Peste 10 ani, media se va intoarce la misiunea ei primara. Va fi nevoie de 3 cicluri electorale pentru asta, spune Eliza Rogalski, Founder Rogalski Damaschin Public Relations. Tot in 2026, manifestarile de brand vor fi la concurenta egala pentru trafic cu stirile de interes public.
PR-ul din 2026
Peste 10 ani sper sa vedem agentii de PR care au integrat operational creatori de continut editorial. Asta inseamna ca pentru cititor nu va mai conta daca un articol este "earned" sau "paid", ci informatia si modul de livrare vor conferi credibilitate, trafic, share.
Va deveni atat de scump sa facem paid media, incat probabil fie vom cumpara, fie vom "inchiria" astfel de spatii in care sa dezvoltam manifestari de brand, la concurenta egala pentru trafic cu stirile de interes public.
Media
Peste 10 ani, earned content aproape sigur ca va fi 100% unbranded. Cred ca media se va reintoarce, incet-incet, la intelesul si misiunea ei primara – aceea de a fi in slujba publicului.
Iesind de pe agendele politicienilor si din sferele lor de interese, media va reveni la definitia primara a unei informatii de interes public, in interesul publicului. Aveti rabdare, pana atunci mai sunt totusi 3 cicluri electorale.
Peste 10 ani aproape sigur Facebook va fi, si in Romania, noul Google. Si nu va mai fi singurul social network la care sa ne raportam.
Noul public
Peste 10 ani nu vom mai avea millennials. Nu stiu cum arata noua generatie de candidati, consumatori, clienti, sper doar sa avem acelasi simt al adaptarii si al intuitiei care ne-a ajutat sa intelegem in fiecare moment cu cine vorbim.
Peste 10 ani e posibil sa facturam in euro, nu doar sa ne raportam la euro. Avem doar 10 ani la dispozitie sa facem marele pas de la 300 de lei la 300 de euro in ce priveste ora de agentie.