Buzz cu Teo Cucu (Head of Strategy, GMP)
Imi propusesem, in legatura cu AdPrint 2009, sa discutam cu oameni din agentii despre continutul lucrarilor inscrise, nu despre cat de vizibile au fost in media. Teo Cucu a acceptat sa raspunda intrebarilor trimise marti, adica pe vremea cand Alex si Bob de la Grey nu ma poreclisera "Kalashnikova". Deci buzz-ul acesta nu e menit sa faca niste oameni sa-si puna mainile in cap, ci sa prezinte o discutie despre continutul publicitatii, asa cum ar fi normal sa se intample dupa fiecare festival. Teo ma lamureste despre lucrarile inscrise de GMP anul acesta, clarificand la final si situatia inscrierii campaniei Apa Nova.
IQads: Erotica - The Light:: un bec intr-un panou inseamna neconventional?
Teo Cucu: Atat timp cat becul ala te ajuta sa transmiti ce ai de transmis intr-un mod surprinzator, da. Vezi tu, nu becul in panou reprezinta neconventionalul, ci ce face becul cu pricina in panou.
IQads: Secs - Pop-up baby: pare cu adevarat surprinzatoare si reda perfect mesajul campaniei, stiu ca si online ati avut o executie speciala (inscrisa la Internetics de Webstyler) cu un bebe care aparea la jumatea monitorului si mergea de-a busilea prin articol. Cum se poate transmite mesajul la fel de bine prin mai multe canale? Depinde de mesaj sau de priceperea agentiilor implicate?
Teo Cucu: Depinde de amandoua. Prima conditie e sa ai o idee usor de declinat, un mesaj care sa nu fie gandit in functie de un mediu anume si care sa poata fi declinat dupa cum te ajuta mai mult. Dupa aia mai intervine si priceperea agentiilor, pentru ca altfel ar face toata lumea, si nu prea se intampla asta. De aceea, noi lucram doar cu Webstyler. Asta apropo de pricepere
IQads: Apa Nova - De ce iubim Bucurestiul: s-ar fi inteles pe deplin mesajul campaniei doar din placute?
Teo Cucu: Ma gandesc ca daca dai unei strazi un nume de genul "Strada unde am alergat dupa Ana" nu e foarte greu sa intelegi caracterul personal al acelei strazi pentru o persoana anume. Vezi tu, tocmai asta inseamna comunicare integrata, sa transmiti mesajul unei campanii printr-un gand, nu prin replicarea unui icon vizual.
IQads: eMAG - cumparatorii de calculatoare obisnuiti, care nu isi permit decat un calculator second hand si care s-ar bucura de laptopuri noi, doar zgariate, cum erau cele promovate aici - ce sanse au ei sa inteleaga lumea minunata pe care cu siguranta ca nu o poate ascunde un pixel, asa cum infatiseaza printul inscris de voi la AdPrint?
Teo Cucu: Nici una. Pentru ca printul inscris de noi in festival ilustreaza "sub lupa" o lume fantastica in care traiesc pixelii, aceste fiinte ciudate si minuscule care au prostul obicei de a-si schimba culoarea. Si pentru ca sunt totusi niste fiinte, unii mai si mor. Dar pentru ca sunt foarte mici si foarte multi, moartea unuia nu afecteaza viata comunitatii din care face parte. Daca te uiti mai atent ai sa vezi si tu. Indiciu: urmareste de unde pleaca headline-ul.
IQads: Spuneai ca e trist ca nu s-a acordat nici un premiu chiar in anul in care s-a introdus categoria Innovative. Avand in vedere ca si Propaganda a inscris 2 lucrari din 2007,probabil inselati la fel ca voi de regulament, crezi ca ar fi trebuit ca organizatorii sa isi masuri de siguranta si sa evidentieze mai mult regulile de inscriere pentru noua categorie, aigurandu-se de doua ori ca inscrierile se fac cum trebuie?
Teo Cucu: Nu pot vorbi in numele altor agentii, de altfel inteleg de la organizatori ca au respins mai multe inscrieri, dar in ceea ce ne priveste, se pare ca am interpretat gresit regulamentul care se contrazicea putin, si nimeni nu ne-a atras atentia asupra acestui lucru in faza de validare a inscrierilor. Poate ca ar trebui ca organizatorii AdPrint sa fie mai atenti la sistemul de validare a lucrarilor inscrise, pentru a evita incurcaturile de genul celor aparute anul acesta. Pentru ca ne place AdPrint si n-am vrea sa pateasca ce-a patit Ad'Orul
Cat despre categora cu pricina, daca stau sa ma gandesc mai bine, atat noi, cat si Propaganda am castigat la AdPrint in 2007 cu lucrari de media inovativa care fusesera inscrise in categorii ca printuri din lipsa sectiunii cu pricina. In cazul nostru fiind vorba chiar de Mandra, care avea sa castige si bronzul la Cannes
Asa ca se poate spune ca ne doream o sectiune de innovative in AdPrint si ca ne-am bucurat de aparitia ei.