O problema de zeci de ani a agentiilor de publicitate de pe intreg Mapamondul este, fara doar si poate, ce s-ar mai putea spune nou intr-un spot pentru detergenti. Da, stim, toti detergentii sint granulati, mai ieftini sau mai scumpi, toti fac rufele albe, toti improspateaza mirosul hainelor, au particule inteligente etc. etc. etc.
Majoritatea fac comparatii cu faimosul "Detergent obisnuit" ( vindut cu mult succes ca marca de sine statatoare cu ani in urma, de un baiat inteligent din Vladivostok ), majoritatea agita gospodinele in spoturi mai bune sau mai proaste In general, nimeni nu asteapta nimic nou de la un spot pentru o marca de detergenti.
Daca veti intreba un creativ experimentat de ce e atita plictiseala in spoturile pentru detergenti, probabil ca doua raspunsuri rapide ar arata cam asa: detergentii SINT produse predispuse plictiselii creative si producatorii de detergenti n-au nici un interes sa comande campanii iesite din comun.
Din moment ce publicul cumparator de detergent, format in majoritate din femei destul de statornice in ceea ce priveste marcile care o ajuta in gospodarie, nu rezoneaza la creatii sofisticate, de ce atita chin ?
Ei bine, MINUNEA se intimpla in Romania. Seniorul Dero, una dintre marcile devenita clasa de produse in constiinta publicului autohton, gaseste un mod cu totul inedit, absolut amuzant, cu iz local de netagaduit de a spune ca rezolva "99 de tipuri de pete".
HA ! Un detergent cu pretentii nu depaseste niciodata zece "creatori de pete" in spoturile pe care le-am vazut pina acum. Ketchup, grasime, ciocolata, rugina, rosii, galbenus de ou, ruj de buze, cerneala, mustar, singe Seinfeld se intreba intr-un monolog citi ucigasi isi spala camasa de urmele unei crime ? Zau asa De obicei le ard, le scufunda, le arunca pur si simplu
Da, Dero scoate cisterna cu ciorba de burta in calea nihilistului si-i demonstreaza ca nu poti sti niciodata cind ai de scos o asemenea pata de pe camasa. Normal ca valorile sint aceleasi. Normal ca Dero va ramine intotdeauna un remediu pentru pete, insa imi permit sa trec la categoria "big idea" felul in care creativii din echipa Dero au reusit sa spuna un lucru banal intr-o forma atit de amuzanta.
Scenariul este "asezonat" cu toate amanuntele potrivite unei astfel de povesti: o pereche trecuta de a doua tinerete, o Dacie chinuita, fotografiile stramosilor inramate pe bord
Putem spuna ca noua creatie Dero deschide un drum ofertant pentru viitoarele spoturi la detergenti. Din moment ce s-a inceput cu ciorba de burta, asteptam ca, printre cele 99 de pete, sa descoperim petele de mici, sarmale, colarez sau mucenici. In fond, toate astea fac parte din universul romanesc producator de pete, iar Dero este o marca romaneasca. Spor la treaba !