Carmen Sterian (Wunderman): Generatia 18-30 nu mai e reprezentata de catre branduri, cum au fost generatiile 34+

Carmen Sterian (Wunderman): Generatia 18-30 nu mai e reprezentata de catre branduri, cum au fost generatiile 34+

Cum se creeaza prieteniile noi? Ai nevoie de reciprocitate, intelegere, compatibilitate si alte chestiuni delicate. Dar si de distractie. Fara sa citim studii din Marea Britanie sau Chile, relatia dintre brand si tanar are cam aceleasi puncte de bifat. Aprofundam problema alaturi de Carmen Sterian (Head of Strategy, Wunderman), care ne-a povestit cum sta treaba atunci cand brandul vrea prietenii cu tanarul, dar tanarul are deja destule, cum s-ar zice.

Dar hai sa ne imprietenim si noi, ca sa-ti dau niste sfaturi. Daca ai intre 18 si 30 de ani, ia loc in cel mai confortabil fotoliu pe care-l cunosti, ia ceva pe care sa notezi si trece acolo toate aventurile legendare pe care cineva le-ar putea trai alaturi de prieteni. Ia acest brief si citeste-l atent. Foarte curand ar trebui sa vizualizezi povestea ta in 3 OOH-uri succesive si destepte pe care o sa le inscrii la ADventura URSUS, una dintre competitiile Young FIBRA.

Hai, grabeste-te un pic, caci mai ai timp pana pe 27 aprilie. Dar am zis un pic pentru ca ai ceva de citit, aici, mai jos. 

 

Cum se distreaza tinerii romani?

In fel si chip, fiecare in felul lui, singuri, dimpreuna cu prietenii lor sau cu comunitati noi, cu creativitate, reinventare si initiativa, incercand, descoperind si adaptandu-se permanent. Ei asa invata si asa-si scriu povestile, intr-o continua aventura.

 

Preconceptiile brandurilor despre distractiile tinerilor

O sa profit de ocazie si o sa spun ca brandurile ar trebui sa inteleaga un lucru simplu. De fapt, doua realitati: generatia asta nu mai este reprezentata de catre branduri, cum au fost generatiile 34+.

Asta pentru ca generatia 18-30 are spiritul ei propriu. Ei vor emotie, valoare, stil personal, lucruri simple, care conteaza si au curajul sa spuna adevarul, inclusiv-spre-mai-ales despre produse si branduri.

Isi asuma rolul de creatori si participanti la curentul anti-consumerism, recomandand si criticand la liber.

Un brand trebuie sa demonstreze ca ti-e prieten: ca te respecta, ca te asculta, ca te ajuta, ca te implica, in general ca iti ofera ce ai nevoie, nu vorbe goale si-atat. Banii ti-i ia oricum, deci trebuie sa merite, pentru ca tu muncesti pentru acei bani, adica iti investesti timpul si viata. Pare prea mult, dar este o abordare foarte pragmatica.

A doua chestie se leaga de prima: ei sunt si trebuie tratati ca persoane, ca oameni, nu mai sunt "segmente de varsta inregimentate", carora brandul li se adreseaza. Nu le place sa-i consideri consumatori. Produsul trebuie sa fie de calitate, clar. Dar lor nu le vorbesti, nu le spui ce sa faca, nu le arati.

Toata puterea unui brand sta in prietenia si sustinerea pe care le ofera, astfel incat viata ta sau lumea sa se schimbe in bine. Generatia tanara trebuie amuzata, surprinsa, distrata, provocata, sedusa pentru ca ea are nevoie de emotie, povesti reale, experiente autentice si cauze concrete si utile.

 

Digitalul si distractia. Cat se distreaza tanarul online vs. offline?

N-am un calcul exact. Digitalul este cadrul in care nevoia de transparenta, comunicare si organizare uneste generatiile pe teme de interes, inclusiv cand vine vorba de distractie. E functional.

Totul este mai rapid si mai la indemana prin online: afli, alegi, dai attend, cumperi bilete, donezi, etc. fix in domeniul care te intereseaza. Dupa care participi. Dupa care comentezi la liber, ceea ce duce la imbunatatirea permanenta a ofertelor, intamplarilor, evenimentelor sau serviciilor sau la disparitia lor.

Pe de alta parte, online-ul faciliteaza emotia-relatiile, discutiile, grupurile, glumele; ai gif-uri si filme cu pisici, ai pareristi, ai zeci de mii de poze, ai muzici, jocuri, celebritati, oameni care te inspira, pagini de interese, documentare, stiri de toate tipurile, povesti de toate felurile, ai de toate.

Problema intervine daca exagerezi cu distractia asta online si uiti de cea offline, face to face, care-ti oxigeneaza mintile si-ti poate aduce chiar si o-mbratisare ;) :))

 

Ce te surprinde la modurile tinerilor de a se distra astazi?

Nada. La cei mai mici decat ei ma surprinde ceva si vreau sa inteleg "de ce" pana la capat: nu mai vor sa citeasca. Punct. Asta pentru noi facea si face parte din distractie. Pentru ei pare-a fi devenit o simpla obligatie.

 

E musai sa fii tanar ca sa vorbesti cu tineri?

Da, e musai :) dar nicidecum nu este vorba despre varsta din buletin. Eu sunt dovada vie :)) Oricum, intotdeauna am invatat de la ei, asa cum, probabil, au invatat si ei de la mine. Raman curioasa, ii intreb, ii ascult, le respect "noutatea". Cam ce dai, aia primesti, indiferent de varsta.

 

Cum eviti sa "calci" in clisee cand comunici pe tema distractiei, ca brand?

Fiind curios, intreband, ascultand, respectandu-le credintele si felul lor de a fi si a face.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Campanii

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related