La editia cu numarul 20, AdCouture a adus in discutie creativitatea publicitara. In cadrul rubricii "Hot Spot" au fost invitati Liviu David (Creative Director, Next Advertising), Sorin Tranca (Creative Director, Friends Advertising) si Octav Gheorghe (Holistic Creative Director, Gavrila&Asociatii), in dubla calitate: de creativi, dar si de profesori ai Scolii ADC*RO.
Octav Gheorghe a vorbit despre importanta acordata "rigorilor meseriei" si despre cum Scoala de Creatie este despre "advertising aplicat". Printre aceste cerinte minimale se inscriu: "puterea de a citi si a intelege un brief, de a-l transforma in idei corecte de comunicare", executii riguroase, adaptabilitate la nevoile clientului, imaginatie, "disponibilitatea de a nu te rezuma la o singura idee", puterea de "a nu capitula in fata unui esec".
Lupta cu cliseele
Pe scurt, Scoala de Creatie ofera informatii despre ce presupune munca intr-un departamant de creatie: "sunt chestii pe care si noi am fi vrut sa le stim cand ne-am angajat in industrie", dupa cum a punctat Liviu David. Dar dincolo de date factuale, "scoala asta incearca sa schimbe niste perceptii, perceptia ca oamenii de creatie sunt niste artisti care nu au altceva de facut decat sa viseze, visele lor le pun pe hartie, clientul le aproba si se filmeaza (...) dar, in realitate, publicitatea e un amestec de psihologie, matematica, fizica, chimie", a mai adaugat el. Cu alte cuvinte, "nu poti sa fii un visator si sa faci campanii pentru lumea reala, trebuie sa fii un om real".
De fapt, reteta succesului nu exista
Dar cum faci asta? Teoretic, pe drumul dintre trasatura produsului pe care o ai de promovat si beneficiul pe care il sugerezi consumatorului, trebuie sa vii cu un concept, dupa cum a mentionat Sorin Tranca (Creative Director, Friends Advertising). De aceea e foarte important sa observi comportamentul de consum al consumatorului, sa inveti sa-l cunosti. Nu exista o reteta a succesului, au tinut sa precizeze profesorii Scolii de creatie. Motivul? "In gandirea creativa suntem in viziunea intuitiva a gandirii, adica, prin urmare, creativitatea nu poate fi predata ca sistem.", a pus punctul pe i Sorin Tranca. "trucurile sunt utile, dar n-as face abuz de ele", a mai precizat el. Asadar, e mai important sa-i inveti pe cei pe care ii indrumi, "cum sa nu gandeasca, nu cum sa gandeasca, pentru ca ei au propriile intuitii."
Doua vorbe despre criza
La finalul discutiei, Serban Ciusca i-a intrebat pe cei trei invitati si cate ceva despre criza. Intuitiile lor nu s-au mai potrivit de aceasta data. "Criza financiara nu prevaleaza asupra crizei psihice prin care trecem si a nesigurantei ca rezultat al crizei financiare", a fost de parere Sorin Tranca. In schimb, Liviu David a vazut partea plina a paharului: "banul nu are cum sa afecteze creativitatea, dimpotriva, cand ai putini bani trebuie sa faci ceva mai curajos".
Publicitatea in viziunea oamenilor obisnuiti
Desi in cea de-a doua rubrica v-am obisnuit sa aflati o parere de "insider", de aceasta data am facut o exceptie, intreband outsiderii despre publicitate. Astfel, in ultima parte a emisiunii, am dat cuvantul oamenilor obisnuiti. Ei au vorbit despre ce reclame le-au atras atentia in 2008, ce le place la o reclama in general, ce ii enerveaza, cum cred ca va fi publicitatea afectata de criza. Parerile au fost impartite, pe alocuri s-au contrazis in mod flagrant, dar gusturile nu se discuta. In fond, acest vox pop era menit sa ofere un imbold pentru a vota reclamele favorite in cadrul singurului festival online de publicitate BestAds. Asadar, dezbaterea in sine era scopul si nu tragerea unor cocnluzii coerente. Totusi, s-au desprins cateva idei de forta: publicitatea este privita de multi ca un micromovie, un filmulet menit sa-i distreze sau un film rupt din viata cea de toate zilele. Prea putini sunt cei care se lasa influentati in decizia de cumparare de informatiile primite pe aceasta cale.
AdCouture este prima emisiune de informatie si analiza, care trateaza subiecte legate de piata de media&advertising din perspectiva business-ului. Structurata pe trei rubrici "Adnews", "Hot Spot" si "Insider", AdCouture prezinta cele mai noi si mai importante stiri care influenteaza industria de media, marketing si publicitate, analizeaza cele mai fierbinti subiecte ale saptamanii si ii aduce in fata telespectatorilor The Money Channel pe cei mai importanti oameni ai industriei.
Emisiunea este prezentata de Serban Ciusca si realizata in co-productie de The Money Channel si IQads. AdCouture se difuzeaza in fiecare luni, incepand cu ora 23:00 si, in reluare, sambata, ora 11:15 si duminica, la ora 11:15 si 01:00.
Emisiunile AdCouture pot fi urmarite si pe www.tmctv.ro si www.iqads.ro, sectiunea IQadsTv.