Mult zgomot de fond, in 2016. Si mai multa vrajeala. Csf, n-ai csf. Acesta este bilantul lui Stefan Chiritescu, Strategy and Business Development Director la Ogilvy, pentru acest an. Nu e nevoie de multe cuvinte, se pare, ca sa ne luam la revedere de la 2016:
2016
Mult zgomot. (de fond).
In Romania mea, a fost un an post-Colectiv, un an in care oamenii din jurul meu s-au dezumflat dupa ce s-au umflat, un an in care Tolo.ro a fost mai smecher decat DNA, un an in care DNA a fost in campanie electorala si atat, un an care ne-a aratat inca o data cat de nasol e sa nu ai o strategie nationala pe sport in contextul Olimpiadei si al Campionatului European de fotbal.
Tot in Romania mea, am vazut cresteri salariale la bugetari necesare, dar nesustenabile, dar am vazut si un inceput de guvernare altfel, am vazut doua tipuri de alegeri electorale care ne arata inca o data cate Romanii exista si, mai ales, cata aroganta inutila zace in oameni care se vor progresisti.
In Romania celalalta am vazut frica venita din saracie, dar si ce inseamna lipsa educatiei in sensul unor modele de urmat/de evitat.
Subiecte fierbinti
Brexitul si Trump sunt la nivel macro ceea ce alegerile locale si parlamentare sunt la nivel micro: cand ignori majoritatea tacuta, ti-o furi. Dar e mai simplu sa fii arogant. Si destept. Pe Facebook.
Meme-ul lui 2016
"Csf, N-ai csf". Nici nu se putea mai bine pentru anul asta.
Slogan pentru 2016
It’s half time/Speranta moare ultima (alta chestie definitorie din mentalul cretinoido-resemnato-pasiv local care tot nu intelege ca actiunea chiar incepe cu tine).
Noutati in industrie
Si mai multa vrajeala versus anii trecuti. Pacat, avem cea mai frumoasa meserie, dar pare ca ne preocupam mai degraba de cum arata case study-ul decat cum arata munca efectiva.
Cea mai apreciata campanie a agentiei
Cea mai grea si mai complexa, pentru ca nastem un brand de la zero intr-o categorie care acum se aseaza: Cidrul Mindru.
Cea mai simpatica si eficienta totodata: campania Eti Puf, care a triplat obiectivul de vanzari si a devenit virala cu un sponsored post pe canalul de youtube al agentiei.
Cea mai campanie facuta exact cum am prezentat in ppt: Ciuc Radler-Romania moderna.
Cele mai misto campaniidin 2016
De la ei: incredibil de simpla si de desteapta.
De la noi: Blending Spirits. Content misto si pe brief:
O urare pentru 2016, pe modelul John Oliver
Nu ma dau in vant nici dupa 2016, nici dupa Oliver. Dar imi place Tolo. Sper sa faca prozeliti.