[Aho, aho!] Marius Rosu (GAV): Nu cliseele Craciunului sunt problema, ci cliseele publicitatii

[Aho, aho!] Marius Rosu (GAV): Nu cliseele Craciunului sunt problema, ci cliseele publicitatii

Marius Rosu, Creative Partner GAV, spune ca toate campaniile de Craciun seamana intre ele pentru ca e printre putinele dati cand toate brandurile isi picteaza fetele in aceleasi culori, dar isi uita buletinul acasa. Saturatia publicului fata de ele este, de fapt, saturatia romanilor fata de publicitate si cliseele rosii cu blana alba, la reducere.

 

De ce incep unele campanii de Craciun atat de devreme

Pentru unele branduri, Craciunul e doar o felie din placinta umpluta cu arginti, si prin urmare nu are nimic daca se taie mai devreme de cand se strange toata lumea la masa.

 

Momentul potrivit

Fiecare brand, prin comportamentul si obiceiurile sale, ar trebui sa deduca firesc si cand ar fi momentul unei abordari adecvate a acestei Sarbatori.  Sau, la fel de bine, poate decide ca nu e nevoie de o campanie dedicata.

 

Cand incepe agentia sa intre in presiunea campaniilor de Sarbatori?

Nu exista o zi in care sa auzim pocnetul pistolului care da startul saniei cu reni. Ne luam dupa posterele cu concertul lui Stefan Banica Jr.

 

Corectitudine politica: incepe sa fie inlocuit Craciunul cu "Sarbatori" in Romania?

E deranjant cand Craciunul devine doar un pretext pentru vanzari si se transforma in Sarbatoarea preturilor mici!

 

Ce nu e indicat sa apara intr-o campanie de Craciun

Iepurasul de Paste.

 

De ce seamana toate campaniile de Craciun

Campaniile de Craciun seamana intre ele pentru ca e printre putinele dati cand toate brandurile isi picteaza fata in aceleasi culori, dar isi uita buletinul acasa.

 

Exista o saturatie a publicului fata de campaniile de Craciun?

Cu siguranta exista o reticenta fata de campaniile de Craciun, dar nu mai multa decat pentru publicitate in general. Craciunul e un spirit, nu o caciula rosie cu blanita alba pe margine, la reducere.

 

Incercari diferite de abordare a Craciunului

Unii au incercat sa-l faca albastru. Bine ca nu cade niciodata vinerea.

 

O campanie care a ocolit cliseele obisnuite ale Craciunului

Mi-a placut video-ul retailerului german Edeka. Chiar daca are un final previzibil si are mai mult zahar decat ar trebui, e o modalitate aparte de a atinge spiritul Craciunului.

Video-ul asta ne mai arata si ca nu cliseele Craciunului sunt problema, ci cliseele publicitatii.

 

Idei pentru campanii de Craciun care nu au fost acceptate

Nu am avut aceasta experienta pana acum. De obicei, petrecem Craciunul in liniste si armonie.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related