A doua editie Grand Spoof, singurul concurs romanesc de parodiat reclame, organizat de IQads, a gasit castigatorul premiului de 1.000 de euro. Acesta se numeste Alexandru Cotet, din Bucuresti, si, impreuna cu o echipa numeroasa, a realizat spoof-ul "Un deget", care are ca subiect conflictul dintre oamenii cu nevoi financiare urgente si lumea camatarilor, reprezentata de un zan si de spiridusii malefici.
"Ne place sa luam la misto reclamele, si in special reclamele romanesti, pentru ca si lor le place sa-si descopere multe puncte vulnerabile", a declarat Alexandru Cotet. "Sunt multi oameni in spatele spoof-ului. Toata partea de creatie tine de Sector 7, o mica familie pasionata de film si advertising care activeaza cu chiu, cu vai, in ambele, in ordinea de mai sus. Prieteni buni de familie sunt baietii de la Trupa DEKO, pe care ii vedeti si in spoof (multumim Micutzu). Iar nasii nostri sunt Paprika, o familie mult mai mare si mai experimentata, care s-a ocupat de partea de productie si ne-a suportat noua nazurile."
O surpriza placuta a venit in acest an si din partea echipei lui Tudor Botezatu, cea care a inventat Budai Beer la editia de anul trecut. Si la aceasta editie, spotul inscris de ieseni, s-a clasat pe locul 2, demonstrand ca succesul viralului de anul trecut nu a fost o intamplare.
Spoof-ul castigator, precum si urmatoarele 9 care ii urmeaza in clasament, vor constitui o proiectie anti-conventional in cadrul festivalului ADfel, luni, 25 august 2008, incepand cu orele 20:30, pe terasa La Motoare din Bucuresti.
Juriul celei de-a doua editii Grand Spoof a fost format din 4 directori de creatie autohtoni si un reprezentant IQads, dupa cum urmeaza: Alexandru Dumitrescu, Associate Creative Director McCann Erickson, Alina Gavrila-Bortun, Managing Partner & Creative Director Gavrila&Asociatii, Claudiu Dobrita, Creative Director Grey Worldwide Romania, Costin Radu, Managing Director IQads si Liviu David, Creative Director Next Advertising.
Grand Spoof este singurul concurs romanesc de parodiat reclame, fie ele romanesti sau internationale, organizat in fiecare an inaintea festivalului de publicitate neconventionala ADfel, si constituie un exercitiu de creativitate adresat comunitatii pasionatilor de publicitate.
Ce este un spoof?
Un spoof este o reclama parodica care face referire la o alta reclama, folosindu-se de notorietatea ei pentru a servi unei alte marci, adesea inventate, sau pentru a realiza o simpla parodie, neasociata niciunui alt brand. Cu toate acestea, spoof-ul nu este o reclama comparativa, ilegala in Romania, sau plagiat, ci foloseste elementele dintr-o reclama cunoscuta pentru a le reinterpreta si pentru a crea un nou sens.
Despre ADfel
ADfel este primul festival de publicitate neconventionala din Romania, organizat de IQads si 24-FUN. Ajuns la a treia editie in 2008, evenimentul isi propune ca in fiecare an, timp de o saptamana, sa promoveze gandirea alternativa in publicitate si metodele neconventionale prin care brandurile isi comunica mesajele catre consumatori. Pe langa ideile neconventionale implementate in spatiul terasei, festivalul contine o serie de workshop-uri si conferinte dedicate subiectului, concursuri de creativitate, iar incepand cu acest an va reuni intr-o expozitie speciala cateva dintre cele mai bune executii neconventionale realizate de agentii de publicitate locale.
Despre IQads
IQads este cea mai importanta platforma care aduce impreuna comunitatea pasionatilor de publicitate, fie ei profesionisti respectati ai domeniului, fie simpli admiratori ai fenomenului publicitar. Avand o audienta de 150.000-200.000 de vizitatori unici lunar, IQads ofera continut editorial sub forma stirilor, analizelor sau interviurilor, atat in format text, cat si sub forma video. De asemenea, departamentul de proiecte IQads dezvolta in prezent o serie de evenimente dedicate publicitatii precum ADfel, AdBreak, ADidea (concursuri de creatie), AdPlay, BestAds sau Cupa Agentiilor la Fotbal.
Comentarii