Raluca Zamfir: Pentru noi e foarte important ca nu mai exista aceasta distanta intre spectator si cinema si ca spectatorul joaca un rol fundamental astazi

Raluca Zamfir: Pentru noi e foarte important ca nu mai exista aceasta distanta intre spectator si cinema si ca spectatorul joaca un rol fundamental astazi

Ce aduce romanii in cinema? De foarte multe ori, succesul de box-office din SUA e corelat cu cel din Romania, spune Raluca Zamfir, Managing Partner RANEvents PR Agency.
Agentia se ocupa de promovarea multor titluri care ajung pe marile ecrane de la noi, prin clientul ei, Forum Film.
 

Cum aduc ei romanii in cinema sa vada anumite filme? Cu sotron, parcuri de aventuri, brunch-uri ciudate si, bineinteles, superputerile online-ului. Raluca spune ca, de multe ori, in Romania lipseste strategia de promovare in acest domeniu: ”Filmele trebuie sa se promoveze la fel ca multe produse din  FMCG. Sigur ca lipsesc bugetele mai mari, care ar permite actiuni de promovare mai atractive, mai ample, mai inedite, dar exista si o oarecare lipsa de strategie si lentoare”.

 

Cel mai important element in promovarea unui film

Cand vorbim de cel mai important element in promovarea unui film ne raportam, cel mai adesea, la specificul publicului din tara in care il promovam.

Sa mergi la cinema, sa consumi film e mult mai mult decat de o forma de petrecere a timpului liber, e o adevarata forma de cultura, de socializare, de asumare a unei identitati anume.

Practic noi de aici pornim mereu: ce ii place publicului din Romania cel mai mult si mai mult, ce mesaje atractive putem promova astfel incat sa fie citite si in functie de raspunsurile la  aceste intrebarei a ne construim strategia de promovare.

E clar ca in anii pe care ii traim unul dintre aspectele speciale ale filmului tine de revolutia tehnologica ce a cuprins industria cinematografica si ca din ce in ce mai multi oameni sunt extrem de pretentiosi cand vine vorba de productia, impachetarea tehnica si proiectarea unui film.

De-asta  formatul IMAX are asa succes, practic e o poarta pe care omul o deschide si intra cu totul, e absorbit de aceasta lume fascinanta a cinematografiei care cu ceva timp in urma ii parea inaccesibila.

Pentru noi e foarte important ca nu mai exista aceasta distanta intre spectator si cinema si ca spectatorul joaca un rol fundamental astazi.

Cat despre partile dificile, e clar ca nu toate filmele pot fi lucrate pentru 3D, 4DX sau IMAX si ca exista un segment important de public care iubeste filmul de arta si ale carui asteptari sunt la superlativ. Gandeste-te ca noi lucram pentru ambele tipuri de public si ca asta nu e neaparat usor.

 

Ce aduce publicul roman la cinema

In general, scenariul si realizarea tehnica prinde foarte bine la noi si oriunde in lume. La asta se adauga, fireste, distributia, succesul de box office din Statele Unite, promovarea care i se face filmului.

 

Cat de corelat e succesul din box office SUA de succesul din Romania

Din experienta noastra exista o puternica legatura intre succesul de box office din SUA si succesul din Romania, publicul de aici urmareste noile aparitii si asteapta sa vina in cinema si la noi.

De foarte multe ori au fost superproductii care au avut premiera in acelasi timp in SUA si aici. Cumva asta pune Romania pe harta semnificativa a mersului la cinema, mai ales ca in ultimii ani, odata cu intrarea lantului Cinema City in Romania si cu deschiderea de multiplexuri in multe orase din tara, a crescut foarte mult numarul celor care merg la film.

 

Actiuni neconventionale de promovare

Nici nu stiu cu ce sa incep :) La foarte multe filme am facut actiuni neconventionale de promovare.

De exemplu, la “Cei opt odiosi” al lui Quentin Tarantino am organizat o iesire  cu cateva probe dificile, cumva pentru a reconstrui atmosfera de “middle of nowhere” din film.

