Indeobste, rebrandingul unui produs devine oportun cand se schimba ceva semnificativ in piata in care actioneaza, fapt ce determina schimbarea sau modificarea pozitionarii, strategiei de brand, a valorilor, atributelor sau a personalitatii.
In Romania, rebrandingul de cele mai multe ori este inteles ca o improspatare a identitatii si packaging-ului. In acest moment, consider ca sunt foarte multe produse in rafturi care sunt prafuite si neadaptate pietei si consumatorilor. Suntem intr-o etapa economica noua si din pacate putine companii realizeaza acest fapt. Este cert ca preferintele si obiceiurile de consum se schimba iar brandurile ar trebui la randul lor sa reactioneze imediat. Constat o inertie in luarea acestei decizii din aceasta cauza vom asista la modificari majore in brand equity-ul si cota de piata a unor branduri.
N-as vrea sa par pesimist, dar este posibil sa vedem branduri care dispar sau isi diminueza prezenta in rafturi. Pentru a contracara tendintele pietei recomand in acest moment analiza atenta a acesteia si a brandurilor proprii si luarea unor decizii in consecinta.
Comentarii