[Cu burta pe carte] Ce a invatat Dragos Ometita (Centrade Cheil) de la hipopotamul roz

[Cu burta pe carte] Ce a invatat Dragos Ometita (Centrade Cheil) de la hipopotamul roz

Ca oamenii isi cauta singuri informatiile, daca au nevoie de ele. Dar cand se intalnesc cu hipopotami roz, te vor tine minte. Dragos Ometita, Group Creative Director, Centrade Cheil, completeaza cu un alt lucru important: sa nu cauti mereu in aceleasi locuri. 

 

Schimbari de paradigma

Singura mare schimbare de paradigma a fost in 2008 cand niste baieti din State au decis ca trebuie sa o luam de la capat cu totii si chiar sa incepem sa muncim, restul, digitalul care a prins aripi, noile generatii care doresc cu orice pret sa fie gratificati instant, democratizarea crearii si expunerii de content, le consider mai degraba evolutii firesti ale unei societati si implicit lucruri normale de care orice generatie de advertiseri se loveste.

 

Ce si cum invata publicitarii

De unde invatam si pana acum, de oriunde. Ai in jurul tau surse infinite de informare sau inspiratie, fie pe vreun display sau in afara lui.

 

Metoda personala

In fiecare zi la munca inveti ceva nou, recent am invatat ca poti face comunicare pentru domeniul bancar intr-un fel foarte proaspat si contemporan facand o campanie cu spoturi de 5 minute plus in care nu se intampla nimic: Viata fara Cash – Nimic Neasteptat

In general consider ca e foarte important sa nu cauti mereu in aceleasi locuri. Imi place sa fiu mereu aproape de oamenii pentru care comunic si aici nu vorbesc de oamenii din ppt-uri ci de cei de pe strada, din metrou, soferi de taxi sau, mai nou, de uber.

Asa descoperi lucruri foarte interesante despre comportamentul lor, de exemplu stim cu totii ca "tineretu'" sta numai cu ochii in telefoane, insa daca stai si observi un pic iti dai seama ca majoritatea timpului sunt intr-o aplicatie sau alta de mesagerie, deci, invatam ca se evita contactul direct pentru a avea o comunicare cat mai cosmetizata si sa aiba o imagine cat mai buna fata de oamenii din grupul lor, chiar si atunci cand vine vorba de lucruri uzuale si banale.

Daca poti sa aplici asta in abordarea ta pe campania x sau y brusc devii mai relevant, doar fiind un pic atent (cu placere, celelalte agentii).

Apropo de pozitie, normal ca e variabila, la fel cum sunt si oamenii, o masa organica ce se schimba mereu si trebuie sa faci si tu ca advertiser acelasi lucru.

 

O invatatura recenta

Am un proiect personal on going impreuna cu Vlad Giogu si un prieten jurnalist care are ca subiect dimineata devreme in varii domenii si contexte. Ultimul episod este despre o  banala calatorie cu trenul spre Pitesti si despre oamenii care fac lucrurile sa se intample la CFR Calatori.

In dimineata aia am invatat doua lucruri, ca exista oameni foarte pasionati unde te astepti mai putin si ca majoritatea luam lucrurile uzuale "for granted" si nu mai constientizam ca in spatele lor sunt multi oameni interesanti si dedicati.

 

Cursuri de specialitate

Nu am fost la cursuri, sunt bine venite insa, mai bine e sa dai tu cu capul de lucruri concrete si sa  gasesti solutii aplicabile la real.

 

Titluri de specialitate

Nu citesc carti de specialitate din simplul motiv ca pe langa niste principii de baza pe care ar trebui sa le avem in sange orice carte din momentul in care e inceputa pana e terminata devine destul de "obsolete" pentru ca peste ea trece un an de zile in care se schimba iarasi tot, de cateva ori :)

 

Cele mai importante carti

Daca ar fi sa mentionez ceva as spune cartile lui Jeremy Clarkson, antologii ale articolelor lui scrise in "The Sun". Un exemplu foarte bun de scris subiectiv care prin puterea umorului si discursului relevant devin obiective in mintea unui cititor.

Daca ar fi sa aplici asta la advertising, intelegi ca oamenii nu vor informatii precise de la noi, vor entertainment, gasesc ei singuri in jur de 2399 de forumuri sau site-uri sau blog-uri care trateaza subiectul de care sunt interesati.

Daca se simt bine cu tine atunci te vor tine minte, nimeni nu isi aduce aminte de bullet-ul 3 dintr-un ad insa daca ai un hipopotam roz sau un discobol nebun sigur vei ramane in memoria lor afectiva.

 

Romania si scoala de publicitate

Suntem prea la inceput, dar orice inceput este, ei bine, un inceput. Asta inseamna ca va exista si o continuare si asta e bine. Cea mai buna scoala acum este scoala vietii in agentie.

 

Cat are nevoie publicitatea de invatare

Nu. Dupa un an jumate de publicitate stii tot ce e de stiut. Evident ;)

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Cheil Centrade

Centrade | Cheil este una dintre cele mai mari companii de comunicare din Romania si HUB regional Sud Estul Europei (10 piete). Ca agentie integrata, Centrade | Cheil are capabilitati de coordonare la nivel de... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Campanii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related