Legenda pentru "Atlas de mitocanie urbana"

Interviu cu Dan Amariei (Deputy Creative Director Propaganda)

Nu stiu altii cum sunt, dar noi ne-am amuzat teribil in redactie, cand am ascultat spoturile radio din campania Antimitocanie (1, 2, 3, 4, 5, 6) . De printurile din "Atlasul de mitocanie urbana" nu va mai zic. Asa ca ne-am hotarat sa il luam la intrebari pe Dan Amariei, care s-a ocupat de campania Radio Guerrilla. Campaniile Radio Guerrilla se inscriu de ceva timp pe acest tipar al invocarii spiritului civic, dar merita sa aflam ce aduce nou demersul de acum. Iata de ce, sunt sigura ca veti gasi utile hint-urile din interviu, pentru o mai buna "citire" a "Atalasului de mitcanie urbana".

IQads: In 2007 Propaganda a facut Campania Antiresemnare pentru Radio Guerrilla, acum se lanseaza Campania Antimitocanie tot sub semnatura voastra. De unde vine spiritul asta de fronda, mai mult de la agentie sau mai mult de la client?
Dan Amariei: O sa te completez: in 2006 tot Propaganda a semnat campania "Anti-mita", iar in 2008, tot noi am semnat si campania "Intr-o tara normala". Si nu cred ca e vorba despre nicio fronda, ci doar de un spirit civic al brandului, pus la cale impreuna cu agentia.

IQads: Care a fost brieful campaniei? Cat de mult l-ati respectat sau cat de mult l-ati depasit?
Dan Amariei: Brieful era clar: trebuie sa continuam si anul asta sa ne educam unii ascultatori si sa vorbim in numelor celor deja atacati de societatea sluta in care ne desfasuram. Cred c-am fost fix pe brief.

IQads: De ce ati ales sa prezentati speciile din ''Atlasul de Antimitocanie Urbana'' sub forma limbajului de teleenciclopedie? Cum sustine acest fapt mesajul campaniei?
Dan Amariei: Personajele prezentate nu sunt cu mult peste niste animale. Sunt exemplare cu apucaturi josnice, care nu fac deloc o reclama buna speciei umane. Ba din contra. De aici pana la prezentarea sub forma de atlas zoologic urban/ teleenciclopedie, nu a mai fost decat un mic pas.

IQads: Care sunt mediile pe care se va declina mesajul? Va limitati la radio si print sau mergeti mainstream?
Dan Amariei: Radio si printu' nu-s mainstream? Hm... o sa fie si spot tv, spot la cinema pentru "badaranul de cinematograf" (poate-poate se simte si-si inchide mobilu') si, de ce nu, chiar un outdoor in Dorobanti, pe unde pasc alte cateva specii din atlas.

IQads: De ce ati folosit desene in printuri si nu modele (actori)?
Dan Amariei: In general, cam asa sunt atlasele: desenate.

IQads: Cum crezi ca se va concretiza aceasta campanie in comportamentul romanilor? Se va schimba ceva?
Dan Amariei: He he... din ciclul "cu o floare nu se face primavara", evident nu se va schimba nimic asa usor. Dar cineva trebuie sa puna mana si sa mai rupa din cand in cand pisica asta balcanica (atat de puturoasa si galagioasa). Din pacate, restul radiourilor imbie la "suna sa iti iei 100 de euro" de ani de zile. Din fericire, exista Radio Guerrilla, care a realizat ca este un canal media, un instrument prin care chiar poti sa educi gusturi, sa faci oamenii mai frumosi si, stiu ca suna sf, chiar mai buni. O sa ziceti ca sunt un idealist. Da, sunt.

IQads: Si cum veti masura rezultatele campaniei?
Dan Amariei: Se ocupa alti oameni cu asta. Nu ma pricep. Nu e domeniul meu.

IQads: Ascultatorii Radio Guerrilla sunt invitati sa contribuie activ la imbogatirea cercetarilor cu privire la specimenele de mitocani. Cum va fi integrata in campanie contributia lor? Va urma un "Atlas de Antimitocanie Urbana" reloaded?
Dan Amariei: Ai intuit exact ideea. Indemnul nostru final este "daca ai vazut si alte specii neidentificate inca de noi, da-ne de stire". E important ca oamenii sa se simta implicati in asta. Si da, la finalul campaniei va exista si volumul 2 al "Atlasului antimitocanie", cu speciile trimise de ascultatori.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Propaganda

Vrem. Vrem mai mult. Vrem mereu mai mult, mereu mai inteligent, mereu mai nefacut, mereu mai special, mereu mai simplu si mai firesc. Vrem cu o incapatanare si o insistenta sacaitoare sa facem lucrurile cu cap si... vezi detalii »

Companii

Oameni

Sectiune


Comentarii

Simina Diaconu
acum 15 ani
Mi se pare ca aceasta campanie vorbeste cu oamenii care nu fac parte din atlas, cu cei care rad de pitipoance si restul. Va asteptati ca speciile din atlas sa se simta facute de ras si de-aia sa se schimbe? Probabil ca nu. Prin urmare campania asta e asa, ca sa radem intre noi.

Ma rog, mie mi se par cam fumate mistourile astea. Dar cata vreme inca antreneaza lumea in discutii si o face sa se simta complice cu radio guerrilla, sunt de folosit si cred ca vor avea succes in ceea ce priveste imaginea radioului, audienta si dn astea. Dar la schimbarea de comportament a celor ridiculizati nu cred ca se asteapta sincer cineva.

Emilia Bradea
acum 15 ani
Prima reactie pe care am avut-o a fost evident: ras in hohote. Dar, incepi sa citesti, sa te uiti cu atentie la printuri, si sa te gandesti la impact.

Mi se pare o campanie orientata spre a jignii oamenii si spre a face misto. Poate ca am eu o parere prea buna despre lume in general, dar cred ca singurele persoane care vor reactiona sunt tot cele care au o urma de bun-simt. Cred ca ma asteptam la un sarcasm mai fin, sustinut, asa cum ne-ati obisnuit, si fara atacuri directe la adresa indivizilor care oricum nu raspund prin schimbarea comportamentului cand sunt confruntati.

Dar pana la momentul evolutiei la stadiul de fiinte umane ale asa ziselor "animale" de care vorbiti, traiasca rasul si buna-dispozitie, nu?

Daniel Draghici
acum 15 ani
probabil ca la chestiunea mitocanilor s-a gandit in sinea lui fiecare dintre noi ashtia cu un dram de conshtiinta civica si oareshce bun-simt.ca guerrilla/propaganda i-a dat o anume fatza, e o chestiune de caz si nu trebuie uitat ca totusi vorbim de un canal media comercial.ca ascultator de guerrilla la birou si in masina, ma declar incantat de campanie, iar ca lucrator pe maidanul adv-ului mi se pare extraordinara ideea si mai ales folosirea d-nei zaharescu ca prim-cantautor al fabulelor cu vietzuitoare mitocaneshti.


Branded


Related