebarea e: a fost benefic pentru brandul Cosmote sau pentru ofertele prezente in machete si pe marginile paginilor?
Catalin Tolontan: Ceea ce nu vad cititorii acestui interviu este primul tau mesaj, care preceda intrebarile. Erai oarecum exasperata si amuzata: "De citeva zile, numai despre numarul vostru special se vorbeste! Trebuie sa-ti pun niste intrebari". Acesta cred ca e un bun raspuns la intrebarea daca agentia si clientul au obtinut un beneficiu.
Comentarii