In ultima vreme, am fost intrebat in repetate randuri de parteneri, clienti si colaboratori, despre ceea ce estimez ca se va intampla in 2009. Le-am sugerat sa "parieze" pe Neconventional, mult mai consistent decat pana acum.
O campanie pe oricare suport publicitar neconventional este mult mai accesibila prin prisma bugetelor implicate. Este la indemana pentru orice companie si nu doar pentru cele mari. In Neconventional, in plus, o campanie are sanse mult mai mari sa devina usor memorabila daca este conceputa si executata inspirat.
Pe fondul unui ATL care va fi foarte sarac, Neconventionalul va iesi mai mult, mult mai mult in evidenta. Unele voci din piata pretind ca vom avea doar "cartoane" la TV, in locul spoturilor de 30 de sec..
Cred ca este evident pentru toata lumea ca au scazut masiv timpii de reclama la toate televiziunile. Am vazut deja companii din domeniul auto care ruleaza de curand spoturi "de criza" de cca. 10 sec..
In mod cert, clientii pot alege ce tip de Neconventional vor. Motion Vision Communication a avut cateva realizari in acest domeniu. Exista in portofoliul companiei diverse nise interesante din zona outdoor-ului mobil (auto&velo), a reclamelor vizual-olfactive, a marketingului de proximitate (MVcom-BLUETOOTH), etc.. In plus, pentru toate categoriile de suporturi productia publicitara, inclusiv cea speciala, care pune accentul pe comunicarea pseudo-tactila, este realizata "in house". MVcom a ramas cel mai important furnizor de outdoor-mobil atat pe varianta auto, cat si pe cea velo. Concurentul Mobil Affiche, din zona de outdoor-mobil auto, aproape ca a disparut din scena, din cauza unor politici defectuoase.
In zona comunicarii vizual-olfactive am reusit de asemenea sa ne instalam in pozitia de leader. E drept ca dezvoltam acest gen de solutii de comunicare neconventionala de foarte multa vreme. Ani la rand am desfasurat campanii pentru diversi jucatori mari de pe piata, companii ale caror produse aveau o foarte importanta componenta olfactiva (detergenti, sapunuri, produse de ingrijire personala, etc), cum ar fi compania Unilever.
La categoria de proiecte speciale olfactive, in cursul anului trecut MVcom a realizat pentru Procter & Gamble, o campanie, care din punctul nostru de vedere a fost chiar "de concurs". Campania a constat in promovarea vizual-olfactiva a mai nou lansatului Always Fresh, un absorbant special cu multe atribute de asemenea speciale si binenteles si cu parfum. Campania s-a desfasurat in toalete, in colaborare cu OOPS Media.
Probabil ca daca am vrea ca aceasta trecere succinta in revista, sa acopere toate nisele operate in prezent de MVcom, ne-ar lua mult prea mult timp. Nu pot, insa, sa nu mentionez doua campanii extrem de interesante derulate pe un alt canal inovator de reclama, in speta MVcom-BLUETOOTH. Reamintesc aici atat campania desfasurata pentru RATB cat mai ales pe cea pentru Orange/LG - Dematurizarea.
Pentru inceputul acestui an MVcom a pregatit o campanie speciala de autopromovare. Nu avea cum sa fie altfel decat tot o campanie neconventionala. S-a apelat la outdoor-ul mobil ca si suport, datorita audientelor potentiale mari pe care acest gen de sisteme le dezvolta. Vizualurile insa, fac referire la toate categoriile de metode si sisteme publicitare operate in prezent de companie.
Conceptul vizualurilor "Greseala de Tipar" este unul special deoarece exploateaza intr-o maniera proprie o teorie recenta din psihologia aplicata. In baza acestuia mintea oricarui individ este inundata in fiecare secunda de perceptii de ordinul a sute de biti. Doar de o parte din aceste informatii suntem constienti. Backround-ul vizualurilor folosite acum de MVcom este compus dintr-o multidudine de cuvinte. Par la indemana, dar nu sunt usor lizibile si de aceea solicita un puseu de atentie. De aici se genereaza memorabilitate pentru toate cuvintele cuprinse intr-o anumita zona a vizualului. Nu poate fi vorba de o citire integrala, din miscare, a bannerelor.
Toate cuvintele ce compun background-ul sunt cuvinte cheie pentru site-ul companiei (www.mvcom.ro ) si, in masura in care ele au fost constient sau inconstient retinute, vor conduce ulterior publicul catre site-ul MVcom.
Campania se vrea un exemplu ingenios facut cu mijloace simple. In perspectiva unui an atat de agitat si controversat, clientii isi vor dramui cu mare atentie bugetele, asa ca, cel putin de aceea, solutiile ingenioase vor fi la mare pret.