Nu poti sti niciodata cand si unde binevoieste sa-ti apara momentul de AHA. Dar uite ca, uneori, nu se intampla pe o plaja din Belize, ci chiar la birou, in fata calculatorului. Mihaela Stefanica (Copywriter, Ogilvy & Mather Romania) pune mirajele la colt si indrazneste chiar sa spuna ca principala sursa de inspiratie in problem solving-ul creativ este chiar brieful, fara distrageri, in afar' de un pic de muzica langa. Bineinteles, esti dator ca in timpul tau liber sa te hidratezi creativ cu toate ocaziile posibile. Ce intorsaturi face calea ideii catre Mihaela aflam in randurile urmatoare.
Discutam despre idei si sarbatorim premergator Premiilor FIBRA creativitatea pura a campaniilor romanesti, in cadrul unei tematici inspirate de AQUA Carpatica, partener al festivalulului local de creativitate ce are loc intre 3 si 6 mai.
Tocmai ti-a venit brieful
Sunt intr-o sala de meeting sau afara, ca a venit vara. Profit de moment si beau niste apa din paharele de protocol. In momentul asta, de obicei toata lumea e O.K. cu toata lumea - inca nu exista idei pe care sa ne certam, glume prea ne-funny, rosu prea rosu. Toata lumea este O.K., hidratata si optimista.
Cum ajuti ideea sa te gaseasca?
Provocarea cea mai mare este sa stau cat mai mult timp cu mintea in brief, fara sa fiu distrasa de un mail, o melodie, un coleg, o factura, un pisoi de pe net. Ideile sunt atat de bune pe cat de mult reusesc sa mentin aceasta stare.
Nu ma apuc mai niciodata sa caut surse de inspiratie cand am primit brieful pentru ca ar fi mult prea tarziu. Incerc sa ma mentin hidratata si inspirata by default, ca nu se stie niciodata cand apare un brief.
Lucru de echipa vs. individual
De cele mai multe ori, este o munca de echipa.
Distractii pentru subconstient
Ascult muzica – functioneaza destul de bine. Mai ales ca pot sa o corelez cu ceea ce fac. Mai house fara pretentii cand scriu un newsletter B2B, mai super misto cand sunt pusa pe fapte mari.
Un anume aha-moment
Nu am o povestioara romantica – eram in tren spre mare si m-am intalnit cu ideea, ne-am privit in ochi si am stiut. Ideile cele mai bune mi-au venit cand eram la calculator, dupa ce am citit brieful, sau intr-o sala de brainstorming cu Bogdan (n.r. Bogdan Anghel, art-ul cu care Mihaela face echipa).
Dezamagirea „s-a mai facut”
Se intampla destul de des si nu e prea placut. De obicei, daca am o idee simpla si eleganta, sigur s-a mai facut candva, cumva. Daca le enumar pe toate, ma apuca tristetea.
O campanie care aproape ti-a venit si tie
Toti ne punem diagnostic cautand pe Google. Cum ne tine un pic in partea stanga, dam un search si ajungem pe forumuri care mai de care mai obscure, descoperind ca mai avem 3 luni de trait. Pentru a rezolva problema, voiam sa fac, simplu, o campanie de Google Ads. Pana sa o facem noi insa, au facut-o altii.
[Meta] Aha-moments din viata de creativ
Ca tot am vorbit despre idei si despre cum apar ele – cateodata trebuie sa cauti zile intregi pana cand gasesti o idee de care sa fii multumit, altadata ea poate aparea imediat ce citesti brieful.
Un AHA moment ar fi ca nu poti sti niciodata cand apare un AHA moment.
Un alt AHA moment: ideile bune nu au nevoie de foarte multe explicatii. Daca trebuie sa scrii 2 pagini de Word explicand o idee, inseamna ca trebuie sa cauti alta idee.