Editia AdCouture numarul 21 a adus un tonus deosebit, marcand momentul aniversar, la fel cum s-a intamplat si dupa primele 10 editii. Emisiunea a fost filmata la Poiana Brasov, in cadrul festivalului AdPrint 2009. Invitatii acestei editii au fost presedintii juriului AdPrint Mark Hunter (Executive Creative Director, Euro RSCG, London) si Richard Dennison (Creative Director, Abbott Mead Vickers BBDO, London).
Intrebati daca se tem ca rintul va muri in viitorul apropiat, cei doi au fost de acord ca, desi transformarea este inevitabila, aceasta nu trebuie sa insemne neaparat moartea acestui mediu de comunicare. "Printul este un mediu care trece printr-o perioada dificila de mult timp, dar nu cred ca va disparea cu totul pentru ca este un mediu care poate face ceva ce alte medii nu pot face. De exemplu, se poate transmite repede un mesaj tactic.", a punctat Richard Dennison.
La fel de increzator in puterea printului, Mark Hunter a marturisit "nu-mi pot imagina ca ziarele si revistele sa dispara pur si simplu". Dincolo de motive rationale, precum faptul ca brandurile de retail vor dori mereu sa comunice print intermediul printului sau dincolo de argumentul rezolutiei mult mai bune comparativ cu internetul, "este si o chestiune de atingere, de emotie (...) este o intimitate in relatia cu o revista" a mai adaugat el.
Desigur, tine si de puterea de sugestie a unei reclame, indiferent ca e vorba despre print sau alt mijloc prin care este declinata o idee. "Cred ca o reclama buna iti cere sa te implici intr-un anumit fel.", a tinut sa sublineze Mark Hunter. Insa, in viziunea lui este mai pregnanta aceasta invitatie la interactivitate, in ceea ce priveste printul: "intotdeauna am crezut ca cele mai bune reclame tiparite lasa un anume element de activitate consumatorului astfel incat cercul comunicarii nu este incheiat."
Cat despre viitorul printului in contextul crizei financiare, Richard Dennison este de parere ca ar putea fi o oportunitate pentru presa tiparita, avand in vedere ca bugetele destinate televiziunii vor fi redirectionate spre online sau print. Iar "presa scrisa va deveni un vehicul, va duce catre o anumita directie, va fi mai multa publicitate tiparita care trimite altundeva, poate catre un site.", a secondat ideea Marc Hunter.
Despre creativitatea echipelor romanesti participante, cei doi membrii ai juriului au avut cuvinte de lauda, cu rezerva ca "au fost cateva idei foarte bune, dar executia lor lasa putin de dorit", a precizat Marc Hunter.
In cea de-a doua parte a emisiunii, Serban Ciusca i-a intervievat "la cald", imediat dupa Gala de premiere, pe cativa dintre castigatorii din Romania: Liviu Turcanu si Andrei Nedea (Mercury360), Jorg Riommi si Daniela Nedelschi (Saatchi&Saatchi), Claudiu Dobrita, Alex Strimbeanu si Bob Toma (Grey). Cei de la Mercury 360, care au castigat un trofeu de bronz pentru printul realizat in numele Agentiei Nationale Antidrog, s-au declarat multumiti si au spus ca nu se asteapta la niciun bonus material din partea clientului, satisfactia ca au facut o campanie apreciata fiind suficienta.
Foarte bucurosi au fost si cei din echipa Saatchi & Saatchi, care nu s-a asteptat la trei trofee (doua trofee de bronz la categoria Fast Moving Consumer Goods pentru vizualul AIDS, realizata pentru clientul Love Plus si pentru campania No room for pain realizata pentru Ozone (1, 2, 3) si un Silver Angel pentru printul Greenpeace), declarand ca erau siguri de victorie numai in ceea ce priveste printul pentru Greenpeace.
Iar cei de la Grey, foarte bine dispusi si ei, laureati ai premiului Best use of Typography pentru clientul Romtelecom (1, 2, 3, 4), Grey Worldwide Romania clasandu-se de asemenea in Top 5 Agentii si obtinand distinctia Bronze Team, au raspuns provocarii lui Serban Ciusca privind alte trofee pe care le viseaza si au spus ca si-ar dori un Leu.
AdCouture este prima emisiune de informatie si analiza, care trateaza subiecte legate de piata de media&advertising din perspectiva business-ului. Structurata pe trei rubrici "Adnews", "Hot Spot" si "Insider", AdCouture prezinta cele mai noi si mai importante stiri care influenteaza industria de media, marketing si publicitate, analizeaza cele mai fierbinti subiecte ale saptamanii si ii aduce in fata telespectatorilor The Money Channel pe cei mai importanti oameni ai industriei.
Emisiunea este prezentata de Serban Ciusca si realizata in co-productie de The Money Channel si IQads. AdCouture se difuzeaza in fiecare luni, incepand cu ora 23:00 si, in reluare, sambata, ora 11:15 si duminica, la ora 11:15 si 01:00.
Emisiunile AdCouture pot fi urmarite si pe www.tmctv.ro si www.iqads.ro, sectiunea IQadsTv.