Experience Bucharest, dincolo de Casa Poporului

Experience Bucharest, dincolo de Casa Poporului

Tudor Maxim este antreprenorul din spatele unei agentii de publicitate (Elevate), a unei pensiuni cu specific (Dor de Bucovina) si din spatele unui lant de locatii - hostel, hub si bar in mai multe variante (Pura Vida). Este cunoscator de media si marketing si iubitor de calatorii. Dar nu calatorii doar de placere, ci cu scopuri serioase. Cum ar fi promovarea turismului romanesc, pe care a luat-o in serios in decembrie anul trecut.

Totul a inceput cu un eveniment pe facebook creat impreuna cu doi prieteni, prin care erau invitati oameni dornici sa se implice. Doua zile mai tarziu, 35 de specialisti in turism si marketing le bateau la usa. Dupa alte 7 zile, si mai multi. S-a facut brainstorming, s-au setat toate detaliile si s-au facut echipele - in jur de 148 de oameni. Alte 5 luni mai tarziu lucrurile s-au concretizat si-au primit un nume: Experience Bucharest.

Un eveniment de 4 zile dedicat experientelor autentice capitalei, care incep cu o conferinta "How to promote the capital of Romania", care continua cu o vanatoare de comori arhitecturale, seri in locatii nedeschise, un tur al Bucurestiului evreiesc, tururi alternative cu arta stradala, tururi cu bicicleta s.a.

Principalele obiective sunt: promovarea diversitatii experientelor, cresterea innoptarilor medii din Bucuresti de la 2 la 3 nopti (suna amuzant, dar n-ar strica) si crearea unui val de content in social media, care sa impacteze peste zece milioane de oameni (da, ati citit corect).

Mai multe detalii ofera Tudor:

 

Experience Bucharest: ideea

Am vrut sa facem un proiect de promovarea a Bucurestiului la mijlocul lui decembrie 2016. Am setat o intalnire cu doi prieteni, dar am zis sa fac si un eveniment pe facebook, prin care sa aratam deschidere oricui doreste sa se implice.

Au venit la doua zile distanta 35 de profesionisti in turism si marketing, dornici sa se implice voluntar in cel mai mare proiect de promovare turistica a Bucurestiului. Am facut brainstorming si am setat o noua intalnire la o saptamana distanta. Spre surprinderea noastra au venit si mai multi oameni. Am setat misiunea si obiectivele proiectului, activitatile principale si rezultatele la care vrem sa ajungem.

Ne-am impartit in mai multe echipe coordonate de un lider si am trecut la treaba.

 

Motivarea

Am calatorit foarte mult prin lume, am calatorit mult si prin Romania, am facut tot Bucurestiul la pas si pe bicicleta din 2004.

Credem ca avem foarte multe argumente cu care putem concura ca oras si ca tara pe piata internationala de turism si meritam mult mai multa atentie ca destinatie turistica. Faptul ca autoritatile nu au know how de organizare sau resurse pentru promovarea orasului ne motiveaza foarte mult sa aratam ca putem sa facem asta foarte bine.

 

 

Misiunea si obiectivele

Misiunea proiectului este sa promovam Bucuresti ca destinatia preferata din Romania/ Europa de Est a turistilor si calatorilor independenti.

Iar obiectivele sunt legate de: promovarea diversitatii experientelor ce le poate oferi orasul catre o audienta unica de minim 10 milioane de oameni, cresterea innoptarilor medii din Bucuresti de la 2 la 3 nopti si crearea unui continut valoros pe toate canalele media si social media, cu un impact la peste zece milioane de oameni.

 

Echipa: cine, ce face?

Oficial, suntem 148 de de membri implicati in initiativa aceasta, la care fiecare a contribuit cu minim o actiune. Insa membrii activi care au participat saptamana de saptamana de cand a demarat Experience Bucharest inca toamna, sunt, poate, o treime.

Avem cateva echipe care au preluat cate un capitol mare, cu cate un lider organizator: recrutarea participantilor, marketing & PR, parteneri HoReCa si media pentru evenimentele proiectului, si organizarea tururilor si experientelor oferite.

Rolul fiecaruia s-a schimbat si a evoluat din mers, fiind incontinuu nevoie de a ne ajusta obiectivele si urmatorii pasi. Grupul de voluntari este foarte dinamic, fiecare dintre noi lucrand in turism intr-un fel sau altul, fiind antreprenori, jurnalisti, ghizi locali, bloggeri romani si lista poate continua. Ce ne uneste pe toti e pasiunea si determinarea de a deschide Bucurestiul si atractiile lui prea putin promovate si oamenilor din afara.

 

Experience Bucharest: actiunile cheie

Experience Bucharest a fost creat in ideea, asa cum ii zice si numele, de a oferi participantilor o experienta autentica a Bucurestiului. Asadar, pregatim o serie de evenimente atat seara, cat si in timpul zilei, care sa le deschida participantilor apetitul fata de capitala, mergand mai departe de atractiile deja bine batatorite cum e, de exemplu, Casa Poporului.

Pe langa conferinta de deschidere “How to promote the capital of Romania” la care asteptam pana la 250 de invitati, cu speakeri de renume international si cu experienta in a promova destinatiii, si pana la seri speciale in locatii secrete nedeschise inca publicului. Scopul proiectului este de a promova Bucurestiul nostru eclectic cu toate fatetele lui: cultural, culinar, arhitectural, viata de noapte etc.

De-a lungul celor doua zile de weekend, le sunt oferite tururi si experiente inedite, de genul vanatoare de comori arhitecturale in Cotroceni, turul usturoiul concentrat pe mancarea romaneasca, Bucurestiul evreiesc, tururi alternative cu arta stradala, tururi cu bicicleta si multe altele. Si avem si multe surprize pregatite. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related