„Desi in momentul in care te angajezi ca junior in creatie, split-ul pe sexe e cam 50/50, doar 11% dintre femei ajung sa ocupe pozitii de management”. Asta e adevarul de la care au pornit Sandra Bold si Simona Suman cand s-au decis sa lanseze Lady Steps. E o serie de seminarii, tinute de femei din publicitate si din industria creativa, care au o poveste cu happy end - si sfaturile aferente - de impartasit.
Proiectul, organizat prin ADC, a avut prima editie pe 16 februarie. (Frecventa va fi cam la o luna.) N-are pagina sau site, dar l-au promovat pe Facebook, mail si messenger, de la om la om. Locurile s-au rezervat instant si toata lumea chiar a venit incat cele doua initiatoare si-au spus ca ori chiar era nevoie de un eveniment de genul, ori lumea a auzit ca era vin gratis.
Despre cum au pus proiectul pe picioare si ce planuri au cu el, ne zic chiar ele. Sunt invitati si barbatii, valabil si pentru seminarii.
Cu ce se mananca Lady Steps
Simona: Poate v-ati dat seama ca Lady Steps rimeaza cu Baby Steps. Nu e o coincidenta. Seria asta de conferinte e si ea doar unul dintre pasii pe care putem sa ii facem pentru a incuraja femeile care activeaza in industriile creative sa isi urmeze visurile.
Suna ca un cliseu, stiu, dar din pacate asta e nivelul la care suntem. Avand in vedere statisticile care ne arata ca doar 11% din femeile care se angajeaza in creatie ajung sa ocupe posture de conducere, se pare ca inca suntem in stadiul in care trebuie sa spunem tare si raspicat ca e OK sa ai ambitii si e OK sa te lupti pentru ele. [n.r. Poate vreti sa mai treceti o data prin seria Directoarea de creatie]
Intentiile sale
Sandra: Scopul fiecarui seminar e sa inspire, sa creeze dialog si conexiuni puternice intre femei, sa-ti dea incredere si sa te faca sa vrei mai mult de la cariera ta.
Vrem sa radem, sa glumim, sa bem vin si la final sa ramanem cu concluziile alea misto. Cu „hai ca se poate”.
Statement-ul implicit
Simona: In 2017, nu prea mai poti sa faci un eveniment de la femei pentru femei (desi, la Lady Steps barbatii sunt welcome si chiar incurajati sa participe), fara sa fie considerat feminist.
In acelasi timp, nu impunem speakeritelor sa abordeze prezentarea lor dintr-un unghi feminist. Fiecare dintre ele este libera sa isi prezinte povestea cu propria voce, pentru ca experienta personala a fiecareia este extrem de diferita, lucru care a fost deja evident dupa primul eveniment.
Schimbari propuse
Sandra: Sunt de parere ca povestile, in general, ii ajuta pe ascultatori. Asa ca povestile misto ale unor femei pe care le admiram sunt si un pick-me-up, si un stand-up show si o sursa de energie pozitiva.
Ah, si cred ca mai destrama din preconceptiile pe care le au fetele despre alte fete pe care le stiu din auzite, de pe retele.
Trigger-ul care a pornit proiectul
Simona: Despre problema am vorbit deja mai sus. Desi in momentul in care te angajezi ca junior in creatie, split-ul pe sexe e cam 50/50, doar 11% dintre femei ajung sa ocupe pozitii de management.
Cu cifrele astea in cap, am aterizat vara trecuta la Cannes la un seminar unde am vazut-o pe Jennifer Siebel, o regizoare foarte talentata care a facut „Miss Representation”, un documentar despre felul in care femeile sunt portretizate in media si felul in care ne afecteaza chestia asta. Recomand oricui pasionat de subiect sa il vada, pe mine m-a miscat foarte tare documentarul respectiv. Tot acolo se vorbeste si despre importanta mentorilor si a exemplului pozitiv si asta m-a facut sa ma gandesc la un format pe care sa-l putem aplica si noi in Romania.
Dupa ce am fost acceptate in ADC, am stat cu Sandra de vorba despre idee si ne-am apucat de treaba.
Finantarea
Sandra: The Institute, Unicredit, sunt sponsori pe termen lung. Veniti prin ADC, dar special pentru proiectul nostru.
La primul eveniment am avut si vinuri de la Catleya, Casa de vinuri Stefanesti si Corcova, cu ajutorul lui Robert Marshall, pe care il mai asteptam si la viitoarele editii.
Echipa
Simona: Proiectul a fost initiat de Sandra Bold si cu mine, in cadrul Art Director’s Club Romania. Ca orice initiativa noua propusa in cadrul ADC, proiectul a fost supus la vot si din fericire a trecut cu flying colours, adica nu am avut niciun vot impotriva.
In momentul asta, Sandra si cu mine ne ocupam de relatia cu speakeritele, partial de relatia cu sponsorii si partial de managementul evenimentului propriu-zis.
