Dupa un an de transformare si regandire a afacerii, Propaganda estimeaza pentru 2009 o crestere a cifrei de afaceri cu 30%. Pentru a atinge aceste obiective, Propaganda si-a intarit inca de anul trecut echipa cu seniori, a luat masuri de eficientizare a afacerii, dar si a bugetelor clientului, adaugand valoare fiecarui proiect prin conceptul de creative marketing.
"Piata de publicitate resimte acut in acest moment efectele crizei. Facem insa in asa fel incat toate calitatile agentiei sa fie puse in evidenta de conjunctura economica. Nu avem niciun plan de criza cum au alte agentii multinationale deoarece noi lucram pentru Clientii nostri ca si cum ar fi businessul nostru, si acest lucru de ani buni, nu de cand este criza si trebuie sa aratam clientilor ca stim cum sa gasim solutii de criza. Asa se explica relatiile de parteneriat si de incredere reciproca. Sper ca filozofia Propaganda sa fie mai cunoscuta si in aceasta perioada in care se impun solutii diferite, care pot veni nu numai din zona de publicitate ci si din zona de marketing, solutii care sa functioneze in realitate, nu doar in carti. Iar Clientii care doresc o abordare diferita, care sa le maximizeze expunerea atat din punct de vedere creativ cat si media, sa ne dea o tema concreta. Sunt convins ca ii vom suprinde placut", spune Adrian Tuluca, General Manager Propaganda.
Prioritatea inceputului de an a constat in consolidarea departamentului de media prin venirea Svetlanei Bulacu in pozitia de Media Director, dar si in implementarea unor sisteme proprii de eficientizare a activitatii media. Anul trecut departamentul de media a contribuit cu numai 30% la cifra de afaceri a companiei. Estimarile pentru acest an vizeaza o contributie de peste 50% in contextul in care Propaganda este membru fondator al Agentiei Romane de Media - ARM (alaturi de Next Advertising, Odyssey si Spoon Media), poll media care cumuleaza bugete de peste 30 milioane euro.
2008 a insemnat consolidarea Propaganda si prin infiintarea departamentului de branding si identitate vizuala din cadrul departamentului de creatie, departament care consolideaza oficial capabilitatile de branding ale Propaganda, dovedite prin proiecte de anvergura cum ar fi: Napolact, Clal Romania Asigurari - Reasigurari. "Impreuna cu Eye PR, agentie specializata in relatii publice si evenimente, parte a grupului nostru de comunicare, dar si a diviziilor recent infiintate, putem oferi clientilor nostri servicii de comunicare integrata, presupunand o alocare mai eficienta a bugetelor de publicitate. Lucram in continuare la dezvoltarea capabilitatilor de marketing - comunicare ale Propaganda prin dezvoltarea unor divizii specializate", explica Adrian Tuluca.
Pentru 2009 Propaganda isi propune abordarea unor domenii si clienti noi, care nu au existat pana acum in portofoliul agentiei. Primul pas in 2009 a fost facut prin castigarea recenta a pitchului pentru una din campaniile de imagine ce urmeaza sa fie implementata de BRD. Implicarea in proiect, dorinta de a lucra cu BRD si intelegerea nevoilor clientului au fost atuurile Propaganda in acest pitch.
Propaganda a propus multa empatie in comunicare si simplitate in loc de sfortarea tipica a agentiilor.
"Personal imi doream de mult in portofoliul agentiei o banca. Pentru ca simteam ca poate fi o provocare, si cum am incredere in echipa Propaganda, stiam ca tema poate fi rezolvata. Nu stim ce au propus restul agentiilor din pitch, dar cred ca diferentierea a facut-o modul de abordare a proiectului", spune Adrian Tuluca.
Dupa ce 2008 a insemnat un an de transformare, prin venirea in agentie a Madalinei Oanta - Client Service Director si Andrei Tripsa - Creative Director, in 2009 Propaganda isi propune sa creasca calitativ prin profesionalizarea echipei, dar si prin focusul echipei pe proiecte importante si relevante.
"2008 a insemnat si castigarea unor premii importante sau nominalizari la festivaluri cunoscute: nominalizarea de la Cannes pentru EsteticLine, premiul si nominalizarea de la Portoroz obtinute pentru Festivalul de publicitate AdFel, 3 premii Effie si o nominalizare la Grand Effie. Toate acestea reprezinta o noua confirmare a directiei bune in care ne dezvoltam. Ne pregatim pentru mai multe premii in 2009 si pentru campanii care sa reflecte cu adevarat filozofia Propaganda - creative marketing", spune Andrei Tripsa, Creative Director Propaganda.
Bazandu-se pe forta unei echipe de aproximativ 50 de profesionisti, Propaganda pune in slujba clientilor pentru care lucreaza trei principii care stau la baza viziunii si dezvoltarii agentiei - marketing creativ, solutii reale de comunicare si pragmatism.
Printre clientii agentiei se numara: Friesland Foods, Tchibo, Cesarom, Sanex, Radio Guerrilla & Radio Gold, Centre Ville, Bursa de Valori Bucuresti, Terapia Ranbaxy, Kia Motors, Orkla Foods, Bere Azuga, Prodvinalco, Clal Romania Asigurari - Reasigurari. Anul trecut agentia a avut o cifra de afaceri de 6 milioane euro (fara Eye PR).
Eye PR, agentie de relatii publice, public affairs si evenimente, parte a grupului Propaganda, a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de peste 0.6 milioane euro, printre cei mai importanti clienti numarandu-se MSD, Pfizer, Hörmann, Bere Azuga, Clal Romania Asigurari - Reasigurari.