- O solutie pentru angajarea brandurilor in conversatie in retelele sociale -
Buzz cu Catalin Tenita (Managing Partner, Treeworks)
Daca ati reusit sa faceti un profil pentru brandul pe care il pastoriti in vreo retea sociala si daca acum va mirati ca dupa ce ati apasat "add as friend" de mii de ori nimeni nu va adauga in lista lui de prieteni in afara de angajati, inseamna ca v-ati dat seama ca nu acesta este modul in care puteti interactiona cu targetul in retelele sociale. Iata mai jos cum se pot integra brandurile care targeteaza pusti care erau prea mici sa mearga la concertul lui Michael Jackson de la Bucuresti intr-o retea sociala lansata ieri de F5 si Treeworks: Heyo.ro
IQads: De ce nu e Heyo.ro "inca o retea sociala pentru tineri"?
Catalin Tenita: Componenta de retea sociala o sa o aiba cam orice proiect online care se va lansa in viitor, fie ca e de publishing, de servicii online sau de e-commerce. Pana la urma o sa vezi ca si ebay sau amazon or sa aiba o parte de retea sociala: prietenii tai si-au luat asta sau asta, prietenii prietenilor tari liciteaza pentru un un iPod si un breloc si asa mai departe.
Heyo.ro va fi mai degraba o platforma de entertainment - adica o sa aiba un scop de tipul "Hai sa vad si eu ce competitii mai sunt pe acolo, mai urc si eu un material, mai dau 2 voturi, si poate si intru in vorba cu cineva...". Fireste componenta de socializare e importanta, dar pentru socializare - mai ales intre necunoscuti - trebuie sa existe in primul rand pretextul, care va fi dat de competitii.
IQads: Descrie targetul: liceeni care nu fac altceva online decat sa stea pe mess si sa comenteze poze pe Hi5?
Catalin Tenita: Pustii si tinerii de pana la 22-23 de ani, care resping media traditionala ca fiind neinteractiva, neinteresanta prin reducerea la un numitor comun. Pustii care au doua ore pe zi timp liber de stat pe net (TV-ul e cam mort pentru ei) si nu prea au ce face mai mult de 35 de minute (10 minute Hi5, apoi 15 minute Trilulilu si inca vreo 10 pe Facebook/Neogen etc).
Noi vrem sa ocupam din timpul care oricum ramane. Nu o sa dam pe nimeni la o parte. E ca in cartea aia de business - "Blue Ocean Strategy" - vrem sa venim cu o forma de enterntaiment desteapta, adecvata targetului, adaptabila usor in functie de particularitatile unui grup sau altuia si tot asa.
IQads: Testul de compatibilitate al unui vizitator cu Heyo.ro de pe homepage include fraza:
"Daca erai prea mic ca sa-l vezi pe Michael Jackson la Bucuresti, sa plangi la premiera Titanicului sau sa primesti un walkman de ziua ta"
Dar daca imi aduc aminte de canalele de mirc de trivia sunt in target?
Catalin Tenita: Tu esti o persoana speciala :). Esti in targetul tuturor produselor media - pentru ca le simti bine. Acum serios vorbind, naiba stie. Uite la TPU.ro credeam ca vor fi 99% femei peste 25-26 de ani, dar am descoperit apoi ca este un produs cu anumita atractie si pentru generatia tanara (cam 20% dintre utilizatorii activi sunt adolescenti/adolescente, care vin cu problemele specifice). De fapt asta e coerent cu ce se intampla si in alte medii: citeam pe undeva ca publicul telenovelelor are o componenta de under 20 de vreo 20%).
Banuiesc ca asa se va intampla si la Heyo.ro - ca vom avea o demografica gen clopot cu maximul pe la 19 ani, insa si o componenta de 25-35 de ani de vreo 10-15%. Ce sa le facem, sa le cerem scan dupa buletin si sa-i trimitem pe site-urile de femei sau de sport? :)
IQads: De ce nu se exclud Hi5 si Heyo.ro?
