Cătălin Ionașcu, fondatorul Romanian Copywriter: "Mai puțin de 10% din totalul companiilor folosesc un copywriter"

Cătălin Ionașcu, fondatorul Romanian Copywriter: "Mai puțin de 10% din totalul companiilor folosesc un copywriter"

Cătălin Ionașcu este unul dintre pionierii copywritingului în România și inițiatorul celei mai mari comunități în domeniu. După cinci ani de activitate, care de multe ori a semănat cu o misiune, fondatorul Romanian Copywriter a lansat un nou site și își îndreaptă atenția spre agenția specializată în copywriting pe care o deține. Una dintre direcțiile strategice ale lui Cătălin a devenit trainingul, proiect pe care îl dezvoltă cu succes de doi ani de zile în parteneriat cu agenția Creative Business Management.

Copywriting-ul este unul dintre domeniile cu cea mai spectaculoasă evoluție în ultimii cinci ani. Alături de marketingul digital, copywritingul este un proiect pe care aproape toate agențiile se străduiesc să îl integreze. Față de acum cinci ani, Cătălin își amintește că lucrurile s-au schimbat foarte mult:

"Acum 5 ani, piața românească era în proces de maturizare. Cred că și eu am evoluat o dată cu ea. Am pornit inițial pe drumul copywriting-ului cu un mare interes pentru zona offline (creație de materiale publicitare outdoor, afișe, broșuri) și am ajuns ca astăzi să am 90% din proiecte doar din zona online. Din punct de vedere al copywriting-ului, deși au trecut 5 ani de când vorbesc și scriu despre acest subiect, există încă foarte mulți antreprenori care abia în 2017 au auzit prima oară termenii de copywriting și content writing".

Acesta este și motivul pentru care trainerul estimează că mai puțin de 10% dintre companii folosesc un copywriter profesionist.

"Majoritatea companiilor care fac parte din acest procent sunt multinaționalele care lucrează cu agenții care oferă și servicii de copywriting. Sunt optimist că de anul acesta procentul va crește semnificativ, dat fiind ritmul accelerat de creștere a numărului de firme care investesc promovarea online", spune Cătălin.

 

Odată cu piața, comunitatea pe care a strâns-o în jurul său a crescut și ea. Romanian Copywriter cuprinde 90 de autori ai blogului, dintre care mai mult de jumătate sunt profesioniști care activează în domeniu. Cu timpul, au devenit mai mult decât o comunitate care are rolul de educare a pieței și a trecut la nivelul de furnizor de servcii de content writing și copywriting. De aici a venit și nevoia unei schimbări. Din luna mai Romanian Copywriter are o nouă imagine și vor merge pe o nouă direcție.

Cătălin a pus bazele unei agenții specializate exclusiv în creare de conținut, fiind dedicat full time acestei activități.

"Comunitatea Romanian Copywriter mi-a dictat cariera în ultimii 5 ani. A fost prilejul de a cunoaște o mulțime de oameni faini cu care am creat relații de durată. O parte din aceștia îmi sunt clienți, parteneri, colaboratori pe diverse proiecte și, mai ales, prieteni", concluzionează trainerul.

 

În planurile sale de viitor, Cătălin menționează trainingurile de copywriting ca o direcție strategică. Pe măsură ce firmele vor înţelege nevoia unor oameni pregătiți, cu atât vor exista solicitări mai multe pentru trainingurile oferite de el, în parteneriat cu Creative Business Management. Chiar și aici, planurile sale vizează o continuare a cursului, pentru cei care au deja experiență.

Pe 24 – 25 iunie va susține prima sesiune a workshopului intensiv de copywriting, unde participanții vor învăța să dea o formă finală textelor lor.

"La acest curs, pornim de la premisa că toată teoria explicată la cursul de inițiere în copywriting este cunoscută deja. Știu că acei copywriteri cu adevărat avansați nu au nevoie de un curs. Însă, workshop-ul nou este dedicat acelor copywriteri care practică scrisul zi de zi și vor să și-l perfecționeze prin mai mult exercițiu și feedback", explică trainerul.

Pe cei aflați la început de drum, pe 10-11 iunie, Cătălin îi așteaptă în sala de curs pentru a învăța să scrie mai eficient, să respecte regulile de SEO în scris și să creeze mesaje persuasive care conving cititorul să cumpere. Cursul îmbină toate elementele pe care trebuie să le cunoască un copywriter, inclusiv strategia de content writing și reguli de marketing online.

Noul site are o pagină specială pentru cursurile de copywriting, unde cei interesați vor găsi mereu actualizări despre noile ediții care vor avea loc, precum și o pagină de Resurse, actualizată cu ultimele sfaturi și noutăți.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related