Buzz cu Claudiu Dobrita (Creative Director, Grey)
IQads: Ia spune-ne, Dobrita, cum a stat omu' de la media in coastele voastre sa faceti variante diferite pentru fiecare print? Mai intai, de ce era nevoie pentru campania in romana sa fie variante diferite, scrise si desenate de mana ca sa se inteleaga ideea? Sau e doar o optiune estetica pentru mestesugul manual?
Claudiu Dobrita: Campania "Internet. How fun?", nominalizata si premiata e o serie de ad-uri pe care le-am realizat in 2008 ca un proiect special in cadrul unui parteneriat cu revista Republik, pe langa alte executii contextuale, adaptate specificului fiecarei publicatii. Cu alte cuvinte, nu seamana cu restul campaniilor pentru ca este un proiect separat si nu e nici singurul de acest fel pe care l-am realizat. Optiunea pentru ilustratii ne apartine si nu vad de ce e cazul sa o justific aici. Fiecare print a fost scris si desenat de mana pentru ca am lucrat cu ilustratori care au personalizat fiecare lucrare si au facut din fiecare cuvant un element de ilustratie in sine.
IQads: Cum ati facut pentru cele in engleza, inscrise la festival? Ati inscris cu buna stiinta un print nepublicat?
Claudiu Dobrita: Traducerea lor in engleza - evident necesara atunci cand textul nu e doar insiruire de cuvinte scrise cu un font standard - a fost un proces similar si la fel de complicat ca si cel initial, de creatie. Daca vrei, o reinterpretare, o traducere literara mai mult decat un backtranslation. De aceea exista diferente intre elementele a doua ilustratii.
IQads: Dar restul de printuri au aparut pe undeva vreodata? Unde si cand?
Claudiu Dobrita: Dupa cum ziceam, e un proiect facut special pentru Republik, si una a aparut chiar in limba engleza. Au mai fost, din cate stiu, republicate la un moment dat si in 24-FUN sau un alt ghid din aceeasi categorie. Cand le-am inscris in festival am facut o selectie a celor mai bune executii in limba engleza si, cu buna credinta, am inscris lucrarile care impreuna, si nu separat, au fost nominalizate si premiate. E o greseala neintentionata pe care ne-o asumam, aceea de a fi inscris ceva ce nu se regaseste integral in publicatie.
IQads: Stiu ca voi n-ati putut inscrie "Nu taia padurea ca-n codru" pentru ca organizatorii v-au spus ca nu se poate, fiind din 2007, plus ca o inscriseserati cu un an inainte. Avand in vedere ca nu mai inscriati printurile, ci executiile neconventionale, ar fi trebuit ca "inscrierea in alt an la festival" sa nu fie un argument sa va respinga. Pe de alta parte, daca voua v-au spus clar ca e din 2007, pe ceilalti participanti de ce o fi fost asa greu sa-i respinga, nu stiau organizatorii campania "Apa Nova - De ce iubim Bucurestiul"? Poate ei nu citesc IQads, cine stie. Pe scurt: e in formularul ala casuta de bifat: "lansat intre 20 ian 2008 - 19 dec 2008" sau doar "sunt de acord cu regulamentul"?
Claudiu Dobrita: Altfel stau lucrurile a propos de sectiunea mult-comentata a lucrarilor neconventionale, pe buna dreptate numite asa. Noi am inscris in festival executiile de media inovativa ale campaniei "Nu taia padurea ca-n codru", iar organizatorii ne-au anuntat ca, fiind un proiect derulat in 2007, nu se califica. Asta e, am zis, suparati pe situatie - era prima oara cand AdPrint deschidea portile categoriilor fara de margini - dar bucurosi ca si-au amintit de campania noastra. Drept pentru care le-am retras. Nu stiu de ce nu s-a intamplat la fel si cu celelalte lucrari ale altor agentii, pot doar sa presupun ca e o greseala neintentionata, ceea ce si fac.
Comentarii
Si da, printurile acelea pentru RoSana, aparute si pe AdsOfTheWorld.com recent, au fost inscrise la AdPrint, le-am vazut in galerie.
(http://adsoftheworld.com/media/print/rosana_psychological_counseling_simon)
Best