[Aho, aho!] Dan Sendroiu (Graffiti BBDO): Nu sunt campanii de Craciun, ci campanii de vanzare. Si vanzarea nu are anotimp

[Aho, aho!] Dan Sendroiu (Graffiti BBDO): Nu sunt campanii de Craciun, ci campanii de vanzare. Si vanzarea nu are anotimp

Nu stim daca sunteti pregatiti, probabil ca nu, dar se intampla inevitabilul. Luminitele au fost aprinse, colindele au inceput sa ruleze frenetic prin magazine, brazii au fost imbodobiti cu promisiuni de marketing, nu mai este nici un loc in care v-ati putea ascunde. Pe 25 septembrie vine Craciunul. Ne scuzati, pe 25 octombrie s-a nascut Isus. Nu e bine. Pe 25 noiembrie, steaua de la Rasarit –

Chestia este ca nu prea conteaza ziua sau luna in care vine Craciunul. Agentiile de publicitate stiu mai bine. Asa cum Facebook-ul ne anunta ziua prietenilor, asa ne putem baza pe reclame sa ne anunte celelalte evenimente din an.

Noi am cautat prin agentii strategi si oameni de creatie stresati si i-am intrebat secretul ultim: care este adevarata zi a Craciunului? Si de ce, in perioada aceasta, toate brandurile sufera de clonare abrupta? Si ei cum fac fata globuletelor?

Dan Sendroiu (Strategy Director, Graffiti BBDO) are o explicatie:

“Craciunul e in sine un brand cu un teritoriu si o imagistica bine definite. Putine branduri au personalitate proprie atat de bine definita si de puternica incat sa schimbe Craciunul dupa stilul lor”.

 

De ce incepe Craciunul atat de devreme in advertising

Pentru ca nu sunt campanii de Craciun, ci campanii de vanzare. Si vanzarea nu are anotimp.

 

Cel mai bun moment

E prea devreme cand oamenii inca platesc la creditul pentru vacanta de vara, prea tarziu cand media e deja sold out.

 

Cand incepe agentia sa intre in presiunea campaniilor de Sarbatori

Ne gandim prima data la Craciun la o luna dupa Anul Nou. Si Mos Craciun chiar exista.

 

Cerinta din brieful de Craciun pe care nu o mai suporti

Atmosfera calda, de familie. De parca vara n-ar fi aceeasi cerinta in 50% din briefuri.

 

Corectitudine politica: incepe sa fie inlocuit Craciunul cu "Sarbatori" in Romania?

Eu n-am vazut. Dar mi s-ar parea de bun simt.

 

Ce nu e indicat sa apara intr-o campanie de Craciun

Iepurasul de Paste.

 

De ce seamana toate campaniile de Craciun

Craciunul e in sine un brand cu un teritoriu si o imagistica bine definite. Putine branduri au personalitate proprie atat de bine definita si de puternica incat sa schimbe Craciunul dupa stilul lor. De obicei, se intampla invers.

 

Exista o saturatie a publicului fata de campaniile de Craciun?

Nu cred ca oamenii apreciaza neconventionalul de dragul neconventionalului. A fi neconventional e doar mijlocul prin care reusesti mai multe cu bani mai putini. Dar oricat de neconventional ai fi tot trebuie sa fii relevant pt Craciun/consumator pt ca altfel n-ai facut nimic.

 

Incercari diferite de abordare a Craciunului

La noi? Nu-mi amintesc in clipa asta.

 

O campanie/reclama care a ocolit cliseele obisnuite

Din Romania nu stiu. De afara cel mai mult imi place campania asta de la WestJet:

 

Idei pentru campanii de Craciun care nu au fost acceptate

Intr-un an am vrut sa facem cadou de Sarbatori clientilor un reflector ca in Batman care sa proiecteze pe cer logo-ul BBDO atunci cand vor sa ne cheme la briefing. Dar sa nu spuneti la nimeni ca inca vrem sa o facem.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related