Un studiu din 2010 al Facultatii de Sociologie de la Universitatea din Bucuresti arata ca 42% dintre romani cred ca Soarele se invarte in jurul Pamantului, Romania aflandu-se pe penultimul loc din Europa in ceea ce priveste gradul de cunoastere stiintifica a populatiei.
Aceasta sumbra realitate alaturi de pasiunea pentru cunoastere, dar si dorinta de a aduce o schimbare pozitiva in societatea romaneasca sunt motivele pentru care Rogalski Damaschin a decis sa se alature, in calitate de partener de comunicare, proiectului Bucharest Science Festival, primul festival din Romania dedicat popularizarii stiintelor si tehnologiei in randul publicului larg.
Aflat la cea de-a patra editie, Bucharest Science Festival reuneste cercetatori, experti, specialisti din cele mai diverse domenii ale stiintei, elevi si studenti, parinti, intr-un spatiu comun al carui scop este stimularea curiozitatii, cunoasterea lumii inconjuratoare si incurajarea tinerilor de a urma o cariera in domenii legate de stiinta si tehnologie. Festivalul va avea loc anul acesta intre 28 septembrie si 2 octombrie.
Agentia va asigura servicii de comunicare: strategie, PR, social media si managementul relatiei cu liderii de opinie, astfel incat festivalul sa se bucure de o mai larga cunoastere in randul publicului larg si pentru a starni interesul pentru stiinta.
"In calitate de oameni de comunicare, ni se pare absolut firesc sa sprijinim orice proiect care contribuie la o mai buna intelegere a lumii in care traim, sa-i facem pe oameni curiosi si sa aducem mai aproape idei si domenii care aparent sunt distante si neinteresante pentru multi. Stiinta si tehnologia, in ciuda faptului ca sunt baza progresului nostru economic si social, de multe ori, nu au parte de recunoasterea pe care o merita cu adevarat si asta pentru ca, de cele mai multe ori, informatiile sunt greu de inteles si de digerat. Noi vrem sa punem umarul la treaba si sa incepem sa “traducem” stiinta pe limba oamenilor obisnuiti, iar asocierea cu Bucharest Science Festival este un prim pas in acest sens", a declarat Dorian Ilie (Consumer Communication Director in cadrul Rogalski Damaschin).
"Curiozitatea a stat la baza progresului omenirii. Mereu am mers inainte incercand sa descoperim ce se afla dincolo. Dincolo de orizont, de ocean sau de atmosfera. Ne-am lovit de obstacole ridicate de natura, de propriile noastre limitari, dar nu am renuntat. Am mers mai departe, impinsi de dorinta de a afla secretele Universului. Istoria ne-a aratat-o in repetate randuri: o societate indiferenta, blazata, inchisa in sine este o societate muribunda. Vitalitatea provine din dorinta de cunoastere, de depasire a limitelor. Sunt virtuti care trebuie cultivate, incurajate, mai ales in randul copiilor. Ei vor fi exploratorii de maine!", a declarat Alexandru Toma Patrascu (Directorul Bucharest Science Festival).