Oameni buni cu suflet mare si inalti boieri dumneavoastra, daca va lasa inima si aveti posibilitatea, va rog sa ajutati una bucata agentie sa faca rost de o poza dintr-o revista in care a fost publicat un print castigator la AdPrint 2009, intrucat agentia de media vad ca se misca foarte greu. Astept dupa dansa de ieri de dupa-masa (si cand esti acuzat ca ai luat premiu cu un ghost cred ca esti presat sa te misti mai repede, nu?).
Printul Clicknet - Comedy premiat la festival cu Best use of Typography si nominalizat la Best Use of Illustration si Best Use of Art Direction arata asa. Celelalte 3 printuri premiate din aceeasi campanie sunt: Cinema, Rock-paper-scissors, Big bang. Printul Clicknet - Comedy in romana, pe care Dobrita insusi ne-a trimis sa-l vizualizam in revista Republik din februarie 2009, printr-un comentariu lasat aici, print pe care l-am gasit pana la urma in doua numere de Republik, din sept.2008 si din febr.2009 arata asa. Adica are alte imagini, care inseamna alte lucruri, nu numai clovni desenati diferit. In varianta in engleza apare jumatate de cap de om pe a carui gura scrie MOUTH, in timp ce in cea in romana, in acelasi loc sunt doar 2 maini care jongleaza cu 3 bile, fara sa existe o imagine asemanatoare cu capul de om pe care sa scrie GURA. Deci pare-mi-se ca s-a umblat si la idee, nu numai la art direction.
Am intrebat la agentie (Grey) si mi s-a spus ca au existat mai multe variante de print, pe care le deseneau artii inainte sa le dea la tipar, de fiecare data alta varianta, care era apoi scanata. In valtoarea evenimentelor, am uitat sa intreb de ce n-au trimis de fiecare data primul scan? Ca vad ca astia de la Republik se descurcara cu unul singur.
Oricum, e binecunoscut faptul ca oamenii de media au un elan creativ nestavilit si cum se mai uita la o casuta de Excel, cum mai cer de la agentie o varianta de print. Stim cu totii asta, nu e nevoie sa ne ascundem.
Din nefericire, nu reusesc sa-mi amintesc nici macar un loc unde sa-l fi vazut, dar eu nici nu citesc reviste asa mult, asa ca fac apel la voi, cei 8000 de oameni care viziteaza zilnic IQads si va intreb: n-ati vazut, n-ati auzit sa se fi publicat pe undeva printul in forma asta? Trimiteti-l va rog pe contact at IQads punct ro, ca sa nu mai traiesc cu impresia ca scriu despre un premiu dat pentru o executie care nu a fost publicatata niciodata.
Stiu ce o sa-mi spuneti: pai a castigat permiu la Best Use Of Typography si asta inseamna ca doar scrisul conteaza, nu si imaginile dimprejur. Pentru premiul asta Grey s-a ales cu 15 puncte. Pentru nominalizarile de la Best Use of Illustration si Best Use of Art Direction s-a ales cu cate 10 puncte. Si uite asa a intrat Grey in top 5 al agentiilor castigatoare anul asta la AdPrint, castigand la fel ca agentia Cohn&Jansen, distinctia Bronze Team.
Acum, Typography sau nu, daca nu gasim dovada ca lucrarea premiata a fost publicata, inseamna ca nici macar n-a fost premiat un ghost, ci o bucatica de neant. Cat despre Use of Art Direction si de Illustration, va dati seama si singuri cat de mult conteaza imaginile cu pricina.
Asa ca, daca vreti sa-mi recapat linistea sufleteasca, hai sa grabim procesul si sa gasim exemplarul ala rar de revista in care a aparut printul premiat si nominalizat in cele 3 categorii.
Comentarii
atunci mi-am amintit ca vine adprintul. deci eu le votez ca fiind cel mai bun reminder de pana acum.
republik n'am.
Great Idea wharever printu' ala, ideea ramane la fel de originala, indiferent de nuantele de art direction