Dar n-am putea sa facem nimic fara sprijinul ADC si The Institute care ne ofera spatiul si fara Teo Calin care are mult mai multa experienta in organizat evenimente decat noi si care e practic un consilier de nepretuit in momentul asta.
Alina Nechita s-a ocupat de frumoasa identitate vizuala si ne ajuta in continuare pe partea de art direction.
Colaboratorii
Avand in vedere ca este un proiect pro-bono pe care il organizam in afara programului, ca nu vindem bilete si nu facem profit din el, suntem happy cu orice ajutor primim.
In primul rand, ne-am dorit sa colaboram cu o art directorita talentata care sa make it shine si din punct de vedere vizual, asa ca suntem foarte incantate ca Alina a fost de acord sa ni se alature.
In ceea ce priveste restul colaboratorilor, am mers pe mana Teodorei si am lucrat cu oamenii care sunt implicati si in Scoala ADC si in celelalte initiative.
Speakerii si alegerea lor
Sandra: Pentru ca am pornit din publicitate, am cautat in primul rand femei din publicitate si industrii creative. Fiecare speakerita trebuie sa aiba o poveste, a hero’s journey. Si pentru ca exemplul sa functioneze, trebuie sa aiba o functie de conducere, un rol de antreprenor, de freelancer de succes. Cautam femei cu povesti care sa inspire.
*Daca citesti asta si stii o astfel de fata, asteptam toate propunerile cu inimi si mailuri deschise
Oamenii din sala
Simona: In principal, vorbim cu femei la inceput de cariera care activeaza in domenii creative, publicitate sau conexe.
In acelasi timp, se adreseaza oricarui om curios sa afle povesti de succes ale celor mai cool femei din industrie, iar aici vorbim atat de femei, cat si de barbati.
Se adreseaza speakeritelor care au disponibilitatea sa impartaseasca o poveste personala si sa inspire o multime de oameni.
Si, nu in ultimul rand, amatorilor de o seara fun si relaxanta la un pahar de vin dupa program.
Teme de discutie
Sandra: Inca nu avem teme stabilite, doar un brief: Spune-ti povestea, include lucruri pe care ti-ai fi dorit sa le auzi cand erai junioara, spune-ne cine sau ce te-a ajutat sa ajungi unde esti, cum te-ai hotarat sa fii intr-o pozitie de management si make it colorful.
Pentru la pachet
Simona: Nu ne-am gandit inca sa publicam discutiile ulterior. Pana la urma este un eveniment gratuit, deschis publicului, asa ca cei interesati pot sa participe fara restrictii. Daca vom primi cereri sa documentam discutiile si sa le publicam ulterior, ne gandim si la asta.
Metrici de masurat o intalnire reusita
Simona: Fiind primul eveniment, am reusit la Lady Steps #1 sa observam putin cum merg lucrurile – cat de repede s-au epuizat locurile la eveniment, cum a decurs fiecare prezentare si am strans impresii 1-2-1 de la participante. In general feedback-ul a fost pozitiv asa ca l-am considerat a fi un eveniment de succes.
Sigur ca vom aduce si mici imbunatatiri urmatorului eveniment, iar noi speram ca interesul sa continue sa fie la fel de ridicat.
Promovarea
Sandra: Deocamdata pe Facebook, pe mail, pe messenger. A functionat share-ul si mesajul cu „Uite, am lansat eventul, nu-i asa ca vii?”.
Avand in vedere ca locurile la primul eveniment s-au ocupat extrem de rapid, deocamdata se pare ca Facebook e un canal de promovare suficient de puternic. Pana la urma noi vrem sa oferim evenimentul asta atata timp cat exista cerere, nu are rost sa il promovam excesiv daca simtim ca nu exista interes.
Primele invataminte
Sandra:
- Chiar daca ai verificat de 5 ori ca merg toate echipamentele tehnice, asta nu inseamna ca vor merge si a 6-a oara.
- Sa ma machiez inainte de event pentru ca se fac poze si apar pe net.
- Pentru ca au venit multe fete cred ca ori era nevoie de un eveniment de genul, ori au auzit ca era vin gratis. Sper ca prima varianta. Si atunci inseamna ca facem ceva bine.
Intersectia cu Ladies, Wine & Design Bucharest
Sandra: LWD e super. Initiativele de genul Lady Steps si Ladies, Wine & Design sunt necesare si binevenite pe piata, cu cat mai multe cu atat mai bine. Nu ne-am sfatuit in materie de planul nostru propriu-zis, dar ambele programe se sustin reciproc si sustin aceeasi cauza: fete care fac sau vor sa faca lucruri misto.
O asteptam pe Iulia sa termine operatiunea „mutat in casa noua” si atunci ii vom auzi povestea in cadrul unui seminar.
Frecventa intalnirilor
Simona: 1 eveniment la 3 saptamani/o luna.
In afara orasului
Sandra: Din nou, the more, the merrier. Daca se doreste, daca se pofteste, formatul poate fi implementat, prin ADC, in mai multe orase, atat din tara, cat si din afara tarii.