Catalin Tenita: Cum spuneam, pe Hi5 intri in primul rand ca sa vezi ce au mai facut prietenii tai, sa agati poate; pe Heyo.ro o sa intri sa te distrezi - sa consumi/adnotezi/produci/propui continut. Hi5 functioneaza ca un club (bei o bere, dar cel mai important e sa mergi cu prietenii sau sa iti faci). Heyo.ro imi inchipui ca va functiona pe dos, cam ca un cinema - fimul conteaza mai mult decat faptul ca ai prieteni sau nu in sala (desi daca mergi cu prietenii, poti sa te distrezi mai misto)
IQads: Ce succes ar avea o aplicatie pentru Facebook derivata din Heyo.ro?
Catalin Tenita: Sincer, nu stiu acum. Cred ca targetul Facebook pe .ro e ceva mai ridicat ca varsta. Dar o sa avem declinari si pe Facebook, asta e sigur. Imi pot inchipui cateva modalitati dragute de a folosi Facebook in slujba Heyo.
IQads: E heyo.ro varianta web 2.0 pentru infopromotii.ro si cautpromotii.ro?
Catalin Tenita: Nu. Heyo.ro poti sa spui ca e un fel de HotOrNot.com mai evoluat, eventual. Cand ne-am gandit la site-ul asta, prin vara, nu am avut un model de afara.
IQads: Sub ce forma pot aparea brand-urile in aceasta retea sociala?
Catalin Tenita: Cred ca expunerea pe o platforma de genul asta poate fi mult-mult mai adictiva decat pe o retea sociala gen Hi5 sau NetLog. Consumul de informatie e mult mai blog-like - adica comunitatea are ocazia sa consume bucatica cu bucatica fiecare competitie. Ceea ce inseamna ca un brand are o expunere mult mai mare raportat la totalul comunitatii decat daca iti faci un profil pe undeva, adaugi niste prieteni, faci doua template-uri dragute si astepti sa vina lumea la tine.
In functie de creativitatea si de curajul brand managerilor se vor putea propune tot felul de concursuri mai trasnite sau nu: de exemplu o marca de masini mici pentru tineri poate veni cu un concurs de fotografii care sa implice respectivul brand, o marca de racoritoare poate sponsoriza/brandiza un set de concursuri de genul "Vacanta la mare", "Chefuri si cluburi" si tot asa. Sau ar face un concurs de sloganuri pentru editia speciala de vara. Idei sunt multe. Scopul nostru e sa aducem o audienta clar definita, dinamica, deschisa catre interactiune, cu simtul umorului, acida chiar. Iar rolul brand managerilor sau oamenilor din agentii ar fi sa gaseasca niste cai destepte sa lucreze cu tinerii pe terenul lor - de fapt asta e ceea ce ne propunem: sa facem din Heyo.ro un teren de joaca, in care brandurile sa vina cu idei destepte care sa se integreze cu jocurile (competitiile).
IQads: Ati ales sa faceti lansarea chiar printr-un concurs care sa ilustreze de la bun inceput scopul acestei retele sociale. Ce fel de concursuri se vor desfasura de acum inainte pe Heyo.ro si de unde pot veni premiile?
Catalin Tenita: Vor fi rulate probabil mai mult de 50 de competitii pe saptamana - unele cu vizibilitate mai mare, fireste. Or sa fie competitii in care utilizatorii vor propune imagini, fisiere video sau texte. Colegii mei cred ca au pregatit o lista de vreo 200 de competitii. Uite cateva:
Gadget-ul pentru care ai face orice
Cu cine ai face echipa buna la radio?
Cea mai sexy vedeta din Romania
Status-ul de Mess cel mai ciudat
Ce mesaj i-ai transmite Elenei Basescu?
Specia urbana cea mai dizgratioasa
Brandul care te defineste
Practic premiile se vor da celor mai activi pe site (care participa la mai multe competitii, voteaza, cheama prieteni si asa mai departe).