Interviu cu Albert Nica, Executive Creative Director Ogilvy Group
"Nu vreau sa te mai vad... suparata pe mine"! Stim cu totii spotul Cosmote prin care este comunicata initiativa providerului de a oferi despagubiri materiale clientilor care intampina dificultati din cauza pierderii semnalului. Ceea ce nu stim, insa, este povestea din spatele povestii, cum s-a nascut ideea acestui spot, ce s-a intamplat la filmari si ce ne mai pregateste Ogilvy in numele Cosmote. Am incercat sa aflam cate ceva despre acest spot si cum reflecta el platforma de comunicare Cosmote, stand de vorba cu Albert Nica, Executive Creative Director Ogilvy Group.
IQads: Sub umbrela platformei de comunicare "Comunicarea este importanta" au existat mai multe executii TV: "Cuvintele sunt magice", "Coverage" si mai nou "Milioane de povesti". Tonul emotional este comun si brandurilor concurente, Vodafone si Orange. Ce are totusi in plus Cosmote ca unghi de abordare?
Albert Nica: Abordarea Cosmote are cumva un ton mai realist, mai aproape de o realitate cotidiana, familiara noua tuturor. Cateodata amuzant, altadata profunda dar intodeauna posibila.
IQads: Cum a fost filmat spotul Cosmote cu "nu vreau sa te mai vad, suparata pe mine"? Ati intampinat dificultati? Cate duble au fost necesare pentru a iesi bine cascadoria cu avionul?
Albert Nica: La spoturile Cosmote timpul e cel mai mare inamic al nostru. Este un segment de piata care se misca in timp real, toate lucrurile se petrec in fast forward si cateodata nu mai ai timp sa verifici sau gandesti anumite lucruri. Te bazezi doar pe instinct si incerci cu creativitate sa depasesti orice dificultate si nu ma refer aici doar la echipa de creatie ci la toata lumea care participa la proiect, client si casa de productie inclusiv. Cat despre cascadoria cu avionul, am fost norocosi pt. ca pilotul a fost incredibil. Daca a trebuit sa tragem mai multe duble a fost din cauza noastra ca nu ne miscam destul de rapid cu camera, lui ii iesea totul din prima.
IQads: De unde a pornit totul, de la conceptul creativ sau de la programul de recompensare a celor care raman fara semnal? Mai concret, ce-a fost mai intai, nevoia de a comunica initiativa aceasta sau o idee care a depasit brief-ul?
Albert Nica: Tot acest program este parte dintr-o strategia Cosmote. Dincolo de orice sloganul "alaturi de tine" trebuie sa aiba si o justificare si din punctul acesta echipa de marketing Cosmote este constienta de asta. Intr-o piata atat de dinamica creativitatea nu este doar apanajul agentiilor de publicitate.
IQads: Care este cifra la care se ridica investita in media pentru aceasat campanie?
Albert Nica: Nu am o cifra exacta. De altfel eu, ca si creativ, masor investitia in functie de cate ori l-am vazut pe TV, pe diferite canale. Din punctul acesta de vedere as putea spune ca ... "au bagat ceva bani "
IQads: Dintre mediile de comunicare alese, care este cel mai potrivit pentru a scoate in evidenta puterea mesajului?
Albert Nica: TV fara discutie. In momentul de fata pentru un target atat de larg TV-ul iti asigura cea mai directa legatura cu consumatorul de telefonie mobila.
IQads: Consideri ca asumarea neplacerilor cauzate de intreruperile de semnal si promisiunea de a le remedia vor consolida reputatia brandului?
Albert Nica: Nu numai ca va consolida reputatia brandului dar va initia un dialog la nivelul acestui serviciu de care vor beneficia ambii parteneri. Revenim la aceeasi promisiune "Alaturi de tine", e ceva la care trebuie sa lucrezi permanent ...
IQads: Cum ati convins clientul sa aprobe un spot atat de lung? De ce ati ales o durata mai mare pentru a transmite mesajul ?
Albert Nica: Nu stiu daca l-am convins dar i-a placut atat de mult ideea incat a acceptat , cel putin intr-o prima faza, sa difuzam o versiune mai lunga a spotului.
IQads: Mai pregatiti si alte executii care sa sustina platforma "Comunicarea este importanta"?
Albert Nica: Probabil ca da. Depinde de cum va primi consumatorul actuala executie, masura in care a inteles tot ce am vrut noi sa transmitem.
Comentarii