Sa fii copil e un lucru serios. Atat de serios ca si adultii vor (mai mult decat le place sa recunoasca sa-si mai lase copilul ala sa zburde, indiferent cat le indica buletinul. Un loc in care nu te-ai fi asteptat sa poti face asta e pagina unui brand de vopsea lavabila de pe Facebook, unde se sarbatoreste dezastrul in toata splendoarea lui.
Dezastrul petelor de pe perete. Sucuri, pizza, ciorba, spaghete, sfecla rosie sau acuarele, toate sunt catapultate cu tot cu recipiente pe un perete de galben imaculat.
Cel care manevreaza catapulta e adult si il cheama Sergiu. Apare ca rapper, pictor sau chef, dar e de fapt un savant nebun caruia ii plac plimbarile lungi noaptea pe plaja si care are o relatie speciala cu peretii de orice fel: le testeaza rezistenta la pete fara pic de mila.
Daca va mai amintiti, tot brandul Oskar ni-l aducea in vietile noastre pe Motanul Bila anul trecut. In continuare, Diana Bercu (Digital Copywriter si, mentionam cu mandrie, ex-IQaderita) ne spune ce mai face Bila, dar mai ales cum o sa continue povestea de dragoste dintre pete si perete in serialul online al brandului, gandit si produs de Next Advertising.
Niste context. Il mai stiti pe motanul Bila?
Diana: Cunoscutii Motanului Bila ne-au spus ca acesta e in continuare o felina modesta, cu toate labutele pe pamant, in ciuda statutului de mica miau-celebritate adus de spot si de pagina de Facebook dedicata.
Bila nu s-a mai aventurat sa apara si in alte productii video, nu din cauza ca l-ar fi demoralizat comentariile celor care i-au criticat prestatia, ci din cauza ca, desi nu o arata, are o oarecare varsta.
Cat despre cei revoltati de spotul care l-a facut celebru pe Bila, pagina de Facebook a motanului Bila a fost o tactica de a-i cunoaste, a le intelege supararea si a incerca sa ii aducem de partea noastra. In cazul unora am reusit, in al altora, nu. Dar, pana la urma, asta e publicitatea, subiectiva. Nu toate creatiile trebuie sa fie ceva “sa placa la toata lumea”.
De la motan la actuala abordare digitala pentru brand
Diana: Daca ar fi sa facem o paralela intre spotul TV si serialul online de pe pagina Oskar Ceramic, vedem ca pe Facebook continuam sa comunicam acelasi principal beneficiu al produsului ca si in spot (ultra lavabilitatea), in acelasi tone-of-voice (relaxat, funny, putin auto-ironic) si prin aceeasi tactica (crearea unor situatii amuzante in care punem vopseaua la incercare).
Intr-un segment in care se comunica mult in termeni tehnici si clisee de familie fericita care vopseste impreuna, Oskar Ceramic e vopseaua aia care e atat de buna, incat isi permite sa faca glume ca sa convinga. Asta am vrut sa aratam si in online: ca o vopsea poate fi sexi, vorba clientului.
Obiective & target
Diana: Online-ul a fost mediul in care am vrut sa demonstram ca putem fi si mai indrazneti decat la TV. Evident ca ne comparam curajul cu al celor din categoria noastra, insa credem ca nu stam rau nici daca privim la ce face orice alt brand in zona de social.
Primul obiectiv a fost sa atragem atentia asupra Oskar Ceramic in online, un fel de ”Suntem aici si uite ce proiecte misto punem #peperete”.
Nu in ultimul rand, ne-am propus sa atingem, intr-o masura cat mai mare, un public diferit de cel care se uita la TV, profitand de targetarea mult mai detaliata pe care ti-o permite acest mediu.
Astfel ca am impartit audienta in 4 categorii de pasionati: do-it-yourself, pasionatii de gatit, parinti pasionati si iubitorii de animale. De aici au iesit toate ideile de proiecte pe care speram sa le derulam in continuare pentru brandul Oskar Ceramic.
Ideea serialului
Diana: De cand am primit brieful, ne-a fost clar ca trebuie sa dezvoltam continut video. Cum avem ca principal canal de comunicare Facebook, era evident ca trebuie sa mizam pe recurenta continutului. Asadar, serial.
