Dupa ce si-a terminat facultatile, una de Inginerie Energetica si alta de Psihologie, a contemplat putin la frumusetea vietii. Si a contemplat bine, caci dupa cateva luni si-a gasit jobul care sa-l tina implicat de vreo 7 ani. Ceva, inginer care monitorizeaza serviciile publice. Oricum voiam sa vorbim cu el despre Vexant, brandul de tricouri care promite sa insulte mediocritatea in creativitate; cel putin din nisa asta.
Autorul acestui plan malefic este Stefan Bogdan Stanciu, un tip pe care, dupa propriile spuse, il identificam in creatiile de pe fiecare tricou - pentru ca el este vexant. A inceput treaba asta acum 4 ani, cu un stencil, un pulverizator si inca ceva (e secret). Are prieteni care il ajuta cu sedintele foto si chiar si cu procesul de imprimare in sine. Acum povesteste cu mandrie despre colaborarile stranse de-a lungul timpului la sufertas, cu care isi hraneste zi de zi libertatea de exprimare. Airfield Festival, COMA, Omu Gnom, E.M.I.L., Vita de Vie s.a. Sa aflam ce si cum, chiar de la Stefan:
Stefan, inginer si omul de la Vexant
Sunt absolvent al Facultatii de Inginerie Energetica din cadrul Politehnicii si in paralel m-am ''tratat'' cu Facultatea de Psihologie din cadrul Universitatii Ecologice. Dupa absolvire am contemplat frumusetea vietii vreo sase luni pana cand m-am angajat pe postul de inginer in cadrul unei institutii ce se ocupa cu monitorizarea serviciilor publice.
Lucrez de 7 ani pe acel post si va spun sincer ca fara el libertatea mea creativa ar fi avut de suferit. Eu cred ca fiecare dintre noi trebuie sa fie ''flamand'' cand vine vorba de pasiuni si in acelasi timp capabil de efortul necesar. Un om ce isi urmeaza pasiunea e autentic, e fericit si este foarte eficient; caracteristici ce duc spre progres.
Vexant - orice idee originala este o insulta pentru mediocritate
Vexant a aparut acum 4 ani cand am inteles ca daca te focusezi si faci o pauza din toata galagia din jur, poti sa dezvolti orice iti place. Inspiratia este o stare de moment, trebuie sa vezi, sa simti, sa iti imaginezi!
Acesta este si mesajul din logo-ul meu ''eu sunt vexant'', eu asta fac, asta sunt si iti dau posibilitatea sa te reprezinti printr-un tricou personalizat. Numele de "Vexant" este bine ales din DEX si inseamna ofensator. Aparent are o conotatie negativa dar in realitate, orice idee originala este o insulta pentru mediocritate.
Procesul pana la Vexant si de la Vexant incoace
In cazul acesta, resursele financiare sunt la indemana oricui. Pentru a crea un stencil ai nevoie de o lama si o coala. Dupa, folosesti un pulverizator si restul e secret. Stencilurile sunt sabloanele pe care le fac si cu care imprim. Arta mea are multe aplicatii pe care inca designerii romani nu le percep.
"Cum am inceput?" Am inceput foarte basic. Intai am experimentat pe mine, urmat de prieteni si in final de clienti. Inveti foarte usor un lucru care te atrage si internetul este o sursa inepuizabila de informatie. M-am bucurat de fiecare sansa sa imi exersez mana pana cand totul a escaladat brusc intr-o colaborare cu festivalul Airfield.
In mai putin de o luna, trebuia sa imprim manual 1.100 de tricouri fata-verso. Partea tare pentru mine a fost ca am utilizat una din temele mele preferate si anume aripile. Tricoul trebuia imprimat pe fata cu un desen prestabilit dar pe spate am avut libertatea sa dezvolt un stencil urias ce imprima o pereche de aripi colorate.
Le sunt recunoscator oamenilor de la Airfield pentru increderea acordata. Pentru mine, proiectul a fost un succes. Cred ca o imagine cu 1.000 de aripi pe un aerodom ar fi fost fost o idee de promovare foarte cool, pacat ca nu a fost mediatizata. Amploarea proiectului cerea o mana serioasa de ajutor si aici a intervenit Peps, prietenul, colegul si persoana pe care o stresez cel mai mult.
L-am instruit in artele intunecate ale decolorarii si de atunci el este cel care imprima comenzile mari. In 2016, Peps a imprimat peste 1.500 de tricouri si a ajuns la nivelul in care intr-o zi poate sa imprime aproximativ 40 de triocuri. Am eficientizat procesul si ne putem desfasura activitatea acasa. Pentru ca atunci cand ai doua joburi si practici un sport, drumul spre atelier consuma prea mult timp.
Colaborari cu trupe muzicale
Colaborarea cu trupele se datoreaza in mare parte activitatii mele din social media unde am avut libertate de exprimare si mi-am prezentat proiectele. Am colaborat cu COMA, Vita de Vie, E.M.I.L., Bosquito, Omu Gnom, si am creat pentru artistii care m-au inspirat.
Oamenii din industria muzicala sunt in general receptivi la lucrurile ce tin de imagine si cred ca pot aduce un plus. Scopul meu in colaborarea cu trupele este acela de a dezvolta un pachet destinat fanilor. Pentru fiecare proiect cu trupele incerc sa dezvolt o poveste foto/video cu ajutorul bunului meu prieten Valeriu Catalineanu. El este artistul cu care rezonez, omul din spatele camerei si un profesionist declarat.
In fiecare pachet, clientul primeste o fotografie printata, aleasa din clipul sau sedinta foto facuta cu trupa. Pun accentul pe client pentru ca el trebuie sa primeasca mai mult decat un tricou, el nu este un om obisnuit, el sustine trupa!
Incerc mereu sa imbunatatesc pachetele si am ajuns in momentul in care clientul primeste tricoul imprimat manual, albumul trupei/artistului, fotografia semnata de artist si evident nelipsitele stickere. Cred ca este foarte important sa transmiti mesajul de care are nevoie clientul.
Promovare
Promovarea o fac pe retelele de socializare si vine din colaborarile cu artistii si proiectele personale. Imi place sa imi reprezint brandul si am invatat destul de multe pe partea de video/foto, unelte foarte utile cand vine timpul sa iti spui povestea.
Libertatea pe care ti-o permite o camera este limitata doar de imaginatie. Mie imi place foarte mult sa fiu creativ, sa ma joc, sa fac din nimic ceva.
In lucru, in prezent
Sneak peek ar fi ca tocmai am terminat un proiect pentru Irina Rimes si Killa Fonic, inca nu am publicat. In paralel lucrez cu prietenul Omu Gnom, Valeriu si Ianosh (un tanar foarte talentat) la un videoclip pentru noul album Omu Gnom. Am multe idei cand vorbim de design, styling sau promo-uri si sper sa am destula energie pentru toate.
Planurile lui Stefan
Anul acesta mi-am propus sa incep un vlog si cred ca prin intermediul lui imi voi spune povestea mult mai placut. Creativitatea este felul meu de a comunica si sper sa imi dezvolt vocabularul. Invat din mers si incerc sa ma bucur de drum. Va doresc inspiratie, pe fiecare expiratie!