La “Alice in Tara Oglinzilor” am reconstituit, intr-o superba gradina din centrul Bucurestiului, decorul din film, iar invitatii au putut savura un breakfast intocmai ca in pelicula, iar la „Cartea Junglei” am invitat jurnalistii si bloggerii sa testeze trasee in Aventura Park din Cernica.

Si lista poate continua. Avem prea multe idei implementabile...si prea putine filme :) Si avem noroc ca Forum Film, clientul nostru, este deschis la propuneri WOW.

 

Ce lipseste in promovarea filmelor in Romania

Strategia de comunicare de multe ori lipseste cu desavarsire. Filmele trebuie sa se promoveze la fel ca multe produse din  FMCG.

Sigur ca lipsesc bugetele mai mari, care ar permite actiuni de promovare mai atractive, mai ample, mai inedite, dar exista si o oarecare lipsa de strategie si lentoare.

 

Evolutie

Promovarea filmelor in Romania a mers mana in mana cu dezvoltarea pietei la noi. Tine cont ca am plecat – la inceputul anilor 2000 – de la situatia in care in multe orase mici nu mai existau cinematografe, iar oamenii nu aveau unde sa vada un film.

Un rol semnificativ in relansarea pietei de cinema l-a jucat reteaua Cinema City, care la noi e liderul pietei.

 

Clisee

In mare e vorba de clasicele clisee, cum ar fi afise care promoveaza un super actor ce apare in film, chiar daca rolul lui se reduce la doua replici, sau folosirea acelorasi vechi antagonisme de tip erou-antierou (desi nu asta e esentialul filmului), good cop-bad cop, frumoasa si bestia etc.

Ca sa poti face o promovare inedita unui film, din experienta noastra, e musai sa urmezi cativa pasi. Primul ar fi sa vezi filmul, al doilea sa citesti cat mai mult despre film, distributie, productie etc. si al treilea sa identifici acele elemente unice, bizare, exotice, rare, acel “carlig”, cum zic americanii, pe care sa incerci sa le exploatezi in promovare.

 

Online-ul

Online-ul e esential, astazi, in orice strategie de promovare, nu numai in cea care vizeaza un film. Oricat am nega, traim online, unii chiar sunt mai activi online decat offline.

In plus online-ul e complementar noilor tehnologii din cinema, e si cel mai simplu, eficient si rapid canal de comunicare, e foarte accesibil aproape oricui, trebuie sa fii chiar fraier sa nu profiti de online in promovare.

Insa la fel de important este si offline-ul – activarile, propunerile speciale si cele de PR. Si in online si in offline important este continutul.

 

Publicul

Iti dau cateva cifre, care, dupa mine, sunt extrem de graitoare. Investitiile Cinema City au contribuit la relansarea pietei de cinema din Romania, care a trecut prin momente dificile, dupa inchiderea multor cinematografe – majoritatea din reteaua de stat –, mai ales in orasele mai mici.

La finalul lui 2007, cand Cinema City a deschis in Romania primele 2 multiplexuri (la Iasi, respectiv la Timisoara), conform rapoartelor CNC, Romania avea un cinematograf la 299.000 de locuitori si un ecran la 184.000 de locuitori.

Astfel, din cele 72 de cinematografe (de sine statatoare sau tip multiplex) din tara, Cinema City detinea 2, iar din cele 117 sali (ecrane), 12 erau ale Cinema City.

Opt ani mai tarziu, raspunzand unei cresteri constante a pietei de film din Romania prin deschiderea anuala de noi cinema-uri, Cinema City a mai adaugat 21 de locatii, avand acum 23 de multiplexuri in Bucuresti si in tara, dominand peste jumatate din piata.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


RAN Communication

RAN Communication este o agentie on the go. Atunci si acolo unde clientul are nevoie, aproape 24 de ore pe zi, 7 zile pe saptamana. RAN Communication inseamna o cultura dinamica si pozitiva, avand o... vezi detalii »

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related