Sigur, scenariul executiilor a trecut prin mai multe forme pana sa ajunga la varianta actuala, de la o versiune in care oamenii jucau tot felul de sporturi inventate, care pot pata, pana la o varianta in care o fantoma era protagonistul principal.
Am ramas la savantul putin nebun care vrea sa testeze la extrem un perete, pentru ca e un concept suficient de flexibil si reuseste sa atinga toate targeturile.
Despre Sergiu
Diana: Sergiu este un savant foarte destept, dar, cum sunt toti foarte desteptii, si cam ciudatel. Marea lui pasiune sunt peretii, care, pentru el, sunt un fel de friend or foe, pe care ii tot pune la incercare.
Putin atins de sindromul personalitatii multiple, Sergiu joaca, pe rand, diferite roluri, in functie de substanta pe care o arunca pe perete: canta, face rap, vorbeste limbi straine...
Arta contemporana
Catapulta improvizata
Diana: Ne-am gandit destul de mult cum sa „atacam” peretele si am ajuns la concluzia ca trebuie sa fie ceva tot cu aer de experiment, o mica inginerie.
Catapulta a fost proiectata si construita de scenaristul care ne-a ajutat cu acest proiect si a fost gata in doar 3 zile. E o catapulta perfect functionala, care, ce-i drept, s-a rupt in timpul filmarilor si ne-a fortat sa luam o pauza de o ora.
Singura problema e ca trebuie sa o calibrezi de fiecare data cand arunci, ca sa nimeresti in acelasi loc, mai ales daca arunci obiecte de greutati diferite, asa cum am facut noi.
Aparent, toate catapultele fac asa, dar cum n-am participat in nicio batalie medievala, a trebuit sa descoperim asta pe platou.
Pizza rece nici nu merita o soarta mai buna
La filmari. Cum ies petele perfecte?
Diana: Am filmat toate clipurile intr-un studio care arata ca dupa un food fight din filme cand am plecat de acolo. Cand am folosit catapulta, petele au iesit foarte bine... dar dincolo de platou.
Sa spunem doar ca e posibil ca niste oua sa fi zburat pe deasupra peretelui pe care il filmam. Si niste pizza, si niste paste si, cel mai probabil, si niste fresh.
Pentru ca era destul de time-consuming sa calibram catapulta pentru fiecare subtanta aruncata, petele din secventele de slow motion si de stergere, de la final, sunt facute manual. Adica am aruncat mancarea cu mana, direct in perete.
In afara de o farfurie mai buclucasa de paste care se tot lovea invers de perete, cam toate petele au iesit din prima. Perfecte, imperfecte, cine suntem noi sa le judecam?
Urmatoarea substanta care "viziteaza" peretele
Diana: Toate substantele folosite sunt „de-ale casei’”, the usual suspects cand vine vorba de pete pe perete. Si, evident, trebuie sa pateze cat mai tare.
Am incercat la un moment dat sa ne gandim la niste substante funny de aruncat in perete (de exemplu, un ceaun cu fasole), insa am decis sa lasam personajul si replicile sale sa fie partea funny din clip. Ca sa n-o dam in overkill.
Planuri pentru Sergiu?
Diana: Sergiu exista si in viata reala, e actor si il cheama de fapt Serghei. Ia sa-l intrebam in ce mai joaca :)
Nu planuim sa construim pe acest personaj. Urmatorul pas este sa le dovedim bloggerilor ca videourile cu Sergiu sunt pe bune si ca de pe un perete vopsit cu Oskar se ia aproape orice pata.
In sensul asta, i-am invitat pe Vlad Petreanu (petreanu.ro), Vali Petcu (zoso.ro) si Radu Dumitru (nwradu.ro) in studioul Oskar, sa verifice chiar ei ultra lavabilitatea vopselei. Asta, dupa ce si-au intrebat cititorii ce sa arunce pe perete. Rezultatele au inceput sa apara pe blogurile lor.
Echipa completa implicata in serial
- din partea Next Advertising: Diana Bercu (Digital Copywriter), Andreea Rosu (Account Manager), Alexandru Tunaru (Digital Strategist);
- din partea Deutek: Monica Novac (Brand Manager), Bianca Anghela (Marketing Specialist);
- din partea Fulg Media: Tudor Petremarin (regizor).