Mirela Angelescu: Work flow-ul agentiei nu a fost afectat de niciuna dintre schimbari

Interviu cu Mirela Angelescu, Managing Director DDB si Profesor in cadrul Modulului I al Scolii IAA

Mirela Angelescu este de 8 luni Managing Director-ul DDB, perioada in care a impus un proces amplu de schimbari in agentie. Ce efect au avut schimbarile repetate de management (plecarea Adinei Sorescu, venirea Mirelei si a lui Angelos Coursoumis, plecarea lui Bradut Florescu), daca au afectat ritmul de lucru al agentiei, dar si ce parere are Mirela despre dezvoltarea tinerilor care vor sa intre in publicitate, aflati din interviul de mai jos.

IQads: Mirela, cum se descurca DDB in aceasta perioada? Clientii vostri s-au speriat de criza?
Mirela Angelescu: N-as spune ca sunt speriati, poate preocupati. Oricum iau masuri de criza. Iar prima masura luata de majoritatea clientilor nostri este "atacul". Avem multe proiecte in aceasta perioada, suntem bine.

IQads: Cand toata lumea concediaza, voi angajati. Si aveti un statement puternic in anuntul de angajare pentru Art Director. Cum il sustineti?
Mirela Angelescu: Anuntul de angajare dramatizeaza doua principii fundamentale ale DDB: creativity & humanity. Aratam ca la DDB suntem profesionisti, insa nu uitam sa ne distram. Iar dramatizarea "extrema" a lui "ne distram" se pare ca a prins: anuntul are mai mult de 1000 de vizualizari pe Youtube. A fost foarte distractiv sa il gandim si sa il filmam, iar acum ne aduce si rezultate. Proiectul perfect! :)

IQads: Care au fost primele masuri cauzate de criza pe care le-ai luat in agentie?
Mirela Angelescu: De 8 luni agentia trece printr-un proces de restructurare si reconstructie, insa acesta nu are legatura cu criza, ci cu modul in care credem ca o agentie trebuie sa opereze.

IQads: Inainte sa vii la DDB, ai fost Strategy Director la GMP. Care a fost motivul pentru care inca nu ai infiintat un departament de strategie si la DDB?
Mirela Angelescu: Tocmai de aceea! Glumesc... Eu cred ca cel mai pregatit planner pe un cont trebuie sa fie omul de Client Service. Am militat mult pentru asta, iar la GMP am si reusit sa cladesc un departament de CS care intelegea branduri, consumator, comunicare. Pana cand volumul de "strategie" cerut de conturi a dus la un alt fel de alocare a resurselor si am infiintat departamentul de strategie. Acum, la DDB, lipsa unui departament de planning are mai multe motive: in primul rand, structura portofoliului. Apoi, lipsa acestui departament ii ajuta si ii motiveaza pe colegii din Client Service sa isi asume rolul de planner pe conturile pe care le conduc, si, sustinuti de experienta mea si a lui Angelos, sa o faca tot mai bine si sa devina oameni de Client Service completi.

IQads: Agentia a trecut prin multe valuri de schimbari ale managementului: plecarea Adinei Sorescu, venirea ta si a lui Angelos, plecarea lui Bradut Florescu. Care a fost cel mai sensibil moment al acestei perioade pentru agentie (care sa fi afectat work flow-ul agentiei)?
Mirela Angelescu: De cand sunt eu aici (iunie 2008), work flow-ul agentiei nu a fost afectat de niciuna dintre schimbari.

IQads: Cum vezi implicarea tinerilor in industrie? Stiu ca i-ai cunoscut deja pe cei care iti vor fi studenti la Modulul I al Scolii IAA. Cum i-ai simtit?
Mirela Angelescu: Industria noastra este tanara si are nevoie de profesionisti. De mai bine de 15 ani, formarea pentru publicitate se face in agentii si precis nu asta e cea mai buna solutie. Pentru ca poti, dintr-un noroc, sa incepi intr-o agentie buna in care sa ai mentori sau macar oameni care sa te ghideze corect, sau poti incepe intr-o agentie mai putin performanta unde nu te dezvolti, ci doar iti formezi un mod de lucru, poate nici acela prea fericit. Cred ca Scoala IAA e un start bun pentru oricine vrea sa intre in publicitate sau profeseaza de cativa ani si vrea sa inteleaga unde este benchmark-ul. Si ma bucur ca sunt oameni care sunt dispusi sa isi sacrifice zilele de sambata timp de 4 luni pentru a face o scoala grea, care le cere mult timp, mult efort si implicare emotionala. M-am bucurat ca, la lansarea scolii, sa vad oameni vii, ambitiosi si motivati, gata "sa faca".

IQads: Care e challenge-ul pe care ti l-ai propus la inceputul cursurilor? Cu ce learninguri vrei sa ramana acestia?
Mirela Angelescu: Eu predau 2 cursuri la Comunicare: Positioning Consumer si Briefing. Vreau in primul rand ca tinerii care vor trece cu mine prin aceaste doua cursuri sa inteleaga frumusetea si importanta acestor cautari, iar apoi sa invete notiuni care sa-i ajute sa gaseasca fapte relevante despre consumator, sa stie cum sa construiasca branduri pornind de la ele, sa faca un brief corect strategic si care inspira creatia.

IQads: Studentii care urmeaza cursurile IAA lucreaza fie in companii, fie in agentii de publicitate. Majoritatea au declarat la deschiderea Scolii ca vor sa descopere cum se construieste relatia perfecta Client-Agentie. Cum o sa-i convingi ca e posibil ca aceasta relatie sa fie imperfecta in 90% din cazuri?
Mirela Angelescu: Nu exista relatia perfecta client-agentie, dar exista relatii deschise, relatii bazate pe incredere in pregatirea si profesionalismul celuilalt, pe sustinere cand lucrurile se complica, relatii bazate pe comunicare, fara ascunzisuri si politica.Nu vreau sa conving pe nimeni ca nu exista relatii perfecte. As vrea sa-i conving pe toti ca poate exista o relatie.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


DDB Romania

DDB Romania este agentia de creatie membra The Group. The Group este lider al industriei de comunicare din Romania si include agentii specializate in servicii de creatie, media, digital, branding, relatii publice,... vezi detalii »

Branduri

Sectiune



Branded


Related