[Cu influencerii la client] Cristina Fulea (Wunderman): Mai putin awareness, mai multa conversie

[Cu influencerii la client] Cristina Fulea (Wunderman): Mai putin awareness, mai multa conversie

Cand vine vorba despre influenceri, cei de la Wunderman zic ca stiu cum merge treaba, doar exista influenceri si printre ei, inclusiv in management. Hello, Ileana Badiu si Joaquin Bonnilla.

Cristina Fulea, PR si Social Media Manager, ne zice despre cum inteleg ei piata si cum lucreaza. Nu conteaza cifrele de reach si awareness. Importante sunt afinitatea dintre brand si influencer si a sa comunitate, plus adaptarea continutului la specificul canalului. Plus conversia.

 

Momentul cand alegem sa lucram cu un influencer

Apelam la un influencer in momentul in care ne asiguram ca i-am creat un context, prin care el poate comunica cu fanii lui. Acest lucru ne va asigura si o conversie.

Tinem cont de afinitatea audientei la mesajul pe care vrem sa-l transmitem. Ulterior, ne gandim la experienta de lucru pe care am avut-o cu ei, la loialitatea fata de brand.

 

Influencer de Romania, o definitie

Fara bariere, care s-au bazat foarte mult pe experientele personale si au avut curaj sa expuna destul de mult din cotidianul lor. Tocmai asa au reusit sa devina influenceri, ei fiind apreciati pentru sinceritatea si degajarea cu care discuta cu prietenii lor din online.

Exista o definitie pentru influencer, dar numarul de fani a ajuns sa-i defineasca.

In mixul de comunicare apelezi la influenceri intr-o etapa care tine mai putin de awareness, asa ca ai nevoie mai mult de nise.

 

Influenceri “buni” versus influenceri “rai”

Ne plac influencerii badass pentru ca sunt reali si chiar reusesc sa transmita mesajul pe bune. Ne plac si influencerii buni, pentru ca au mereu un plan de bataie.

Niciun influencer adevarat nu are un CV, este de ajuns sa-i spui numele. Nu intotdeauna daca ai multe branduri in CV inseamna ca te si ajuta sa iei “job-ul”.

 

Mod de lucru: influenceri si bloggeri, o comparatie

Din punctul nostru de vedere foaarte prietenoasa. Noi, Wunderman, suntem agentia care rezolva totul la un telefon. Sigur cineva stie pe cineva. Avem influenceri in echipa, incepand chiar din structura de management: Ileana Badiu stie tot ce e la #Super40; Joaquin Bonnilla are followersi din Mexic pana in Romania; Tereza Munteanu stie pe toata lumea si toata lumea o stie pe Teri.

Nu cred ca mai e nimeni doar blogger. Chiar daca este text sau snap, fiecare are influenta in mediul sau.

 

Continut care merge bine

Continut nativ pentru reteaua in care este publicat. De exemplu, textul nu merge pe Snapchat.

 

Marcam cu (P) sau nu, aceasta este intrebarea

Reteta este sa integrezi mesajul cat mai nativ in comunicarea influencerilor. Nu este ceva reglementat, depinde mult de la caz la caz, de fapt e despre cum reactioneaza mai bine targetul influencerului.

 

Cea mai mare campanie cu influenceri

Cu ocazia lansarii noului model Ford Edge, am aflat de la influencerii cooptati in campanie cum si-au depasit limitele si au ales sa mearga mai departe cu un singur gand: sa-si traiasca viata asa cum aleg.

 

Atunci cand i-am selectat, ne-am ghidat dupa pasiunea si felul in care aleg sa faca ceea ce le place. Canalul de comunicare, de aceasta data, a fost unul neutru, Republica.ro, gazduind o serie de interviuri cu: Andi Vasluianu, Anca Bucur, Ada Solomon, Tiberiu Useriu, TNT Brothers.

 

 

Cum ii masuram: KPIs de urmarit

Mai putin awareness, mai multa conversie, daca ar fi sa-l citez pe colegul meu Andrei Basoc :)

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related