Branduri din portofoliul Propaganda active in 2011
Anul 2011 a fost destul de aglomerat pentru noi, dar nu ne plangem, ba din contra. Ca sa dau cateva exemple care-mi vin acum in minte: Napolact, Vita Romaneasca de la Vincon, Raureni, Boromir, Tchibo in zona de campanii integrate, nelipsita Guerrilla, AXN pe BTL, Undercloud pe online, Cocorico pe design. Au fost si multe pitchuri, iar unele se vor concretiza in campanii ce vor incepe in decembrie.
Tipuri de campanii desfasurate in 2011
Am avut si campanii de produs, si de imagine, dar si proiecte neconventionale.
Media folosite in campanii
De obicei, prezentam si recomandam un mix de solutii, prea putine fiind cazurile in care o campanie se desfasoara exclusiv pe un singur mediu.
Am avut campanii cu focus principal pe TV, am avut campanii integrate, de exemplu Boromir, am avut campanii care au inceput cu un simplu flyer-program de festival si s-au dezvoltat apoi in online (ma gandesc aici la Undercloud), BTL pentru AXN.
Premii castigate
Intotdeauna e loc si de mai bine, dar nu ne plangem nici aici: Silver Effie pentru Napolact si cele 15 premii la Ad’Or, atat pentru 2011 cat si pentru cei 10 ani de festival, care inseamna foarte mult pentru o agentie 100% locala.
A mai fost un premiu important pentru noi, la Golden Drum – aur pentru prima piesa de teatru pe Facebook, un proiect Undercloud in parteneriat cu Vodafone. Normal, speram pe viitor sa fie si mai valoroase, pentru ca multe sunt oricum :)
Cerintele clientilor
Clientii nostri stiu care e zona noastra de expertiza. Se simt confortabil atunci cand primesc solutii creative si, de multe ori, ei sunt cei care ne imping sa mergem si mai departe. Este un proces de lucru eficient, cu un permanent dialog, atat intre departamentele noastre, cat si intre agentie si clienti, proces care, la final, se traduce in rezultate. Pentru noi conteaza si rezultatul, dar si cum joci. Nu am fost si nu vom fi genul de agentie care face compromisuri de genul "sa castigam cu orice pret".
Modificari in bugetele de creatie si de productie alocate
Stim cu totii cum sta treaba cu bugetele din ultimul timp. Ce inainte ni se parea un buget mic pentru TV, de exemplu, de cele mai multe ori astazi e super OK. Asta e adevarul!
Asa ca ne-am regrupat si cred ca am reusit sa rezolvam bine briefurile, de multe ori gandind solutii alternative: poti sa fii creativ si cu bani multi, si cu bani putini. De fapt, aici se vede forta unei agentii: sa obtina aceleasi rezultate, cu un buget infinit mai mic.
Modificari in departamentul de creatie
2011 a fost un nou an al schimbarilor pentru noi: antrenori noi si un lot mult intinerit, ca sa vorbim ca-n fotbal. Din fericire, spre deosebire de fotbalul romanesc, la noi functioneaza reteta :). Ne place ce facem si se vede asta. Suntem plini de energie, invatam unii de la altii, cateodata mai gresim, dar asta face parte din legea progresului. Scopul va fi intotdeuna acelasi: sa facem lucruri din ce in ce mai tari.
Ultima si cea mai importanta schimbare este, insa, sediul. Ca o mica anecdota pe tema asta: cineva a intrebat la receptie: "Buna ziua, la ce etaj e Propaganda?", "Toata e Propaganda…" a venit pe un ton de mandrie raspunsul... Ne simtim, intr-adevar, foarte bine aici.
O concluzie despre industrie in 2011
Cine a gandit alternativ, a gasit solutii si a avut si rezultate. Nici nu mai trebuie date nume, se stiu foarte bine agentiile. Cine s-a plans de lipsa banilor si / sau a gandit (in continuare) "clasic ATL", s-a chinuit foarte mult. La fel se anunta si 2012, daca nu chiar mai greu. Agentiile vor fi nevoite sa fie mai inventive, din toate punctele de vedere.