Pentru Lighthouse PR, construirea unei echipe nu înseamnă doar recrutarea unor specialiști bine pregătiți. Este un proces complex, de căutare a unor consultanți care îmbină abilități și personalități complementare, aliniate la același set de valori, toate asamblate ca un puzzle care, odată complet, aduce excelență și performanță la nivel înalt pentru fiecare client.
Un puzzle compus cu grijă
De mai bine de un an, Ana Maria Gardiner, fondatoarea agenției Lighthouse PR, a pornit într-o căutare atentă și strategică pentru a descoperi acele piese unice care să completeze imaginea echipei ideale pentru atingerea obiectivelor de business setate. A fost un efort ambițios, care a însemnat nu doar evaluarea competențelor tehnice necesare, dar și o analiză atentă a valorilor personale, de brand, valorilor echipei și valorilor clienților pe care compania îi are sau și-i dorește în portofoliu.
”Cred cu tărie că rolul unui manager, director, antreprenor este acela de a forma o echipă capabilă să funcționeze și fără prezența constantă a liderul. Dacă organizația nu poate funcționa bine și fără mine, ceva trebuie îmbunătățit”, explică Ana Maria.
Un pas important: valorile agenției și oamenii care le reflectă
Obiectivul companiei de consultanță este de a identifică mereu soluții de comunicare care se bazează pe abordări inovatoare și care sunt aliniate la obiectivele de business ale clienților, soluții care dau rezultate palpabile și care sunt vizibile în măsurarea indicatorilor de performanță.
Cultura organizațională a Lighthouse PR se sprijină pe trei piloni: integritate în abordare, creativitate în identificarea de soluții și succes comun. Găsirea unui mix potrivit de competențe și personalități care să îmbrățișeze aceste valori a fost o prioritate pentru Ana Maria Gardiner.
”Procesul nostru de recrutare a fost dezvoltat pe 3 direcții: evaluarea competențelor profesionale, evaluarea inteligenței emoționale și evaluare multidimensională realizată prin întâlnirea candidaților cu viitorii lor colegi,” explică fondatoare Lighthouse PR.
Fiecare decizie de angajare a fost tratată cu o atenție deosebită, având în vedere impactul pe termen lung asupra relațiilor cu clienții și eficiența internă.
Astfel, toamna lui 2023 a marcat o primă etapă importantă pentru Lighthouse PR prin venirea Mihaelei Gîdei în echipa companiei de consultanță. Experiența sa de peste un deceniu în jurnalism și expertiza în gestionarea comunicării în situații de criză aduc un avantaj semnificativ pentru clienții noștri. Abilitățile sale de a gestiona situații complexe, de a coordona proiecte diverse și de a aborda strategic crize de reputație sunt fundamentale pentru succesul partenerilor noștri. Prin limbajul autentic al jurnaliștilor și o comunicare convingătoare, Mihaela contribuie semnificativ la consolidarea reputației companiilor pe care le reprezintă.
Atenția companiei s-a îndreptat apoi către consolidarea departamentului de servicii digitale și creative. Într-o industrie în care mulți vorbesc despre digital, dar puțini înțeleg business-ul, Ruxandra Stoichițescu face diferența. Cu background româno-american și opt ani de experiență în transformarea brandurilor, ea s-a alăturat echipei în vara lui 2024 cu o misiune clară: să redefinească ce înseamnă marketing de impact. Portofoliul său include atât campanii inovatoare pentru startup-uri cât și strategii de revitalizare pentru branduri consacrate, demonstrând versatilitatea sa în industria creativă. Combină viziunea strategică în branding cu precizia unui consultant de management pentru a crea povești care nu doar rezonează, ci și aduc rezultate concrete. Între New York și București, experiența sa internațională devine avantajul competitiv al brandurilor care vor să devină lideri în categoria lor.
Mai departe, focusul recrutării a fost pe consultanță de marketing. Astfel că, în toamna acestui an, echipa Lighthouse PR a fost întărită de alăturarea lui Răzvan Dincă, un specialist cu peste 10 ani de experiență în marketing bazat pe date și consultanță de PR pentru piețele B2B și B2C. Experiența sa cu companii de tehnologie și branduri valoroase aduce o abordare metodică, centrată pe client, care răspunde cererii în creștere pentru soluții personalizate. Orientarea sa spre analiza datelor și optimizarea performanței oferă echipei un avantaj strategic, permițând livrarea de soluții integrate ce maximizează rezultatele și contribuie la succesul clienților agenției.
Calitate și complementaritate: esențial pentru succesul clientului
„Construirea unei echipe este ca asamblarea unui puzzle: fiecare piesă este unică și indispensabilă, iar când toate se îmbină cu scopul de a fi azi mai buni decât ieri, se naște ceva extraordinar. E nevoie de răbdare, de viziune și de curaj pentru a vedea potențialul fiecărui om și a construi o echipă stabilă și competentă. Astfel, aducem plus valoare fiecărui client, oferindu-i soluții de îmbunătățire și expertiză la cel mai înalt nivel de calitate”, arată Ana Maria Gardiner.