Cam ce i-ar lipsi lui David Beckham ca sa fie barbatul perfect? Are alura de barbat fatal, cu influente de bad boy, e un fotbalist celebru, pe deasupra familist convins si sustinator al cauzelor nobile.
Nu a stat pe ganduri cand i s-a oferit ocazia sa se asocieze cu niciuna dintre marcile mari care l-au curtat. Cele mai cunoscute aparitii ale sale sunt cele din reclamele Pepsi in care a jucat, pe langa rolul din viata reala, pe cel de cowboy, samurai, surfer sau gladiator. Fiecare dintre rolurile pe care le-a dus la indeplinire i-a adus o si mai mare notorietate, iar onorariul per spot filmat a fost pe masura de fiecare data.
Casnicia cu Victoria (aka Posh Spice) a fost un bonus, contribuind la popularitatea crescuta pe care Becks, asa cum il alinta prietenii, o avea deja. Imaginea asta de familist, tata a trei copii, l-a indreptatit, poate, sa se implice si in promovarea brandului Go3, o gama de preparate culinare ce include sortimente de peste, paste si omleta. "Fiind tata, stiu cat de greu este sa iti determini copiii sa manance sanatos", spune Beckham. Mda, comparati asta cu imaginea de rebel in care isi etaleaza aproape toate tatuajele pe care le are si care numai tata grijuliu nu-l face sa para.
Mai e apoi reclama la fel de putin cunoscuta pentru brandul Sharpie, o aparitie total atipica pentru David. Nu se mai bate moneda pe calitatile sale fotbalistice, ci pe faptul ca este foarte indragit in randul englezilor. Fiind un spot care pune accent pe produs, un produs care nu-si prea are locul in peisajul in care activeaza David, era normal ca abordarea spotului sa maximizeze cealalta latura a sa: celebritatea.
Totusi, despre aglomerarea de produse pe care le-a endorsat si despre cat de potrivita este asocierea brandului personal cu cel comercial e de discutat. Daca brandurile mari pentru care a fost endorser (Pepsi, adidas, Gillette, Motorola sau Armani) activeaza in special targetul masculin, cu o anumita forta financiara, poate ca solutia de a viza si un target secundar prin sustinerea unor branduri care fac parte din alta categorie este o oportunitate de a castiga noi suporteri. Si noi venituri, desigur. Asta dupa ce Gillette a renuntat la parteneriatul pe care il avea cu jucatorul, in urma deciziei acestuia de a semna cu clubul de fotbal LA GAlaxy.
lata ca la inceputul acestui an, si Pepsi anunta ca renunta la imaginea lui Beckham, dupa ce timp de zece ani fotbalistul englez a fost prima vioara din seria jucatorilor Roberto Carlos, Ronaldinho, Diego de Cuhna, Torres, Totti, Raul, Ricardo si Van der Vaart. Decizia a fost pusa pe seama pretentiilor financiare ale jucatorului care nu mai puteau fi sustinute in contextul actual. Criza financiara il afecteaza si pe Beckham, deci.